Placo + glaswol of placo + polystyreen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Placo + glaswol of placo + polystyreen?




par Flytox » 25/04/20, 19:45

mounbridge schrijft:hello,
Ik ga mijn muren verdubbelen en weet niet wat ik moet kiezen tussen de twee oplossingen in mijn titel
weten; welke is in de loop van de tijd het meest betrouwbaar (dat heb ik gehoordna een tijdje viel de glaswol terug )

bedankt voor het aansteken van mijn lantaarn


+1; Glaswol van 10 cm dik, verlijmd op kraftpapier, zakt na een paar jaar in als het niet tot een minimum wordt beperkt (in de as van zijn dikte).
Thuis konden we door het demonteren van een scheidingswand meten dat de doorbuiging van de glaswol tussen de 20 en 30 cm lag en creëerden zo een prachtige koudebrug over de gehele bovenrand van de kamer.

Een collega lijkt het probleem te hebben opgelost door deze glaswol zelf aan te leggen, maar deze over een groot deel van de ondergrond te ondersteunen met een halvemaan roestvrijstalen remdraad. Toen het ongeveer 25 jaar later werd ontmanteld voor aanpassing, was het helemaal niet veranderd.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Mounbridge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/04/20, 04:42

Re: Placo + glaswol of placo + polystyreen?




par Mounbridge » 26/04/20, 07:29

hello Flytox

en bedankt voor dit antwoord dat aan mijn verwachtingen voldoet
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Placo + glaswol of placo + polystyreen?




par Christophe » 26/04/20, 12:45

Waarom denk je dat glas- en steenwolproducenten beursgenoteerd zijn... en de anderen niet? : Cheesy:

Isolerende wol bezinkt en absorbeert vocht en is dus na 20 jaar bijna niets waard... punt uit!

De fout die veel mensen maken is om wol toe te voegen... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Waar aandeelhouders blij van worden.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten