wind trechters

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/02/06, 09:32

:? :? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Marc Piens
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/02/06, 12:37
Plaats: Bordeaux Gironde stedelijke gemeenschap

bericht ontvangen




par Marc Piens » 27/02/06, 18:30

NLC is zeker waar, maar ik ben niet geïnteresseerd in citatenspellen. : Cry:
Integendeel,
volgens de stelling van Bernoulli (Daniel) moet elke variatie in snelheid na een stroomlijn van de stroming worden gecompenseerd door een variatie in druk (en vice versa). De stelling van Bernoulli kan worden gegeneraliseerd naar niet-stabiele of samendrukbare stromingen.
Het Venturi-effect (mondstuk met divergerende kegels) versnelt de vloeistof in een vernauwing van de leiding, waardoor een depressie ontstaat (bijvoorbeeld grondeffect). Het vrijkomen van druk door een vernauwing is vergelijkbaar met een depressie die een versnelling van de vloeistof veroorzaakt en dus een reactie (drukverlies en dus versnelling).
De eae gebruikt tijdens het passeren een stroom samengeperste lucht om de energie op te slaan die vervolgens aan de achterkant vrijkomt (perslucht: waarvan het volume door compressie wordt verkleind om de energie van uitzetting te gebruiken).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 30/12/06, 20:53

Hé jongens, waarom concentreren we ons op de trechter die tegen de wind in gaat? er is er nog een die in de richting van de wind gaat, en nog twee die zijwaarts bewegen ten opzichte van de wind.
En daar merk ik op dat de laatste 2 de neiging hebben om de windturbine te laten draaien zoals hij zegt, terwijl de eerste 2 elkaar bijna zouden opheffen, al vermoed ik een lichte onbalans in de door de uitvinder voorspelde richting, omdat een kegel in de brede richting wordt genomen. ->enge zin is dichter bij de vorm van de waterdruppel.
daarom globaal en instinctief : Wink: Ik zou zeggen dat het in de aangekondigde richting werkt, maar met een lage efficiëntie.
zoals welke instincten..... : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten