Pelton-project voor beginners

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Stef60
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/03/20, 18:35

Pelton-project voor beginners




par Stef60 » 30/03/20, 18:59

Bonjour à tous,

Hier met opsluiting komen de projecten die in een hoek van het hoofd waren opgeslagen beetje bij beetje tevoorschijn ...

Ik ben een beginner in de materie, maar ik probeer zelf-training te doen, ik zou natuurlijk graag een project willen doen betreffende het ontwerp van een Pelton-turbine die werkt met "een gesloten waternetwerk".

Gebruik een blik van 200 liter water, bevestig de Pelton-turbine erin en pomp met een elektrische pomp het water uit het blik en breng het in hetzelfde blik op het peltonwiel om het te laten draaien en het water te laten vallen. in de bus enzovoort.

Mijn vragen zijn:

- een 36v of 48v 1000w scootermotor correct vastgedraaid? voorbeeld van een motor:

https://www.ebay.fr/itm/1000W-Moteur-El ... SwU0VeQkRq

- Zal ik genoeg flow hebben om de motor correct te laten draaien?
- Kan ik genoeg elektriciteit opwekken om de pomp te laten werken en ten minste één batterij op te laden?

Als iemand wat tijd heeft om aan een beginner te wijden ... Alvast bedankt
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beginner pelton-project




par ENERC » 30/03/20, 19:35

Hallo,

De Pelton-turbine heeft veel druk nodig om te draaien. Naar mijn mening kost het minimaal 1 bar om de turbine af te zetten.
En dus heb je een redelijk dure pomp nodig. Je kunt ook een booster gebruiken.

U heeft een zeer laag rendement tussen kleine pomp, lagedruk en Pelton-turbine.

Als het om een ​​eenvoudige test gaat, kunt u een aquariumpomp en een schoepenrad op een dynamo nemen. De test geeft een goed beeld van de algehele werking van het systeem.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Beginner pelton-project




par Ahmed » 30/03/20, 20:02

Deze twee zinnen lijken mij vreemd:
- Zal ik genoeg flow hebben om de motor correct te laten draaien?
- Kan ik genoeg elektriciteit opwekken om de pomp te laten werken en ten minste één batterij op te laden?

Als ik het goed heb begrepen (?), Hoop je genoeg elektriciteit uit de turbine te genereren om de pomp van stroom te voorzien en zelfs een beetje meer (terwijl we bezig zijn, waarom de moeite doen?) ... denk ik, als mijn interpretatie correct is, zijn die bepaalde elementaire natuurkundige principes aan jou ontsnapt ... :P
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Beginner pelton-project




par sicetaitsimple » 30/03/20, 20:06

Ahmed schreef: Ik geloof dat, als mijn interpretatie juist is, bepaalde elementaire natuurkundige principes aan jou zijn ontsnapt ... :P


Ik denk ook, maar hey ... Misschien moet het idee beter worden beschreven voordat er een beslissing wordt genomen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Beginner pelton-project




par Ahmed » 30/03/20, 20:09

Daarom heb ik in mijn bericht veel conditionaliteit geïntroduceerd. Verduidelijking is inderdaad noodzakelijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Beginner pelton-project




par GuyGadebois » 30/03/20, 20:12

Ahmed schreef:Daarom heb ik in mijn bericht veel conditionaliteit geïntroduceerd. Verduidelijking is inderdaad noodzakelijk.

Misschien wil hij twee systemen parallel bouwen, een die de tweede aandrijft ... : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Beginner pelton-project




par izentrop » 30/03/20, 21:42

Hallo,
Het is duidelijk dat de potentiële energie van 200 l water pinda's is.
Door je tank 20 m hoger te plaatsen zou het 200 X 9.81 X 20/3600 = 10.9 Wh zijn, met de onvermijdelijke verliezen van een klein systeem, hoop je niet meer dan 5 Wh te produceren. http://enrj.renouvelables.free.fr/energ ... lique.html https://hydroturbine.info/potentiel-ene ... hute-deau/
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : HeleneMH en 278 gasten