Met kolen gestookte energiecentrales in Canada: een beetje meer!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Met kolen gestookte energiecentrales in Canada: een beetje meer!




par Christophe » 15/11/06, 13:15

Kolencentrales spugen langer

Alles wijst erop dat de sluiting van de belangrijkste kolencentrales in Ontario opnieuw wordt uitgesteld.

De Ontario Power Authority zal woensdag aanbevelen om ten minste twee fabrieken open te houden tot 2014.

De fabrieken van Lambton en Nanticoke, een van de grootste vervuilers in Noord-Amerika, zouden daarom meer dan zeven jaar open blijven na de deadline die de Ontario Liberals tijdens de laatste verkiezingscampagne hadden gesteld.

Elektriciteitsraadchef Jan Carr bevestigt dat de sluitingsdatum wordt verschoven: “We moeten er zeker van zijn dat er voldoende stroom is voordat we de centrales sluiten. »

Hetzelfde argument wordt aangevoerd door minister van Energie Dwight Duncan.

De leider van de officiële oppositie, de conservatief John Tory, heeft echter een andere verklaring: de heer McGuinty probeert volgens hem tijd te winnen in afwachting van de verkiezingscampagne in het najaar van 2007.

De belofte van de liberalen om de vijf kolencentrales van de provincie in 2007 te sluiten, is altijd als onrealistisch bekritiseerd.

De regering schoof de deadline aanvankelijk op tot 2009, voordat ze het dossier overdroeg aan de Ontario Power Authority, zonder een sluitingsdatum vast te stellen.

Een heleboel uitdagingen

Hoe het ook zij, de sage van de sluitingen van energiecentrales toont de complexiteit van het elektriciteitsprobleem in Ontario aan. De vervuilende fabriek in Nanticoke vormt een bijzondere puzzel: naast het produceren van elektriciteit, geeft het geïmporteerde elektriciteit door aan de regio Toronto.

Ook moet de provincie miljoenen investeren in het verbeteren van de transmissielijnen.

Ten slotte hoopt Ontario nog een langlopende leveringsovereenkomst met Manitoba te sluiten. De onderhandelingen over zo'n contract zijn complex en moeten de goedkeuring van de inboorlingen krijgen.

http://www.radio-canada.ca/regions/Onta ... 2014.shtml
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/12/06, 10:33

Niets met Canada te maken, maar ik wist niet waar ik dit moest plaatsen:
ook in Frankrijk staat steenkool weer in de belangstelling (nieuws uit de Gazette des Communes)...

Ik ben het niet altijd eens met de acties van de "politieke" Groenen, maar hier denk ik dat ze gelijk hebben.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 22/12/06, 10:49

Houthakker schreef:Ik ben het niet altijd eens met de acties van de "politieke" Groenen, maar hier denk ik dat ze gelijk hebben.


+1 behalve de greens zijn:

Anti-kolen, anti-nucleair en anti-wind ... en voor zover ik weet zijn het geen pro-kaarsen? : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/12/06, 16:10

Hallo,

In Antario zouden ze binnenkort moeten beginnen met de bouw van verschillende kerncentrales (Candu-systeem). Canada heeft uraniumvoorraden.
Ze zijn niet favoriet in het meer en in de wind zoals Quebec.
De wind is gunstig over de gehele monding van de St. Lawrence Rivier, het is de wind van de Atlantische kust, eenmaal landinwaarts neemt de wind af.
Maar de Canadese of Amerikaanse Coal Loobie heeft er alles aan gedaan om Quebec's hydro-elektrische projecten te belemmeren,
Wanneer heeft de elektriciteit van Alberta, de rijkste provincie en producent van olie en gas, maar het is ook alleen deze provincie die ons tot een van de grootste producenten van broeikasgassen heeft gemaakt, met welke energie maakt Alberta elektriciteit!
Alleen Quebec zou gemakkelijk aan het protocol voldoen
De huidige premier, onlangs gekozen, komt uit het westen en olie, hij heeft zijn schatkist gevuld voor de volgende éléctrolale campagne! (haar beleid is gemodelleerd naar dat van de VS)
die misschien niet lang zal duren in het voorjaar of najaar van 2007, houdt een minderheidsregering het niet lang vol in ons Britse systeem.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten