Fotovoltaïsche gelijkstroomproductie van warm water

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: Productie van warm water in fotovoltaïsche gelijkstroom




par evaluatie » 19/04/20, 17:24

pasc schreef:Om veiligheidsredenen kunnen de sector en de DC-lijn van de panelen niet worden gemengd. Deze lijn moet inderdaad blijven zweven om de bescherming van het type 'tot de tweede fout' te waarborgen. Een AC-voedingslijn wordt beschermd door het differentieel bij de eerste fout. Daarnaast heeft mijn omvormer ook een eigen differentieel.

Bij nader inzien zou slechts één diode, die een enkele-alternatie-rectificatie van de sector uitvoert, het mogelijk moeten maken om zon en sector te mengen, met respect voor de veiligheid?
De neutraal zou direct op de bal zijn.
De netspanning zou worden gedeeld door 2, de opwarmtijd verdubbeld, maar is het echt nadelig?

Is het in dit geval een veiligheidsprobleem om de 0V van de sensoren naar de grond te verwijzen?
0 x
PASC
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 31/08/19, 23:31
x 16

Re: Productie van warm water in fotovoltaïsche gelijkstroom




par PASC » 19/04/20, 18:04

Als er een contact is tussen de hotspot van de generator (de panelen) en de grond (bij voorkeur via de gebruiker), struikelt niets niet en is het een ramp ... We moeten de generator drijvend laten en de af en toe geïsoleerd van de aarde. De eerste onopgemerkte fout keert terug naar het vorige geval.
Elke verbinding met het netwerk moet worden vermeden.
0 x
RJ_64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/07/20, 19:46

Re: Productie van warm water in fotovoltaïsche gelijkstroom




par RJ_64 » 02/07/20, 20:00

Bonsoir,

Het eerste onderwerp interesseert me en ik zou het zonder een omvormer, een regelaar, enz ... willen doen, dus hier is mijn idee:
Ik ben van plan om fotovoltaïsche panelen aan te sluiten op een klassieke cumulus (2000 w). Vervolgens plaatste ik 6 panelen van max. 40 volt in serie (met een maximum van 240v) en elk van 330W, ongeveer 2KW. Ik laat de bestaande thermostaat maar voeg een statische schakelaar toe voor gelijkstroom (zoals de crydom V030451 https://www.manomano.fr/catalogue/p/con ... cs-4974565).
Weet iemand of het technisch, elektrisch gezien kan werken?

Vanuit economisch oogpunt is dat een ander onderwerp ... Mijn panelen worden in de zomer gebruikt voor een gelijkstroom zwembadpomp. En in de winter wil ik warm water opslaan.
0 x
PASC
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 31/08/19, 23:31
x 16

Re: Productie van warm water in fotovoltaïsche gelijkstroom




par PASC » 02/07/20, 21:29

De moeilijkheid is om het signaal van de thermostaat uit de tank te halen. Vaak wordt de thermostaat zonder externe toegang rechtstreeks op de verwarmingsweerstand aangesloten. Ik heb het probleem omzeild door een thermostatisch contact op de tank toe te voegen zonder het originele contact te gebruiken. Houd er rekening mee dat de crydom wordt bestuurd door een 24 V-spanning. Zoals hierboven vermeld om veiligheidsredenen, sluit de 0 V niet aan op aarde en controleer periodiek op de afwezigheid van een isolatiefout op aarde.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Productie van warm water in fotovoltaïsche gelijkstroom




par izentrop » 02/07/20, 23:49

Rje_64 schrijft:https://www.manomano.fr/catalogue/p/con ... cs-4974565).
Weet iemand of het technisch, elektrisch gezien kan werken?
Met een maximale spanning van 150 V zal hij bij het eerste gebruik een scheet laten.
Wat telt voor de maximale spanning is de maximale nullastspanning van de panelen. Als het 50 VX 6 is, moet het relais minimaal 300 Vdc kunnen ondersteunen.
De D4D12 zou beter zijn (zonder garantie) https://www.mouser.fr/datasheet/2/657/1 ... 370650.pdf

Het zal ook nodig zijn om een ​​goede bescherming te hebben tegen bliksem, veronderstel ik en tegen de extra brekende stroom heb ik geen kennis van zonne-energie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten