Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Did67 » 21/10/19, 11:54

fl78960 schreef:
en daar verrassing!



Ik hou ervan als mensen verrassingen hebben !!! Als ze goed zijn ...

Ik heb een laatste bos groene boonkomkommer en een komkommer op een steel die, theoretisch gezien, dood was van meeldauw ...

Merk op dat deze verontrustende 'ervaringen' nog meer het geval zijn als men denkt dat het voldoende zou zijn geweest om met een of ander perlimpinepoeder te behandelen om daaruit af te leiden dat het effectief is (als men niet de moeite neemt om een onbehandelde getuige). Dit is hoe legendes worden geboren die tot de meest koppige idioten op het internet behoren!

Ik deed dit, het werkt! Ja, maar ik heb helemaal niets gedaan en het is ook echt effectief !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Adrien (voormalig nico239) » 21/10/19, 16:23

fl78960 schreef:Hallo,

Het is lang geleden dat de courgettes in mijn tuin (in de Parijse buitenwijken) oidiumnesten zijn ... en ik had het land begin september "verlaten" en me verteld dat er alleen nog maar appels zouden zijn om te oogsten , maar we brachten dit weekend met mijn zwager door om de slavenarbeid voort te zetten ...

en daar verrassing! de pompoen- en courgettestelen zijn in perfecte gezondheid, en sommige exemplaren van courgette wachtten ons geduldig op. De stengel van een groene pompoen heeft 4 of 5 pompoenen, waarvan de grootste zo groot is als een grapefruit, dus ik verliet ze om te zien ...


Zoals wat soms niets doen het beste is om te doen : Mrgreen:
0 x
jansti50
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/02/20, 11:36
x 1

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par jansti50 » 16/02/20, 12:45

Dag
de storm heeft me ertoe aangezet mijn pc op te ruimen en ik heb de site gelukkig gevonden, ik heb me net opnieuw geregistreerd met betrouwbare contactgegevens ...
Ik denk dat we ons niet moeten haasten, ik heb deze site de laatste tijd bekeken:
info@permaculturedesign.fr
Alle antwoorden op uw vragen zijn er
Observeren, observeren, observeren .... tekenen ....
een van de eerste adviezen, start klein 100 m2 is al veel ...
Ik denk dat het schoonmaken van een bosmaaier het eerste is om te doen (gebrek aan geiten die het werk doen en de grond vetter maken ...) Het is werk waar ik er bewust over praat. Het huren van een zelfrijdende mulcher (klepel) maakt een snellere reiniging mogelijk, laat gemalen materiaal op de grond achter dat als mulch fungeert en verrijkt de grond. Verlaten en omringd door loofbomen moet er een al aanzienlijke laag humus zijn. Ik zou het gebied passeren in goede kwaliteit mulchvaren (laag zure grond ??)
Voor mijn moestuin probeer ik een gebied met de meest humus aanwezige, zonnige, beschut tegen de heersende wind of de best beschermd tegen de wind door struiken.
Voor de keuze van groenten, persoonlijk kijk ik wanneer ik door een nieuw land loop over het hek wat de inboorlingen in hun tuin doen, praten met hen is goed voor gezelligheid en nog beter als het een van de toekomst is min of meer nabije buren Als je ver weg woont, is het soms handig dat hij ook een kijkje neemt om te waarschuwen dat de herten zijn gepasseerd om de nieuwe kiwi- of frambozenplanten te verjongen die tijdens het laatste bezoek zijn opgezet.
Over frambozen gesproken, de permacultor adviseerde om 30 cm BRF of gemalen hout op de site te plaatsen die bedoeld is voor het planten en het planten van het volgende jaar (productiviteit en gezondheidswinst ...)
Het is een geweldig project, veel geluk, maar er is geluk in perspectief, het is nog steeds stimulerend
Groeten jansti50
1 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 22/05/20, 18:24

Adrien (ex-nico239) schreef:
Zoals wat soms niets doen het beste is om te doen : Mrgreen:


Ik leef nog, maar de opsluiting vereist dat de Sarthe meer dan 100 km van mijn huis verwijderd is ... nou ... ik doe niets.

Ik ben echter bang voor wat ik zal vinden na meer dan 6 maanden in de steek gelaten te hebben.
2020 wordt dus een wit jaar, we hoeven alleen nog maar de bush te ruimen voor de komst van COVID-20 :onheil:

Ik heb de tuin thuis ingehaald, niet echt de luie moestuin, maar de groente van de verveelde man : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Stef72 » 23/05/20, 09:30

fl78960 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Zoals wat soms niets doen het beste is om te doen : Mrgreen:


Ik leef nog, maar de opsluiting vereist dat de Sarthe meer dan 100 km van mijn huis verwijderd is ... nou ... ik doe niets.

Ik ben echter bang voor wat ik zal vinden na meer dan 6 maanden in de steek gelaten te hebben.
2020 wordt dus een wit jaar, we hoeven alleen nog maar de bush te ruimen voor de komst van COVID-20 :onheil:

Ik heb de tuin thuis ingehaald, niet echt de luie moestuin, maar de groente van de verveelde man : Oops:


Verwacht 1 meter hoge kruiden !! succes
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Ahmed » 23/05/20, 10:01

Het goede nieuws is dat ze deze hoogte niet zullen overschrijden, ongeacht hoe lang je weg bent ... 8)
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 29/05/20, 14:48

Ahmed schreef:Het goede nieuws is dat ze deze hoogte niet zullen overschrijden, ongeacht hoe lang je weg bent ... 8)


mijn zorg is dat de "kruiden" goed gemengd waren met varens en andere bramen die ruim 2 meter hoog waren.

Maar dit alles is snel verleden tijd, de 100 kilometer-slagboom is snel voorbij, het enige dat overblijft is een auto laten rijden (en vrij laten).
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Moindreffor » 29/05/20, 16:56

fl78960 schreef:
Ahmed schreef:Het goede nieuws is dat ze deze hoogte niet zullen overschrijden, ongeacht hoe lang je weg bent ... 8)


mijn zorg is dat de "kruiden" goed gemengd waren met varens en andere bramen die ruim 2 meter hoog waren.

Maar dit alles is snel verleden tijd, de 100 kilometer-slagboom is snel voorbij, het enige dat overblijft is een auto laten rijden (en vrij laten).

je krijgt tenminste MO, je zult goed hooi kunnen maken : Mrgreen: en de calorieën uitgeven die je tijdens de opsluiting niet hebt uitgegeven
dat blijheid !!!
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 19/06/20, 15:09

Zoals ik al vreesde, wacht me iets meer dan 1 meter vegetatie.
IMG_20200619_112702.jpg


IMG_20200619_103448.jpg



70 minuten maaien

IMG_20200619_114131.jpg


Maai dan

IMG_20200619_145926.jpg
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par GuyGadebois » 19/06/20, 15:43

fl78960 schreef:Zoals ik al vreesde, wacht me iets meer dan 1 meter vegetatie.
Reversing.JPG
Renversant.JPG (61.09 KiB) 3707 keer bekeken


Wat moet worden geretourneerd! : Cheesy:
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten