Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 29/11/06, 17:38

Bonjour à tous,
deze paar woorden om te zeggen dat ik de turbulator op 1600 HDI 2 maanden heb geprobeerd.
Geen verschil, ik zal het verwijderen.
Al deze systemen op moderne motoren zullen naar mijn mening niet veel doen.
De turbulentie wordt al gegenereerd door het oorspronkelijke ontwerp van de injectorneuzen, zuigerkoppen, etc.
Hoogachtend, Pat.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 30/11/06, 09:10

Andre schreef:Hallo,
Een turbulator op een 4-takt motor met carburateur, dus vooraf bepaalde aanpassing geeft geen besparingen.
er is iets voor nodig om de rijkdom van de carburateur te verminderen.
Bij een zelfinjectie zorgt de lambdasonde ervoor en zorgt de (knoc-sensor) ervoor dat de voortgang optimaal wordt ingesteld.
dus een groot deel van de ingrediënten om het meeste uit de motor te halen na een variant van het mengsel of de verbranding.
Rijk of arm in een motor is om te weten welk niveau erover spreekt, het is bij ontsteking dat de verhouding perfect moet zijn, niet aan de uitlaat van de carburateur, tussen de carburateur en het einde van de compressie daar heeft nog een lange weg te gaan, condensatie en temperatuurverschillen. (een koude motor moet rijker lopen aan de uitlaat van de carburateur, om in de motor te leunen, waar de overtollige brandstof achterbleef, in grote druppels en vast te zitten in de koude pijp)

Andre

Andre



Ik ben het absoluut eens over de koolhydraten. Maar ik wilde nog steeds proberen "gewoon om te zien".

Ik heb een vriend die software heeft gevonden die de cilinderkop van een warmtemotor kan modelleren. Het kan helpen om een ​​fenomeen te begrijpen.

Bij moderne motoren zijn de inlaatspruitstukken qua vorm en lengte afgestemd op de motor. Yamaha deed het beter. Op de motor van de nieuwe R1 hebben de 4 inlaattrompetten een variabele geometrie die wordt bestuurd door de computer.!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/11/06, 10:56

Guidi schreef:Bonjour à tous,
deze paar woorden om te zeggen dat ik de turbulator op 1600 HDI 2 maanden heb geprobeerd.
Geen verschil, ik zal het verwijderen.
Al deze systemen op moderne motoren zullen naar mijn mening niet veel doen.
De turbulentie wordt al gegenereerd door het oorspronkelijke ontwerp van de injectorneuzen, zuigerkoppen, etc.
Hoogachtend, Pat.


Oké, het werkt alleen op vuilnisbakken :D

En nogmaals, zelfs met een versie 1 94 XNUMX twingo en de vierde versie van AVEC heb ik het verbruik nooit kunnen verlagen, door nadelen heb ik het verhoogd !!

Versie 4:

Beeld
et
Beeld

Zelfs als het "turbulerend" betekent, heb ik de vinnen volledig in 4 verdeeld en over 2 niveaus verdeeld:
Het echtpaar is goed, niet echt beperkt aan de top van het assortiment, en het verbruik is ... (zie mijn bericht onderaan de pagina) tegen 7,8 / 100 voor versie 3 !! (zie in mijn profiel)

Ik ga het binnenkort laten vallen, maar ik overweeg nog steeds om de lambdasonde te vervangen.
Dernière édition par Capt_Maloche de 10 / 12 / 06, 00: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 02/12/06, 14:39

Hallo allemaal,

kijkend naar de verschillende experimenten met AVEC die al zijn uitgevoerd, heb ik de indruk dat de turbulator vaak vrij ver van het inlaatspruitstuk staat, en toch zijn de resultaten er.

Sommige onderzoekers plaatsen bijvoorbeeld de turbulator vlak achter het luchtfilter.

Wat denk jij Heb ik het mis :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/12/06, 15:51

Dag

Jean-Do57 schreef:Hallo allemaal,

kijkend naar de verschillende experimenten met AVEC die al zijn uitgevoerd, heb ik de indruk dat de turbulator vaak vrij ver van het inlaatspruitstuk staat, en toch zijn de resultaten er.

Sommige onderzoekers plaatsen bijvoorbeeld de turbulator vlak achter het luchtfilter.

Wat denk jij Heb ik het mis :?


Het eerste is om de resultaten te vermelden, namelijk benzine-inspuitmotor, (carburateur, ik betwijfel het) diesel ect ..
U zult in de loop van de tijd leren hoe de cijfers zijn gemeten, snelweg of gemengd rijden, van volledige tot volledige nauwkeurige meting op veel routes.
Omdat ik een lange ervaring heb met het gebruik van een turbulator, kan ik u vertellen dat de economie alleen op de snelweg is met een snelheid van 90 km / u tot 120 km / u, op stad nul hetzelfde rijden als geen turbulator uit elkaar betere versnelling.

Als je een kleine motor hebt en de gashendel bijna altijd wijd open is, is dat minder schadelijk, maar als je te maken hebt met een grote motor en de pappillon nauwelijks open staat om te rollen op 100 kmh, kan de wervelbeweging varlopper tijdens het passeren door de pappillon, en ik heb veel bedenkingen om te weten dat het werkt bij de uitgang van het luchtfilter op een benzine-auto.
Het wordt hier al tien jaar verkocht en het is nog niet helemaal in de mode.
Als je iets bouwt, is er het ideale en het realistische, en het simplistische, maar er is een minimum om functioneel te zijn en het minimum voor mij zit achter de vlinder en geen bebel van gevouwen plaatmetaal heeft bijna, het vergt een zorgvuldige montage. (vooral als je door tests wilt bewijzen of het werkt)
Het lijkt mij dat ik de turbulator goed heb gedetailleerd, maar niemand lijkt het te geloven ... ik heb de indruk dat ik in de woestijn predik ...
Niemand op de forum heeft niet het model gemaakt dat ik op de foto heb gezet!
Het zal bijna 20 jaar zijn dat ik dit gebruik en in verschillende auto's. Ik ben ook begonnen met stukken gevouwen plaatwerk die gemakkelijk te maken zijn, resultaten die nauwelijks meetbaar zijn. Trouwens, het idee kwam niet van mij, de eerste die ik zag was in de vroege jaren 60 een multi-blade propeller die onder de carburateur in een spacer werd geplaatst, en dat is waar ik vertrok om te doen een echte turbine met de juiste hoeken, afhankelijk van het huidige gebruik van de motor (ongeveer 100 kmh).
Een turbulator gemonteerd op een carburateurmotor, als er geen manier is om de rijkdom aan te passen of de vooruitgang te verminderen, is er geen besparing. (met een turbulator is het noodzakelijk om de voortgang te verminderen en de brandstofstroom te verminderen)
Het gemakkelijkst is op een injectiemotor, de lambdasonde regelt en de Knock-sensor corrigeert de voortgang, dus alles wordt geoptimaliseerd op basis van de verbrandingssnelheid.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/12/06, 00:17

Ben daar,

Versie 4 van mijn turbulator is rampzalig
Op de Twingo V1, eenpuntsinjectie van 1994 van mijn vrouw, steeg het verbruik tot 9,5 l / 100 :schok:

Demonstratie dat de lambdasonde geen zeggenschap heeft, of dat hij nep is.

Ik heb deze hele puinhoop ontslagen. Met geen van de 4 turbulermodellen kon ik het verbruik verminderen.

Het blijft om te proberen de brandstofinjectiedruk aan te passen; op de twingo versie 1 is er een kleine "drukregelaar" waarvan de stelschroef is geblokkeerd door hars

De normale werkdruk is 1 bar, laten we proberen deze druk te verlagen als de regelaar dit toelaat.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 10/12/06, 12:04

Hallo Capt,
Het is duidelijk dat ongeacht het revolutionaire gehackte systeem, als je de rijkdom van het mengsel vermindert, het verbruik waarschijnlijk zal dalen (het is niet zeker). Deze instellingen hebben echter een reden om te zijn en zijn bestudeerd door professionele motorfabrikanten. Als u de druk verlaagt, is het spuiten minder goed. De sonde corrigeert door verrijking. Het verbruik neemt toe. Als de sonde niet werkt of is losgekoppeld, kan uw verbruik worden verminderd ten koste van het motorvermogen, zie risico's in verband met mager mengsel, namelijk gevaar voor de uitlaatkleppen.
Het is maar een kleine opmerking terloops.
Hoogachtend, Pat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/12/06, 13:18

Ik heb erover nagedacht, maar wat wil je, het consumeren tussen 7l en 8l / 100 met een 700kg voertuig maakt me ziek, het is bijna het verbruik van mijn ruimte 2l 16v 140Cv 1550 kg!

Er moet iets gebeuren, en jammer voor de kleppen :D

blijkbaar is de sonde nutteloos ... het zou eerder de positie van de sluiterknop en het motortoerental zijn die de vaste berekeningsparameters zouden zijn.

samengevat op de 4 modellen van AVEC die ik na de injector heb geïnstalleerd, hoe meer de drukval belangrijk is, hoe meer het verbruik toeneemt, wat betekent dat de lambdasonde er niet om geeft vanaf het jaar 40. (of dat het leeg is, maar hoe controleer je of de computer de status controleert?)

Dat gezegd hebbende, de luchtinlaat van de twingo Ver.1 is slechts 34 mm !! die dit afwijkende verbruik kan verklaren.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/12/06, 16:18

Hallo,
Wanneer u een Cyclone Generator installeert, hoeft u geen wijzigingen aan de injectie aan te brengen, installeer deze turbine gewoon op de juiste plaats en hij is goed gebouwd.
Deze turbine moet zich aan de uitlaat van de pappillon bevinden en zijn ingesloten in een buis of een deel van de buis van de buis (niet altijd duidelijk in V-motoren), de cycloon genereert niet goed in een grote kamer, hij moet maximaal draaien van snelheid, dus de bladen hoeken redelijk gesloten. Dit veroorzaakt een beperking en een verlies van het maximale vermogen, maar een goede economie op 100kmh.
De tests moeten worden uitgevoerd op lange afstanden rijden voor en na de installatie, in de stad rijden in de winter geen verlies geen.
gewoon een verschil in de versnelling.
De Lambda-sonde moet in goede staat zijn, hij heeft geen eeuwig leven, als je vaak in de stad rijdt, raakt hij vervuild en verandert het signaal, van tijd tot tijd is het nodig om veel warmte in de uitlaat af te geven om hem op te ruimen, als het te vies is geweest, moet het worden vervangen ..
Dit geeft 7,8 liter voor een motor van 3,8 liter.
Het is duidelijk dat het niet vergelijkbaar is met je auto's, maar een Buick-parklaan is niet erg aerodynamisch en het is zwaar en het is een oude generatie (1989)

De wijzigingen die ik heb aangebracht om de verhouding aan te passen (niets te maken met de turbulator) hebben alleen betrekking op het chevrolet bestelwagenvoertuig uitgerust met de panton waterdoping (beïnvloedt de Lambda-sonde.)
In dit geval pas ik de verhouding handmatig aan, maar ik gebruik de lambdasonde als referentie en voer een waarde uit.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 10/12/06, 20:26

Capt_Maloche schreef:samengevat op de 4 modellen van AVEC die ik na de injector heb geïnstalleerd, hoe groter de drukval, hoe meer het verbruik toeneemt,


hallo Capt_Maloche
Normaal heb je helemaal gelijk, vooral als je je turbulators vergelijkt met die van André: om de jouwe te zien lijkt hun primaire doel precies de drukval te zijn: heb je ze gemaaid met je grasmaaier :? : Mrgreen: grapje : Lol:

Het is noodzakelijk om de kleinst mogelijke drukval en de grootst mogelijke rotatie te creëren, wat noodzakelijkerwijs tot een compromis leidt.

Je moet jezelf voorstellen in de plaats van gasmoleculen en proberen om bladen te maken om jezelf niet te "bezeren" wanneer deze bladen de oriëntatie van de rijrichting veranderen, omdat bij een plotselinge richtingsverandering de kinetische energie voornamelijk veranderd in warmte, terwijl we hier op maximale kinetische energie willen houden, maar in een andere richting (rotatie)
en ik zou zelfs meer zeggen: bij het begin hebben we een bepaalde kinetische energie (verhouding tussen de massa en de snelheid in het kwadraat), en vervolgens zuigt de motor sterk door de turbulator, deze begint meer te draaien, dus komt de omtreksnelheid over een groot deel van de massa (minder dan die in het midden)

daarom, op het principe dat de energie niet verloren gaat, enz., wordt de pompenergie van de motor (pompen verhoogd door het feit dat deze door de turbulator gaat) behouden, daarom hier omgezet in extra kinetische energie in de stroom die stroomafwaarts van de turbulator is

Tenzij de turbulator iets is en deze pompende energie wordt omgezet in warmte, die bovendien de stroom uitbreidt en de vulling vermindert

Dus: maak noodzakelijkerwijs bladen met progressieve krommen, uitgelijnd bij hun ingangen met de binnenkomende stroom
en, zo kort mogelijk, omdat de drukval ook evenredig is met het wrijvingsoppervlak (ref: windturbine)

dat gezegd hebbende, de toename van kinetische energie veroorzaakt een depressie waarin (benzinemotor met carburateur) de druppels op zijn best kunnen vernevelen, of zelfs iets anders ondergaan: zie het principe op deze link:
http://www.ozone.ch/gasandwater/venturispecialties/laval.htm

en wetende dat het vanwege dit effect moeilijk is om een ​​bepaalde snelheid te overschrijden, is het normaal om te denken dat er slechts één motortoerental is dat het maximale effect van de turbulator mogelijk maakt

zoek daarom de juiste met betrekking tot het gewenste bedieningsregime, door de bladen min of meer gesloten bij de uitlaat te kantelen (het ideaal zijn bladen met variabele geometrieën

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten