Het grootste palmolieplantageproject ter wereld bedreigt de laatste Indonesische bossen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par ABC2019 » 11/04/20, 14:51

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:maar de vraag die je citeerde kwam van een ander onderwerp ...

En dan? : Roll:

en dus betekent het niets om afstand te doen van de industriële beschaving "als het om dit soort projecten gaat", doe je er volledig afstand van of niet. Bovendien stel je jezelf niet de vraag waar palmolie voor gebruikt wordt...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par GuyGadebois » 11/04/20, 15:13

ABC2019 schreef:en dus betekent het niets om afstand te doen van de industriële beschaving "als het om dit soort projecten gaat", doe je er volledig afstand van of niet. Bovendien stel je jezelf niet de vraag waar palmolie voor gebruikt wordt...

Haal wat frisse lucht, je hebt het nodig... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par ENERC » 11/04/20, 17:45

Ik weet niet zeker of palmolie een duurzame toekomst heeft.
Consumenten willen het niet langer in taarten.
De dieselverkoop stort bijvoorbeeld in Frankrijk in:
Beeld
Total kan hopen zijn geraffineerde palmolie weer in vliegtuigen te kunnen stoppen als het verkeer op een dag echt weer op gang komt :D

[Voor de 8,16% elektrisch in januari 2020 is dit niet het normale vaarpercentage, dat eerder tussen de 2 en 3% ligt, exclusief plug-in hybrides.]
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par sicetaitsimple » 11/04/20, 18:16

ENERC schreef:Ik weet niet zeker of palmolie een duurzame toekomst heeft.
Consumenten willen het niet langer in taarten.
De dieselverkoop stort bijvoorbeeld in Frankrijk in:


Behoudens een boycotbeweging (wat mogelijk zou kunnen gebeuren), is de ontwikkeling van biobrandstoffen (inclusief biogas) in Frankrijk slechts een kwestie van belastingen, of beter gezegd belastingvrijstellingen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par ABC2019 » 11/04/20, 18:19

ENERC schreef:Ik weet niet zeker of palmolie een duurzame toekomst heeft.
Consumenten willen het niet langer in taarten.

Voor het geval je het niet weet: het is het meest gebruikte voedingsvet in de zuidelijke landen, en de opbrengst aan oliepalmen is het hoogst per hectare. Dit betekent dat als je het wilt vervangen door iets anders, je nog meer moet ontbossen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par ENERC » 11/04/20, 19:09

Voor het geval je het niet weet: het is het meest gebruikte voedingsvet in de zuidelijke landen, en de opbrengst aan oliepalmen is het hoogst per hectare. Dit betekent dat als je het wilt vervangen door iets anders, je nog meer moet ontbossen.

Precies, we hebben in Frankrijk een vertekend beeld:
Beeld

Helaas eindigt dit verhaal met een parasiet die alles zal vernietigen. We zullen het primaire bos en de palmbomen kwijt zijn.
En toch zijn er voorbeelden genoeg: olijfbomen, dadelpalmen. Als de rode palmkever (of een andere) muteert en deze palmbomen aanvalt, wordt dat een megaramp.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par sicetaitsimple » 11/04/20, 19:24

Miljoenen, niet duizenden, voor de legenda van de weergegeven grafiek.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: 's Werelds grootste palmolieplantageproject bedreigt de laatste Indonesische bossen




par ENERC » 11/04/20, 21:15

sicetaitsimple schreef:Miljoenen, niet duizenden, voor de legenda van de weergegeven grafiek.

Goed gedaan!
Ik had deze grafiek op verschillende sites gezien en ze hebben de grafiek met de verkeerde schaal gekopieerd. Afkomstig uit Statistica is de fout groot, maar de tekst klopt:
Volgens de laatste gegevens van het Amerikaanse ministerie van Landbouw overschreed de mondiale jaarlijkse palmolieconsumptie in 70/2018 de grens van 19 miljoen ton, al meer dan het dubbele van het niveau twaalf jaar geleden. Zoals onze infographic laat zien, overheerst de consumptie ervan als eetbare olie wereldwijd en is nog steeds goed voor bijna 70% van de totale consumptie.

https://fr.statista.com/infographie/195 ... par-usage/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 319 gasten