Berekeningen aan de samengeperste lucht naar een motorcyclus

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par sicetaitsimple » 01/06/20, 19:59

Eric Dupont schreef:Ik constateer eenvoudigweg dat als we fotovoltaïsche elektriciteit produceren voor 3 cent en we het associëren met een energieopslagsysteem met vloeibare stikstof, het interessant is om dit opslagsysteem te gebruiken om energie op te slaan wanneer de fotovoltaïsche energie niet produceert en wat wordt geproduceerd door andere systemen om het opslagsysteem sneller rendabel te maken.


Even serieuzer dan mijn vorige bericht...
Dit is onjuist.
Een opslagsysteem maak je niet sneller rendabel omdat je het vaker gebruikt. Dit vereist dat de verliezen die inherent zijn aan elk opslagsysteem laag genoeg zijn om de "waarde" van wat u aan het afbouwen bent groter te laten zijn dan de "waarde" (prijs, kosten) van wat u hebt opgeslagen.
En dus, in tegenstelling tot uw aanvankelijke bewering, zijn de algehele prestaties van de keten erg belangrijk.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 02/06/20, 08:24

nou, ik zei je dat 60% efficiëntie meer dan genoeg is, al als we het alleen hebben over elektriciteitsproductie, is het niet nodig om alles op te slaan, aangezien een groot deel wordt verbruikt naarmate het vordert en dus het goede nieuws is dat er zal hoeft u geen nieuwe EPD's te bouwen.
0 x
obelix39
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 27/05/20, 10:27
x 2

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par obelix39 » 05/06/20, 08:23

Ik denk niet dat ik me vergis door te zeggen dat alle verliezen die een daling van de opbrengst veroorzaken, thermisch zijn, of het nu gaat om mechanische wrijving, verwarming van elektrische kabels door het passeren van stroom, enz ... Tijdens een productie van potentiële mechanische energie, hetzij door een massa op te heffen om te profiteren van de zwaartekracht, lucht samen te persen om te profiteren van de perskracht, of door een massa met hoge snelheid te draaien om te profiteren van de traagheidsenergie, enz. ... Als we alle gedissipeerde thermische energie terugwinnen, krijgen we een opbrengst van 100%, klopt dat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Remundo » 06/06/20, 00:00

obelix39 schrijft:Ik denk niet dat ik me vergis door te zeggen dat alle verliezen die een daling van de opbrengst veroorzaken, thermisch zijn, of het nu gaat om mechanische wrijving, verwarming van elektrische kabels door het passeren van stroom, enz ... Tijdens een productie van potentiële mechanische energie, hetzij door een massa op te heffen om te profiteren van de zwaartekracht, lucht samen te persen om te profiteren van de perskracht, of door een massa met hoge snelheid te draaien om te profiteren van de traagheidsenergie, enz. ... Als we alle gedissipeerde thermische energie terugwinnen, krijgen we een opbrengst van 100%, klopt dat?

het hangt ervan af hoe je de energie telt en wat je ermee wilt doen. Numeriek ja, de energie wordt behouden, dus als u de verliezen + het mechanische werk terugkrijgt, zult u alles vinden wat aan de machine is geleverd

in de thermodynamica wordt een aandrijvende warmtemachine die een hete bron gebruikt, gedwongen warmte af te geven aan de koude bron, zelfs als er geen wrijving is.

Probeer hier wat van te lezen
https://fr.wikipedia.org/wiki/Machine_thermique
omdat ik de indruk heb dat je niet het erg duidelijke begrip "energie" hebt, alle energieën zijn niet gelijk, ook al zijn ze elk 100J...
100 J mechanisch is het beste, 100 J thermisch van een bron bij 1000 °C is bruikbaar, 100 J thermisch bij 10 °C, je zult niet veel doen op gematigde breedtegraden...

Goed zo niet, de pneumatische compressoren zijn geen thermische machines, maar converters van mechanische energie (rotatie) in een andere mechanische energie (van druk). Als we het verprutsen, kunnen de prestaties zeer teleurstellend zijn, en zelfs als we dat niet doen, is het over het algemeen niet uitstekend.
1 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 06/06/20, 20:14

als de warmte van de compressie wordt afgevoerd, aangezien de compressie isotherm is en 100% omkeerbaar is met de warmte die aanwezig is tijdens de expansie, op voorwaarde dat de omgevingswarmte identiek is. Natuurlijk mag er geen wrijving zijn.

Maar perslucht vormt een probleem omdat opslag duur is, er grote reservoirs nodig zijn waarvan de druk constant verandert, wat regelproblemen oplevert.

daarom zal de energie worden opgeslagen met vloeibare stikstof met een grotere markt dan voor de batterij of waterstof.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Remundo » 06/06/20, 20:19

Toegegeven, Eric, vloeibare stikstof verdicht de persluchttoevoer aanzienlijk, maar veroorzaakt andere problemen (cryogenen, adiabatische omhulsels, enz.).

Ik denk dat er iets is om in deze manier van cryogene opslag te graven. Niet gemakkelijk echter met "kleine middelen". Eindelijk in deze thread, het is een beetje HS, we hebben erover gesproken in uw specifieke thread.
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 06/06/20, 20:28

Ik weet niet zeker of het een kwestie van middelen is. HET bewijs is dat ik iets heb uitgevonden dat ik heb gepatenteerd toen ik heel weinig middelen had. Degenen die over grote middelen beschikken, zijn niet noodzakelijkerwijs in staat om dingen uit te vinden en willen ook niet dingen ontwikkelen die in het verleden niet van hen waren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par GuyGadebois » 06/06/20, 20:41

Remundo schreef:Toegegeven, Eric, vloeibare stikstof verdicht de persluchttoevoer aanzienlijk, maar veroorzaakt andere problemen (cryogenen, adiabatische omhulsels, enz.).

Ik denk dat er iets is om in deze manier van cryogene opslag te graven. Niet gemakkelijk echter met "kleine middelen". Eindelijk in deze thread, het is een beetje HS, we hebben erover gesproken in uw specifieke thread.

Ik zou misschien onzin zeggen, maar waarom zou je de motor niet rechtstreeks met stikstof laten lopen? : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par sicetaitsimple » 06/06/20, 21:10

Eric Dupont schreef:als de warmte van de compressie wordt afgevoerd, aangezien de compressie isotherm is en 100% omkeerbaar is met de warmte die aanwezig is tijdens de expansie, op voorwaarde dat de omgevingswarmte identiek is.


Het is de 73e wet van de thermodynamica.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Remundo » 07/06/20, 01:28

wat Eric hier in enigszins benaderende termen zegt, is juist, hij spreekt in feite van een isotherme compressie van een perfect gas met een ideale machine, gevolgd door expansie onder dezelfde omstandigheden.

Voor langzame machines met grote warmtewisselaars is het speelbaar, maar er zijn natuurlijk nog steeds verliezen.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten