Pelton-project voor beginners

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Stef60
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/03/20, 18:35

Pelton-project voor beginners




par Stef60 » 30/03/20, 18:59

Bonjour à tous,

Hier met opsluiting komen de projecten die in een hoek van het hoofd waren opgeslagen beetje bij beetje tevoorschijn ...

Ik ben een beginner in de materie, maar ik probeer zelf-training te doen, ik zou natuurlijk graag een project willen doen betreffende het ontwerp van een Pelton-turbine die werkt met "een gesloten waternetwerk".

Gebruik een blik van 200 liter water, bevestig de Pelton-turbine erin en pomp met een elektrische pomp het water uit het blik en breng het in hetzelfde blik op het peltonwiel om het te laten draaien en het water te laten vallen. in de bus enzovoort.

Mijn vragen zijn:

- een 36v of 48v 1000w scootermotor correct vastgedraaid? voorbeeld van een motor:

https://www.ebay.fr/itm/1000W-Moteur-El ... SwU0VeQkRq

- Zal ik genoeg flow hebben om de motor correct te laten draaien?
- Kan ik genoeg elektriciteit opwekken om de pomp te laten werken en ten minste één batterij op te laden?

Als iemand wat tijd heeft om aan een beginner te wijden ... Alvast bedankt
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beginner pelton-project




par ENERC » 30/03/20, 19:35

Hallo,

De Pelton-turbine heeft veel druk nodig om te draaien. Naar mijn mening kost het minimaal 1 bar om de turbine af te zetten.
En dus heb je een redelijk dure pomp nodig. Je kunt ook een booster gebruiken.

U heeft een zeer laag rendement tussen kleine pomp, lagedruk en Pelton-turbine.