anti wespen nest recept groen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Jeansayrian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/04/20, 18:41

Re: Recept antennest groene wespen?




par Jeansayrian » 22/04/20, 21:15

Het is gedaan!

Ik ben dus een totale nieuweling. Ik wachtte tot de schemering om mijn zaken te doen. Ik weet niet eens wat me bezielde om ze te willen verplaatsen!
Ik heb het nest in een oude verlaten varkensstal gezet, geen lijm dus ik heb zelfgemaakte honing op een houten balk geplakt, het plakt goed, het is voedzaam en het nest is met 3 cm belachelijk klein. Hoe dan ook, de balk is hoekig zodat hij niet op de grond valt en hij is beschut tegen de regen en bijna tegen de wind.

Pas toen, toen ik het nest verwijderde, was er maar één wesp : Roll:
Ze keek me aan, wankelde naar voren op de achterbank en vloog naar het veld aan de overkant.
Dus, was ik de anderen kwijtgeraakt tijdens het rijden of op de parkeerplaatsen? Ze zouden traag zijn geweest om terug te keren naar de auto en verdwaald zijn geraakt tijdens mijn boodschappen?
Was het de koningin als er maar één was. Ze was toch behoorlijk groot, erg zwart hoofd, bijna roodachtige benen.

Ik weet niet of ze terug zal komen naar het nest, het is een beetje verfrommeld maar de cellen zijn er. Misschien zal de beboterde honing hem aantrekken?

Uiteraard raad ik niemand aan om het te doen als het groter is. Het zal waarschijnlijk sommige mensen aan het lachen maken, maar denk goed na en bescherm jezelf!! Mijn outfit moet de wesp aan het lachen hebben gemaakt, maar ik heb er geen spijt van!!

: Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Recept antennest groene wespen?




par Christophe » 23/04/20, 02:55

GuyGadebois schreef:Voor Christophe: Je nest is geen nest van polisten. De polisten komen NOOIT mensen pissen aan tafel, aan de andere kant de gewone wesp en de Germaanse wesp, ja.


Bedankt!

Dit onderwerp is 10 jaar oud...maar de schuur bestaat nog steeds zijn er veel oude verlaten nesten. Ik gebruik het niet meer zo vaak, maar als je wilt kan ik wat foto's maken? Er waren er een paar die veel groter waren dan die in het eerste bericht!

Ik ben vorig jaar gestoken door dezelfde soort wesp aan het uiteinde van een vinger bij de nagel zonder ze lastig te vallen. Ik opende net de deur...Ik jongleerde 10 minuten: de tijd om je vinger in een glas heet neutraliseerde snel het gif...

Er zijn andere uiteinden die moeilijker te weken zijn in heet water!! : Mrgreen:

Ik had mijn senseo gebruikt om het kopje te zetten : Mrgreen:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Recept antennest groene wespen?




par Oli 80 » 23/04/20, 15:15

Hallo, oude verlaten wespennesten zijn een uitstekende barbecue-aansteker, het brandt lang, het is net karton
het komt zelden voor dat wespen terugkeren naar hun oude nesten, maar aan de andere kant aarzelen ze niet om de verlaten bijenzwermen te hurken

hehe het is niet de mens die het karton heeft uitgevonden : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten