Windturbines bij jou in de buurt? ja / nee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Zou je de installatie van windturbines bij jou in de buurt willen accepteren ???

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
onthisplanet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/03/06, 13:04




par onthisplanet » 10/12/06, 20:03

zac schreef:welkom

Ik kan niet tegen alles zijn dat co² produceert, anders zouden we moeten beginnen met het elimineren van alle levende wezens op de planeet :onheil:

maar tussen twee technologieën die hetzelfde resultaat opleveren, waarbij co² een van de grootste problemen is, geef ik de voorkeur aan de techniek die geen enkel resultaat oplevert.

lees mijn berichten aandachtig en concludeer niet dat ik pro-nucleair ben:mrgreen:

@+


Hallo,

Ja, sommige technologieën produceren meer CO2 dan andere. Hetzelfde geldt voor radioactief afval...

Bovendien lijkt u op de hoogte van het onderwerp: ik ben op zoek naar een CO2-beoordeling van windturbines. En mogelijk een kerncentrale, om op numerieke gegevens te vergelijken. Heeft u deze informatie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/12/06, 08:36

Ik ga dieper in op wat ik hierboven zei over windturbines:

- Het is mooier dan een mast.
- niet luidruchtiger dan een rijksweg in de verte
- naar mijn mening is dit een factor in de ontwikkeling van lokale gemeenschappen: in Couvin, België, is de lokale bevolking aandeelhouder van de nieuwe grote windturbine die zojuist in gebruik is genomen: dit lijkt mij veel interessanter dan het toestaan ​​van grote particuliere bedrijven om zichzelf te verrijken op staatsgrond.
- de werkgelegenheid die nodig is voor de bouw van een windturbine is relatief lokaal: het is altijd beter dan het verrijken van de emirs en Amerikaanse oliemaatschappijen, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hermine White
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/11/06, 11:31
Plaats: Bretagne




par Hermine White » 13/12/06, 11:00

onthisplanet schreef:Bovendien lijkt u op de hoogte van het onderwerp: ik ben op zoek naar een CO2-beoordeling van windturbines. En mogelijk een kerncentrale, om op numerieke gegevens te vergelijken. Heeft u deze informatie?


Ik zou ook zeer geïnteresseerd zijn in zijn informatie. Ik weet niet of we je per PM hebben geantwoord of helemaal niet hebben geantwoord, maar ik blaas het onderwerp in ieder geval nieuw leven in :P


Anders, Olifant, ben ik het volledig eens met je standpunt:
Qua esthetiek is hij mooier dan een mast en bovendien beweegt hij, wat de windturbine een leuke en ontspannende uitstraling geeft.
Qua geluid heb ik een paar dagen aan de voet van een windturbine doorgebracht en ik verzeker je dat deze erg stil is... Een grote transformator maakt meer geluid en is op de lange termijn vermoeiender!!!
Ik kijk uit naar actie tegen lokale windturbines : Mrgreen: (aangezien je alles op dit punt hebt gezegd, kan ik niet veel toevoegen ^^)
Ik zou een punt willen toevoegen met betrekking tot de oliemaatschappij en zo... Het produceren van je eigen energie zal worden uitgevochten tegen de grote geldbedrijven die alleen op winst uit zijn en bereid zouden zijn hele bossen te verwoesten om een ​​nieuwe energiecentrale te bouwen... ( Ik zeg niet dat iedereen zo is, maar ik heb al een paar zakenlieden gehoord, voornamelijk Amerikanen, die deze toespraak hielden, weliswaar iets verfraaid, maar die op hetzelfde punt eindigt...)

Mael
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/12/06, 15:06

Onlangs gezien op FT een rapport over de "zaken" van Roquetaillade (windturbine verbrand).

Portret van de burgemeester, voorvechter van het windparkproject, ten gunste van de uitbreiding ervan, normaal, het levert al € 65/jaar op aan openbare werken voor zijn stad met 000 inwoners.

Portret van de tegenstanders van elke uitbreiding van het huidige park: ‘neoruralen’ die er al enkele jaren wonen, die ‘de rust van het platteland’ komen opzoeken en geld willen verdienen door (luxe?) plattelandsontwikkelingen te ondernemen logies met betrekking tot de “aantrekkingskracht van landschappen” om toeristen te lokken...
Argumenten van de anti?
- het is ondraaglijk dat MIJN huisje omgeven is door windturbines, het is niet mooi (althans niet zo mooi als een bergkam zonder enige menselijke aanwezigheid, daar zijn we het over eens...)
- windturbines maken geluid (op 400 of 500 m, ik zou graag willen dat ze het bewijzen!)
=> impliciete conclusie: windturbines zijn schadelijk voor MIJN bedrijf (als bekeerde stadsbewoner) wat zeer lucratief kan zijn!

Het is misschien een karikatuur, maar ik vind het zo betreurenswaardig... :frons:

Er kunnen op milieugebied andere goede redenen zijn waarom deze uitbreiding niet passend is, maar het rapport vermeldt dit niet...

Manipulatie dus? Informatie ? Een beetje van beiden ?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
onthisplanet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/03/06, 13:04




par onthisplanet » 14/12/06, 21:12

Helaas geven de media slechts een gedeeltelijk en karikaturaal beeld van het windenergievraagstuk. Enerzijds de esthetiek, anderzijds de beroepsbelasting. Echte problemen, Franse specificiteit, niets.

Bedroefd. Tenzij je informatie op internet vindt, is er geen redding!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 300 gasten