Boor geblokkeerd in kiezellaag

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
pc80
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/05/20, 12:47

Boor geblokkeerd in kiezellaag




par pc80 » 08/05/20, 12:58

goedemorgen
nieuw in dit forum, Ik zag heel interessante dingen,
dus ik sta mezelf toe om mijn boorproject te delen, mijn eerste boring in echte amateur
Ik ben daarom bezig met boren op een recreatiesite.
het water staat op 5.50m op een bestaand boorgat, dat ik elders op de grond wil plaatsen
en ook om de fijne kneepjes van het boren te leren
Ik ging vrij gemakkelijk naar 4.50 met de techniek om water onder druk in de buis te injecteren.
Ik zit nu in een laag kiezel Ø 2 tot 4 cm die ik niet kan doorboren of naar voren kan brengen,
is hier een specifieke vorm van vijzel voor,
een tip om deze steentjes weer in elkaar te zetten
of het is nodig om in een put met "putjes" te boren met een verloren punt; maar ik heb twijfels over de moeite die ik eraan moet besteden.
alvast bedankt als iemand me kan verlichten of me goed advies kan geven,
bien cordialement
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par Flytox » 09/05/20, 18:52

pc80 schrijft:goedemorgen
nieuw in dit forum, Ik zag heel interessante dingen,
dus ik sta mezelf toe om mijn boorproject te delen, mijn eerste boring in echte amateur
Ik ben daarom bezig met boren op een recreatiesite.
het water staat op 5.50m op een bestaand boorgat, dat ik elders op de grond wil plaatsen
en ook om de fijne kneepjes van het boren te leren
Ik ging vrij gemakkelijk naar 4.50 met de techniek om water onder druk in de buis te injecteren.
Ik zit nu in een laag kiezel Ø 2 tot 4 cm die ik niet kan doorboren of naar voren kan brengen,
is hier een specifieke vorm van vijzel voor,
een tip om deze steentjes weer in elkaar te zetten
of het is nodig om in een put met "putjes" te boren met een verloren punt; maar ik heb twijfels over de moeite die ik eraan moet besteden.
alvast bedankt als iemand me kan verlichten of me goed advies kan geven,
bien cordialement


Welkom pc80
Mogelijk kunt u vragen wie de eerste keer heeft geboord, of ze hetzelfde probleem / ondergronds zijn tegengekomen en hoe ze het hebben opgelost.
Als de laag kiezelstenen "punctueel" is, zou het mogelijk moeten zijn om deze te "breken" met een koevoet aan het uiteinde van een touw, door hem een ​​meter of twee keer te laten vallen ... : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par GuyGadebois » 09/05/20, 19:07

We moeten het nog eens worden over de aard van de kiezelstenen. Zijn het "vrije" kiezelstenen zoals op een strand die een laag vormen, of een samengeperste pudding mergel? Hoe dan ook, veel succes!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par gegyx » 09/05/20, 19:40

het water of de aderen zijn niet allemaal op hetzelfde niveau. Je hebt getest met
L-vormige staven voor de juiste plaats? Vraag naar de ervaring van de buren?
Thuis zal het je niet helpen ... het was alluviaal, klei, zand, ik had water Ik graaf nog steeds niet gemakkelijk om het zand en water te verwijderen met een waterdichte vijzel (voor Musclor ). Bij de steentjes die begonnen, stopte ik. In principe bewijzen de kiezels onder klei en zand dat het water er is.

Ik had alles alleen gedaan, van A tot Z, onderzoek, geit, fabricage van verschillende handboren (gereedschapswissel 60 cm na water, dus nog een boor in de pvc-buis. Goed, het werkt nog steeds pompen sinds 20 Maar ik bracht er de hele vrije tijd van een zomer door.
Het water schommelt tussen 2 en 3.20 m, afhankelijk van het seizoen. Ik had gegraven tot 5.50 m nu de modder 60 cm is gestegen, het zou nodig zijn om iets meer te verwijderen, maar hey, dat is genoeg voor mij.

Door met waterdruk te graven en modder te pompen, zit het op de kiezels, het blokkeert. Zo is er de zuigklok met een grote vacuümtank die in één keer wordt losgelaten (of huur de dienst van de septic tank zuigwagen.
Omdat ik de fysionomie kende van het land dat direct een put graaft in mondstukken van 80, zou ik niet om meer moeite hebben gevraagd, afgezien van de aankoop of de vervaardiging van mondstukken, en daar zijn de kiezels mogelijk.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par Ahmed » 09/05/20, 19:59

Ik heb ook een put van 7 m diep gegraven, maar ik gebruikte mondstukken (zelfgemaakt!) Van 1 m, omdat het moeilijk is om in een gat van 0,80 in diameter te graven. Het was harde klei in de eerste helft en zacht, maar plakkerig :frons: aan de andere kant ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
pc80
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/05/20, 12:47

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par pc80 » 09/05/20, 20:52

bedankt voor de antwoorden,
Ik heb het land 2 jaar geleden gekocht, maar de mensen zijn niet meer in de regio en erg oud
er zijn veel bronnen volgens een lokale man,
we hebben een kleine vijver gegraven, we hebben er een gevonden, maar met dezelfde laag kiezels

Ik denk dat ik de putduik zal proberen met een verloren punt
als het niet goed gaat, zou ik een jackhammer en een AM vinden om de leidingen aan te drijven

een man adviseerde me ook een gespleten 80 of 100 pvc-pijp om de stenen op te heffen,
Ik zal dit ook proberen
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par gegyx » 09/05/20, 21:09

Ja, een suikertang : Cheesy:


Ik had een "endoscopische" camera gekocht (dia: 1 cm), met een draad van 5 m; in geval van : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Boren geblokkeerd in kiezellaag




par GuyGadebois » 09/05/20, 21:32

pc80 schrijft:een man adviseerde me ook een gespleten 80 of 100 pvc-pijp om de stenen op te heffen,
Ik zal dit ook proberen

Ah, dus het is een laag losse steentjes, geen steentjes versteend in mergel. Dus ja, de PVC-buis (resistent) kan eindigen met een heilige zuigkracht om deze (de laag) te doorboren en de naar binnen genomen rollen te evacueren. Het is in ieder geval geen klein bier binnen het bereik van het gemiddelde Peking. Maar zodra de slang op zijn plaats zit, wordt het aanzuigen van de vloot kinderspel met de juiste pomp.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten