Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 03/06/20, 22:38

Het klimaatscepticisme is beslist net zo moeilijk te bestrijden als racisme, en net zo dramatisch ... om racisten te kennen, kan ik je vertellen dat het hetzelfde is: je geeft ze bewijs dat het nooit naar je luistert, ze zijn op een ander planeet! :|

PS: om klimatosceptici te bedienen, stel ik voor om hun vragen rechtstreeks aan professionele klimatologen te stellen, ik weet zeker dat je wat antwoorden zult vinden ... of niet. Maar ik meen het, zij zijn degenen die verantwoordelijk moeten worden gehouden.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 06:08

wirbelwind262 schreef:
ABC2019 schreef:
hittegolven, droogtes,

welke voorspellingen en observaties gebruik je om dat te zeggen?


Méteofrance registreert 10 jaar lang steeds hogere records, het is hetzelfde voor alle meteorologische agentschappen over de hele wereld!
Weet je zeker dat je iets over het weer begrijpt?!?
doe je het echt expres of is het natuurlijk?

Behalve dat het niet de vraag was, was de vraag om te weten of er veel meer was dan de prognoses, maar om dat te zeggen, het is ook nodig om de prognoses te kennen, dus ik vroeg gewoon wat de prognoses waren. Het is niet verwonderlijk dat we records breken tijdens opwarmingsperiodes en ik ontkende het niet. Maar over het geheel genomen stelt Paulus dat
lees de IPCC-papers, luister naar de interviews met de klimatologen, en doe alsof je niet begrijpt dat tussen de projecties die jaren geleden waren gemaakt (en nog veel meer), we zijn al, vandaag (niet in 30 jaar !!!) boven de hoogste niveaus die worden beoogd in termen van ontbossing (bossen trekken zich zeer wijd terug en niet alleen door houtkap, dit is nog maar het begin), opwarming van de aarde, hittegolven, droogtes, smeltend ijs, afname van de duur van de arctische sneeuwbedekking enzovoort ...


is ongegrond, zonder bron, en toont aan dat, in tegenstelling tot wat hij lijkt te beweren, hij de "IPCC-papers" niet serieus leest (ik denk dat hij rapporten bedoelt, want papers zijn artikelen en het IPCC is geen onderzoeksorganisatie), en bevat geen interviews met klimatologen. Het komt gewoon naar voren uit de min of meer folkloristische ideeën die men heeft bij het lezen van artikelen voor het grote publiek, die meestal een zeer vertekend beeld geven van de klimaatrealiteit.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 06:17

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:het is dezelfde curve, waar is het probleem, O Assurancetourix onze bard? Het is alleen de schaal die anders is en de Wikipedia-curve die iets eerder stopt en de daling niet laat zien na het El Nino-evenement van 2017.
Ja misschien dezelfde curve voor de zwarte, maar ...
Wat is er mis is dat je ons wilt laten zien dat de temperatuur daalt

:schok: :schok:

Waar heb je gezien dat ik zoiets beweerde?

als je vastzit in de wetenschap, begin te lezen wat je wordt verteld en niet om de woorden van je gesprekspartners te transformeren, het zal al beter zijn!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 06:22

Paul72 schreef:Het klimaatscepticisme is beslist net zo moeilijk te bestrijden als racisme, en net zo dramatisch ... om racisten te kennen, kan ik je vertellen dat het hetzelfde is: je geeft ze bewijs dat het nooit naar je luistert, ze zijn op een ander planeet! :|

ga een beetje argument ad hitlerum, als we niets anders te zeggen hebben, kan het geen kwaad.

Ik zeg u dat ik het ben die u om bewijs vraagt ​​dat het veel meer is toegenomen dan de voorspellingen, en dat u mij niet geeft. Onder deze omstandigheden is het normaal dat je het moeilijk vindt om te vechten als je geen argument hebt voor je posities.
PS: om klimatosceptici te bedienen, stel ik voor om hun vragen rechtstreeks aan professionele klimatologen te stellen, ik weet zeker dat je wat antwoorden zult vinden ... of niet. Maar ik meen het, zij zijn degenen die verantwoordelijk moeten worden gehouden.

Vanzelfsprekend heb ik wat nauwkeuriger dan u gelezen wat klimatologen zeggen (nee, geen enkel werk van klimatologen heeft bijvoorbeeld hittegolven bij 50 ° C "in de jaren 2050" voorspeld), dus ik geef het advies terug aan u.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 04/06/20, 09:48

En ik herhaal, jij bent het die overtuigd moet worden, niet ik, dus ga de informatie halen bij de bron ... Maar zoals je al had besloten dat het leugenaars en manipulatoren van mening waren, ik denk dat je deze stap nooit zult zetten, uit gebrek aan moed en uit angst om opnieuw verkeerd te worden gegeven.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 12:18

Paul72 schreef:En ik herhaal, jij bent het die overtuigd moet worden, niet ik, dus ga de informatie halen bij de bron ... Maar zoals je al had besloten dat het leugenaars en manipulatoren van mening waren, ik denk dat je deze stap nooit zult zetten, uit gebrek aan moed en uit angst om opnieuw verkeerd te worden gegeven.

Ik reageer alleen op uw beweringen die feitelijk onjuist zijn, u weet niet wat ik eerder heb gedaan om erachter te komen, dus u kunt het doen zonder te proberen het debat op een voor u nog twijfelachtiger terrein te verplaatsen. Controleer gewoon wat je zegt voordat je het zegt, en je zult zien dat de discussies plotseling veel vrediger zullen worden: als je denkt dat de gevolgen van het klimaat echt rampzalig zijn, dan zou je a priori dat niet hoeven te doen '' denkbeelden verzinnen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 04/06/20, 18:09

Ik stel voor dat u deze klimatoloog vraagt, hij zal u nauwkeuriger kunnen antwoorden dan ik (althans als hij ermee instemt zijn tijd daarvoor te verspillen). Hij zal je verschillende studies geven.

https://m.20minutes.fr/amp/a/2313295#ao ... 20%251%24s

https://www.goodplanet.info/2018/08/09/ ... a-laction/

https://www.climat-en-questions.fr/repo ... erve-treut

De papieren worden betaald, het is logisch dat we ze niet in vrije toegang vinden, maar alleen artikelen of interviews ... meer kan ik niet doen.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 18:13

Paul72 schreef:Ik stel voor dat u deze klimatoloog vraagt, hij zal u nauwkeuriger kunnen antwoorden dan ik (althans als hij ermee instemt zijn tijd daarvoor te verspillen). Hij zal je verschillende studies geven.

https://m.20minutes.fr/amp/a/2313295#ao ... 20%251%24s

https://www.goodplanet.info/2018/08/09/ ... a-laction/

https://www.climat-en-questions.fr/repo ... erve-treut

De papieren worden betaald, het is logisch dat we ze niet in vrije toegang vinden, maar alleen artikelen of interviews ... meer kan ik niet doen.

Ik heb me niets te vragen, ik zei u dat ik de werken kende waarnaar u zinspeelde, en niemand zei dat we in het decennium 50 2050 ° C zouden bereiken, en het is ook niet gemarkeerd in uw links, wat wil je nog meer dat ik je vertel?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ENERC » 04/06/20, 19:40

ABC2019 schreef:
Paul72 schreef:Ik stel voor dat u deze klimatoloog vraagt, hij zal u nauwkeuriger kunnen antwoorden dan ik (althans als hij ermee instemt zijn tijd daarvoor te verspillen). Hij zal je verschillende studies geven.

https://m.20minutes.fr/amp/a/2313295#ao ... 20%251%24s

https://www.goodplanet.info/2018/08/09/ ... a-laction/

https://www.climat-en-questions.fr/repo ... erve-treut

De papieren worden betaald, het is logisch dat we ze niet in vrije toegang vinden, maar alleen artikelen of interviews ... meer kan ik niet doen.

Ik heb me niets te vragen, ik zei u dat ik de werken kende waarnaar u zinspeelde, en niemand zei dat we in het decennium 50 2050 ° C zouden bereiken, en het is ook niet gemarkeerd in uw links, wat wil je nog meer dat ik je vertel?

Om in Frankrijk 50 ° C te kunnen hebben, zijn twee gelijktijdige factoren vereist: een ernstige zomerdroogte en een sterke zuidelijke stroming die hete lucht van de Sahara naar Frankrijk brengt.

We merken dat de zomers over het algemeen steeds droger worden (het mag dan een slechte serie zijn, maar het is toch al jaren aan de gang).

De circulatie van de JetStream wordt verstoord door de sterke opwarming van de palen. Vaker hebben we een "Omega" weersituatie: een afdaling van koude lucht boven Portugal en de Balkan met een directe opstijging van lucht uit de Sahara.

Dit is wat er in juni 2019 is gebeurd. Als dat eind juli was gebeurd, zouden we zeker de 46 ° C hebben overschreden. Hoeveel? Ik denk dat niemand het weet.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 04/06/20, 20:22

Het weerhoudt me niet van wat ik zei: er is geen werk dat in Frankrijk tussen 50 en 2050 hittegolven van 2060 ° C voorziet. Dat zeg ik maar.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten