Vragen over bloemenweide.

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Vragen over bloemenweide.




par 1360 » 13/03/19, 20:39

Hallo iedereen,

Ik wil een deel van mijn boomgaard in bloemenweide doorbrengen. De bloemenweide heeft een oppervlak van ongeveer 300 m2, er is ook een kleine vijver op twee niveaus die ik zal rehabiliteren.

Ik heb daarom navraag gedaan bij een Zwitsers "agrarisch" merk en heb een mengsel gekozen waarvan de samenstelling de volgende is:

Screenshot_20190313-195158_Drive.jpg


Mijn eerste vraag is: wat vind je van deze mix? Zou je bijvoorbeeld iets als klaprozen toevoegen?

Ik specificeer dat het mijn doel is om insecten, libellen en andere ... te (re) brengen ...

De website van de producent geeft veel informatie https://www.ufasamen.ch/fr/ansaat/ansaa ... ginal-ch-g wiens zaadgewicht bij m2, maar hoe moet u op een normale manier zaaien? On the fly? Met een zaaimachine (maar welke)?

Beschikbaar voor alle andere informatie, en bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Didier.
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Vragen over bloemenweide.




par 1360 » 13/03/19, 20:58

Het "probleem" begint: ik heb net een andere mix gevonden, van dezelfde producer.

Screenshot_20190313-205409_Drive.jpg


Beter of slechter dan de vorige ??
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Vragen over bloemenweide.




par 1360 » 29/03/19, 04:22

Ik probeer een beetje UP;)
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Vragen over bloemenweide.




par phil53 » 29/03/19, 07:54

Weinig of geen ervaring met leden over het onderwerp, geen twijfel mogelijk.
In plaats van u gewone plaatsen of anages te dienen, geven we er de voorkeur aan stil te zijn.
Je zult ons laten genieten.
Persoonlijk goede flemming Ik zou graag 1m2-vlekken maken die de natuur toestaan ​​om de planten te verspreiden die het beste passen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 29/03/19, 10:14

Snel, sommige elementen:

1) Het zou inderdaad nodig zijn om de vereisten van al deze planten te kennen !!!!

2) Een ingezaaide natuurlijke weide zal hoe dan ook "degenereren" - tenzij u ze vaak opnieuw zaait ...

Van alle planten die u gaat zaaien, zullen sommige niet goed zijn en achteruitgaan of verdwijnen.

Het zal worden toegevoegd andere planten, "onkruid", komen door de lucht, dieren, enz ... die je niet gezaaid hebt!

Dus het zal evolueren om een ​​balans te creëren die is aangepast aan uw hoek van u: bodem, klimaat, blootstelling. En aangepast aan uw manier van beheren.

3) A priori, deze mengsels zijn erg rijk (veel soorten) en je hebt een "zuurdesem" om naar een mooie weide te gaan natuurlijk bloemen.

4) Maakt u zich in dit opzicht niet al te veel zorgen: mijn "natuurlijke weide" begon van een gazon, dat ik jaar na jaar "afdrijf" naar een bloemrijke weide, door een eenvoudige techniek: zeer laat maaien (eind augustus / begin september). De meeste "bloemen" bloeiden toen, maar produceerden meestal zaden. De hoes is te stijf en te groot voor de maaier om hem in te slikken, ik gebruik de rotofil met een metalen schijf "speciaal hoog gras". Hierdoor geschud vallen de zaden van de meeste "bloemen" op de grond. Ze zullen zich dus ontwikkelen. Het hooi gaat vervolgens naar de moestuin.

Geleidelijk overheersen van nature aangepaste planten. De grassen zijn een beetje gedomineerd. De "bloemen" (korenbloem, duizendblad, etc.) ontwikkelen zich.

Insecten zijn permanent. Iedereen vindt waar hij naar op zoek is.

Duizendblad heeft bijvoorbeeld een bloeiwijze (een groep kleine bloemen) waarvan de kleine bloemen een zegen zijn voor zeer kleine verzamelaars (2 mm), zoals bepaalde sluipwespen, degenen die hun eieren op bladluizen zullen leggen. , de larven zullen deze eieren binnendringen en ze van binnenuit verslinden! Maar de onrustige tuinders, altijd in de "ik moet dit nog doen ..." hebben geen tijd om ze te zien !!! Daarvoor moet je een ligstoel installeren en wat tijd hebben!

5) Terloops: in het licht van de verdwijning of regressie van veel browsers, is dit wat er moet gebeuren eerst !!! Verander onze "gazons" van schrijnende armoede, vooral als we ze regelmatig maaien (het is dan een biologische woestijn!), In "bloemenweiden". Iedereen haast zich om insectenhotels, bijenkorven, enz. Te installeren ... Bestrijden we een hongersnood in Bangladesh door goedkope woningen te installeren ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 29/03/19, 10:18

Snel overzicht: de tweede lijkt een aantal nattere gebieden te hebben (Laiche ...). Misschien is het daarvoor ontworpen ???

Ze zijn allebei erg rijk en lijken aangepast.

Misschien kun je je kenmerken geven: aarde, hoogte, klimaat en ze kunnen je adviseren ????
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 29/03/20, 11:28

Hallo,
Onderwerp feedback ...
Vorig seizoen werd mijn gazon heel weinig gemaaid en natuurlijk nooit bewaterd; resultaat: minder aantrekkelijk maar in veel betere staat.

Ik wil de bloemenweide echt proberen, bedankt voor je advies.
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 26/04/20, 10:17

Dus ik gooide wat bloemzaden in de "weide", laat het regenen.
: Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 27/04/20, 22:51

Idealiter gooi je weg na laat maaien.

Een "natuurlijke bloeiende weide" is het resultaat van een natuurlijke verschuiving naar bloeiende planten die u de tijd geeft om te bloeien en rijpe zaden te produceren. Dus laat maaien.

Hoe regelmatiger u voor de bloei maait, hoe meer de "bloeiende planten" voor de bloei worden onthoofd. Ze gaan achteruit. En hoe meer de "grassen" de gelegenheid aangrijpen om alles te bezetten, omdat ze "groter" zijn - een hoofdstam geeft verschillende secundaire stengels. Het is een aanpassing aan beweiding. Slechts een paar zeer vroege bloemen overleven omdat ze de grassen voor zijn: bolgewassen (narcissen), en vooral paardebloemen, een paar madeliefjes.

Zo laat maaien, zodat het zaait. Door het schudden van het maaien vallen de zaden ter plaatse.

Als je wilt verrijken door zaden van weidebloemen te zaaien die elders zijn geplukt, dan is dit het moment ...

Ze overwinteren buiten en ontwikkelen zich het volgende jaar. Zoals ze altijd hebben gedaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 27/04/20, 22:52

taam schrijft:Dus ik gooide wat bloemzaden in de "weide", laat het regenen.
: Mrgreen:


De kans is groot dat ze al worden gedomineerd door het kweken van gras. En dat ze geen licht hebben!
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 152 gasten