Het vat bij 250 $: een kans voor de planeet?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 10/09/06, 11:04

ddev schreef:Ah, weet je, met alle computerhulpmiddelen die ons ter beschikking staan, kunnen we een kandidaat opstellen (kom op :) je hebt een mooie vegetarische glimlach) en dankzij een wiki (een programma ... go chick :))
We delen de standpunten van de ministers :p


David

ps: Laat het me weten als er een antwoord is geplaatst


Welkom bij je :)

Voor de programma-wiki betwijfel ik of dit voldoende zal zijn, maar ik kan er vrij eenvoudig een installeren op econo...maar zonder deelname is een wiki snel dood (er is er een op kyothome)

Voor het antwoord kunt u "Houd mij op de hoogte wanneer er een antwoord is geplaatst" aanvinken en u ontvangt een melding op uw registratie-e-mail...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/09/06, 14:52

De prijs van ruwe olie kelderde dinsdag letterlijk en verloor in één sessie meer dan 2 dollar. Het bereikte dus niveaus die zo laag waren dat ze zes maanden niet waren waargenomen.

Volgens analisten komt de waargenomen trend overeen met de voortzetting van de daling die enkele weken geleden begon.

Het geopolitieke klimaat lijkt op de middellange termijn te kalmeren; de wereldeconomie ervaart een lichte vertraging, terwijl de voorraden overvloedig lijken.

Maandag herstelden de prijzen zich met een halve dollar in New York, na de aankondiging door oliemaatschappij BP van een nieuwe vertraging bij de ingebruikname van haar Thunder Horse-platform in de Golf van Mexico.


snuiven : Cry:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/09/06, 15:01

Eindelijk kan ik mijn Hummer tevoorschijn halen!!! : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 21/09/06, 15:38

Targol schreef:Eindelijk kan ik mijn Hummer tevoorschijn halen!!! : Lol:


Arf in dit geval haal ik mijn Cayenne na! : Lol:
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Olie voor $ 250




par AVEVA » 26/10/06, 18:50

Heeft u berekend dat het vat van $250 slechts €2 per liter diesel kost, en dat bij deze prijs het brandstofverbruik slechts een paar% zal dalen (voor verwarming zal dit anders zijn)
AVEVA voorspelt dat het vat $500 zal bedragen (binnen 10 jaar) of de liter diesel €3, dit zal het begin zijn van "het einde van alle olie".
Als de olieprijs de afgelopen weken is gedaald, komt dat door de nabijheid van de Amerikaanse verkiezingen.
De Republikeinen hebben controle over de olie en kunnen de prijzen beïnvloeden (wat ze ook doen) om de kiezers tevreden te stellen! omdat ze stemmen op basis van hun portemonnee...
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

olie voor $ 250




par AVEVA » 26/10/06, 18:53

lees AMERIKAANS
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Fossiele brandstoffen




par AVEVA » 10/12/06, 11:38

AVEVA “praat” helemaal alleen!
"Maar de olie heeft besloten het alleen te doen en begint aan een bijna wilde rit. Het is waar dat het arme beest tijdens de Amerikaanse verkiezingen werd opgesloten en misschien wraak neemt"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 10/12/06, 11:51

de gruwel: de prijs van de doos hamburger zal omhoogschieten :P
@+

PS: Het maakt mij niet uit, ik eet geen hamburgers, verwarm mij niet en doe geen aardolieproducten in mijn tank : Mrgreen: Het gaat mij alleen aan de banden en het olieverversen irriteren :onheil:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 10/12/06, 14:14

jouw banden??

Komen ze niet van rubberbomen???

Je afvoer, nou ja, deze zee-pindaolie, of palmolie, als we niet alles verbranden
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 10/12/06, 17:13

De prijs van een vat, het maakt mensen "niet uit", het is net als de prijs van sigaretten, het gaat steeds maar omhoog en mensen kennen de schade, het is, net als de auto, een kwestie van 'afhankelijkheid', zegt de staat tegen zichzelf : laten we verhogen!
Het lijkt fantasievol en het is een oplossing die mij ver weg lijkt, maar toch staat het ter discussie, het is objectteleportatie.
Als je het bericht "Kan een oplossing zijn voor vervuilingsproblemen" wilt zien en wilt deelnemen...
0 x
Samen kunnen we het veranderen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten