Handpomp 200m van een put installeren?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
luapmada
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 19/04/20, 03:38

Handpomp 200m van een put installeren?




par luapmada » 19/04/20, 03:56

Bonsoir,
mijn put is ongeveer 200 meter van het huis. Ik heb het tot een paar maanden geleden gebruikt met een elektrische pomp in huis.
Deze liet me vallen en om financiële redenen ging ik naar het water van de controlekamer in mijn hoek.
Ik zou deze oude pomp willen vervangen door een handpomp om een ​​"plan B" in ieder geval voor drinkwater te hebben als het management op een dag zou falen.
De diepte van de welltafel ligt tussen 5 en 10m, ik moet deze info nauwkeurig controleren.
Is mijn idee levensvatbaar? is het mogelijk om een ​​handpomp te installeren op deze afstand van de put (ongeveer 200 m)?
Waar kan ik de terugslagklep (huis of put) het beste plaatsen? is het mogelijk om meerdere terugslagkleppen te installeren?
Zoals u kunt zien, weet ik er absoluut niets van, uw lichten zullen mij van onschatbare waarde zijn.

Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: Installeer handpomp 200m van een put?




par Juju64 » 25/04/20, 17:11

luapmada schrijft:Bonsoir,
mijn put is ongeveer 200 meter van het huis. Ik heb het tot een paar maanden geleden gebruikt met een elektrische pomp in huis.
Deze liet me vallen en om financiële redenen ging ik naar het water van de controlekamer in mijn hoek.
Ik zou deze oude pomp willen vervangen door een handpomp om een ​​"plan B" in ieder geval voor drinkwater te hebben als het management op een dag zou falen.
De diepte van de welltafel ligt tussen 5 en 10m, ik moet deze info nauwkeurig controleren.
Is mijn idee levensvatbaar? is het mogelijk om een ​​handpomp te installeren op deze afstand van de put (ongeveer 200 m)?
Waar kan ik de terugslagklep (huis of put) het beste plaatsen? is het mogelijk om meerdere terugslagkleppen te installeren?
Zoals u kunt zien, weet ik er absoluut niets van, uw lichten zullen mij van onschatbare waarde zijn.

Bij voorbaat dank.

Hallo,

Heeft u een diagram met de verhogingen?
Anders voor de kleppen, zullen slechts één en afgedichte buizen het werk doen met een booster. Als jouw idee veerkracht type survivalisme is, dan zullen we de kracht van de booster zoveel mogelijk moeten minimaliseren, dus de grotere buizen om de drukval te beperken.
0 x
:pijl: : Cheesy: : Arrowl:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten