Guinard Idra 5000 dompelpomp - carrosserieopening

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Arrakeen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/07/17, 14:56

Guinard Idra 5000 dompelpomp - carrosserieopening




par Arrakeen » 10/07/17, 15:05

Hallo,

Ik heb een Guinard Idra 5000 dompelpomp (het oude model, niet de 5000N) die niet meer start.

Ik denk dat de condensator die wordt gebruikt om te starten dood is (het is een spoor, het komt niet van de vlotter of de voeding), ik had het graag zeker willen weten voordat ik de pure en simpele dood van mijn pomp verklaarde.
Behalve dat ik niet weet hoe ik het lichaam van de pomp moet openen, a priori is er een schroefdraad aan de onderkant net voor het aanzuigfilter (het groene plastic deel), ik stel me voor dat de externe 'schaal' losschroeft, behalve dat ik met de hand geprobeerd en er bewoog niets... is er een bepaalde techniek om het te openen?

Dank u bij voorbaat !
0 x
Repair @ Francois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/05/18, 18:26
x 2

Re: Ondergedompelde pomp - lichaamsopening




par Repair @ Francois » 20/05/18, 18:51

Dit is hoe ik de defecte condensator op een Guinard IDRA 5000-pomp heb vervangen

Algemene architectuur
Alle binnenkant van de pomp wordt aan de onderkant onttrokken en wordt onderhouden door het klemstuk nr. 9 in het diagram van de handleiding dat hier te vinden is: http://www.multicovers.fr/guinard/notice_idra_4000.pdf

Ik vond de reserveonderdelen op de pompen-direct website: https://www.pompes-direct.com/pompage/p ... -detachees.

Symptoom geeft aan dat de condensator moet worden vervangen
  • Wanneer de stroom is ingeschakeld, zoemt de pomp iets, maar start niet.
  • Wanneer u probeert de as te draaien (Koppel de pomp los VOORDAT u draait met een pijpsleutel die 8mm door het gat onder de pomp is gepasseerd) is er geen blokkering. Als het wordt geblokkeerd, moet de pomp worden gereinigd voordat wordt overwogen de condensor te vervangen. De opening is hetzelfde als voor het vervangen van de condensator, zonder dat het motorblok moet worden verwijderd (zie hieronder)

Demontage - te volgen pad als u merkt dat de as is geblokkeerd of moeilijk roteert
  • Maak het onderste deel (groen of zwart) los in de tegenovergestelde richting van de erop getrokken pijl.
  • Draai de schroef los waarmee de pompblokken aan de motoras zijn bevestigd
  • Haal de blokken eruit en maak ze schoon

Demontage - In het geval van een condensatorstoring, moet deze worden verwijderd ...
  • Maak het onderste deel (groen of zwart) los in de tegenovergestelde richting van de erop getrokken pijl.
  • U hoeft de bout niet los te maken waarmee de pompblokken op de motoras zijn bevestigd: we gaan samen naar buiten.
  • Duw de pompassemblage naar buiten door zachtjes aan de bovenkant te tikken met een houten wig bijvoorbeeld of voorzichtig aan de motoras te trekken
  • De pompblokken zijn zwart plastic aan de buitenkant, de propellers zijn van roestvrij staal, in de blokken. We hoeven dit onderdeel niet aan te raken.
  • De motorunit wordt bekroond door een compartiment waar de condensator en de elektrische aansluitingen zich bevinden (delen 3 en 6 van het diagram met reserveonderdelen)
  • LET OP door het te openen, zit het vol met diëlektrische olie om het elektrische gedeelte te beschermen tegen condensatie of vocht.
  • De olie kan worden geleegd en teruggewonnen door de pluggen waardoor de kabels komen. Je hebt een speciale sleutel nodig voor moeren met gaten (bijvoorbeeld bij Amazon: verstelbare steeksleutel voor 12 € ongeveer, bijvoorbeeld bij Amazon)
  • Condensor gevonden op pompen-direct: 10 € (https://www.pompes-direct.com/pompage/p ... -detachees)
  • Neem ook een reserve-zegel (# 5) om te zorgen voor de verzegeling tussen het 3-onderdeel en het 6-onderdeel.
  • Vervang de condensator
  • Doe de nieuwe zegel
  • Sluit het elektrische compartiment met de kap. Zorg ervoor dat het rondom goed is ingebed om waterdichtheid te garanderen.
  • In de rechtopstaande positie, vervangt u de olie in het compartiment waar de condensor is geplaatst.
  • Als u mist, kunt u de diëlektrische olie Total (voor elektrische transformator) gebruiken, bijv. Isovoltine-isolerende olie 2, conditionering van 2-liters gevonden bij http://www.dllub.com/
  • Vervang de pluggen van het elektrische compartiment

hermontage
  • Schuif het pomphuis over het gehele motorblok en pompblokken
  • Schroef het onderste stuk er weer op. Het is handig om de schroefdraad een beetje in te vetten met speciaal siliconenvet voor vochtige omgevingen. Het is gemakkelijker vast te schroeven en het zal gemakkelijker zijn om het los te schroeven voor de volgende reparatie.
  • Na het aantrekken van dit stuk, mag er niets bewegen als je vanaf de bovenkant duwt

Hopelijk (het werkte perfect voor mij) werkt je pomp weer perfect!!
toebehoren
A438011C-1F09-47FC-A904-152F7914F623.pdf
(199.09 KB) Downloaded keer 1609
A438011C-1F09-47FC-A904-152F7914F623.pdf
(199.09 KB) Downloaded keer 1730
2 x
Rom1_31
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/10/19, 22:16

Re: Ondergedompelde pomp - lichaamsopening




par Rom1_31 » 28/10/19, 22:48

Hallo,

Bedankt voor deze waardevolle tips. Ik heb mijn Guinard Ariana 5000-pomp kunnen demonteren met behulp van uw instructies.
Aan de andere kant, door op het lichaam te tikken om de pompblokken naar beneden te halen, kwam alles bij het deel met de condensator (deel 3, boven de condensator bleef in de was van de pomp). Deze is duidelijk HS, hij is "geëxplodeerd", maar geen spoor van diëlektrische olie, wel condensatie aanwezig (zie afbeelding in bijlage)

Lijkt dit je normaal? Kan het zijn dat de pomp deze olie niet heeft? Of kan de explosie van de condensator een lek hebben veroorzaakt en de olie hebben afgetapt, waardoor het elektrische gedeelte is verdronken... in welk geval ik me voorstel dat de pomp defect is.

IMG_20191028_215847.jpg


Bij voorbaat dank
Hartelijk

Rom1
0 x
christophe5507
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/20, 11:59

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par christophe5507 » 13/04/20, 12:08

Hallo reparatie @ Francois,

Ik heb je tutorial afgedrukt (zeer goed gedaan) omdat mijn IDRA 5000-pomp kapot is. De condensator ontplofte.
Tijdens de demontage behoorlijk gecompliceerd in die zin dat de turbine/motor/elektrische schakeling er niet uit wilde komen...
Met geweld kwam ik daar, maar het condensatorcompartiment was open en de elektrische draden waren losgekoppeld.
Kunt u mij vertellen waar ik het aansluitschema kan vinden?

Merci par avance.
Christophe JAUBERT
0 x
Avan75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 19/04/20, 10:20

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par Avan75 » 20/04/20, 11:04

Hallo,
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn adriana 5000 guinard-pomp moet demonteren.Aan het begin heb ik een differentiaalfout op de meter die springt na een paar minuten gebruik van mijn pomp. Ik heb een ander stopcontact en dito geprobeerd, dus ik wil het demonteren om de dichtheid te controleren.
Ik zag in andere berichten dat we het onderste deel (groen of zwart) in de tegenovergestelde richting van de pijl op dit deel moeten losschroeven. Maar ondanks mijn inspanningen beweegt dit groene deel van mijn pomp niet. Kunt u mij helpen en mij een oplossing geven om dit deel van de pomp los te kunnen schroeven om er bij te kunnen.
Bedankt voor uw hulp.
0 x
christophe5507
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/20, 11:59

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par christophe5507 » 20/04/20, 15:39

Hallo,

Volg de methode aangegeven door Repair @ Francois. Ook aan mijn kant had ik moeite de voet los te schroeven (groen voor mij).
Ik klemde de pomp (op de grond) vast door een TOR-ijzer door een van de ringen te halen die werden gebruikt om de pomp op te hangen.
Toen kwam ik met de schuif van een 80 cm lange klem, hard forceren, daar. Pas op dat u de inkepingen niet beschadigt.

Van harte.
0 x
christophe5507
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/20, 11:59

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par christophe5507 » 20/04/20, 15:40

Op Atof75,

Als je daar aankomt, kun je, voordat je de elektrische draden loskoppelt, een paar foto's maken waarop de verbindingen te zien zijn?
Merci.
0 x
Avan75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 19/04/20, 10:20

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par Avan75 » 22/04/20, 08:53

Hallo,
Bedankt voor je advies, maar van mijn kant was het voor mij onmogelijk om dit groene deel aan de onderkant van mijn pomp los te schroeven. Ik denk dat ik er nog een ga kopen en als de opsluiting voorbij is, ga ik naar een reparateur.
Bonne journee
0 x
september50
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/08/20, 12:55

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par september50 » 16/08/20, 13:00

Hallo allemaal, ondanks jullie geweldige post zit ik vast voor mijn ideale pomp. Na alle tests ben ik tot de conclusie gekomen dat het de contactors zijn die defect zijn, maar ik kan het groene gedeelte niet losschroeven. Kun je me helpen door uit te leggen hoe je het deed, want ik verzet me er zelfs tegen om het te forceren.
Dank u bij voorbaat
0 x
virus42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/02/16, 10:00

Re: Guinard Idra 5000 dompelpomp - lichaamsopening




par virus42 » 18/10/20, 18:40

Hallo,

Idem ik heb hetzelfde probleem voor mij demontage van de groene basis. Ik heb geprobeerd wd40 te spuiten om het gemakkelijker te laten glijden, maar niets te doen. . . : Twisted: :onheil: : Cry:
Als iemand succes heeft, neem ik advies.

dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten