Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonontregelend

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Christophe » 25/03/20, 22:41

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Als je je oude avatar bekijkt, kun je begrijpen waarom (ik ga uit).


Kan een moderator Guygadebois en Janic in de volgende post herinneren aan hun verplichtingen als sprekers op dit punt forum??


+1 is een beetje eerlijk gezegd nihil in de huidige context ...

Ik weet het niet ... de huidige crisis zou je broederschap een beetje wakker moeten maken als je dat niet wilt!

Tenzij je gewoon grote trekjes van reptielenhersenen bent!

Is het goed genoeg om je te kalmeren?
2 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par n.Chr. 44 » 07/04/20, 00:16

Christophe schreef:+1 is een beetje eerlijk gezegd nihil in de huidige context ...


Waardeloos ?!

Overgeven ... en niet alleen in de huidige context.

Interventies (en hun schrijvers) worden steeds misselijker.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Ahmed » 07/04/20, 09:07

Izy, schreef je:
Het zijn voornamelijk ideologische redenen die niets met enig gevaar te maken hebben.

Waarop ik antwoordde:
Izy, heb je een bijzonder asymmetrische opvatting van ideologie ...

En om mij te vragen:
Waarom asymmetrisch?

Omdat de ideologie alleen voor jou bestaat in het andere kamp en dat je die aan jouw kant niet waarneemt (sinds Science, Reason, etc ...). : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par wirbelwind262 » 07/04/20, 21:23

Christophe schreef:Tenzij je gewoon grote trekjes van reptielenhersenen bent!

HAHAHAHAHA deze pandemie is een openbaring
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Exnihiloest » 09/04/20, 18:07

Ahmed schreef:...
Omdat de ideologie alleen voor jou bestaat in het andere kamp en dat je die aan jouw kant niet waarneemt (sinds Science, Reason, etc ...). : Mrgreen:

Als het al moeilijk is om het eens te worden over rationele en logische argumenten, dan is het volkomen onmogelijk wanneer alleen geloof of overtuiging de boventoon voert.
Dus ik hoop dat wat je bedoelt is dat beide partijen elkaar beschuldigen van hiaten in wetenschap en rede en dus van ideologie, en niet dat wetenschap en rede niet cruciaal zouden zijn als gemeenschappelijke referentie tussen tegengestelde kampen .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Exnihiloest » 09/04/20, 18:20

Christophe schreef:...
Ik weet het niet ... de huidige crisis zou je broederschap een beetje wakker moeten maken als je dat niet wilt!

Tenzij je gewoon grote trekjes van reptielenhersenen bent!

Is het goed genoeg om je te kalmeren?

Hallo "broederschap"!
Dat is "Doe wat ik zeg, niet wat ik doe", en wat een vulgariteit! :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Christophe » 09/04/20, 19:52

Ah, dus beschouw je jezelf als zodanig? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1519
Neem contact op met:

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par izentrop » 26/06/20, 10:17

Een uitstekend realistisch en feitelijk artikel https://www.contrepoints.org/2020/06/25 ... -triompher
om te bewijzen dat Future Generations niet gek zijn, veranderden ze van gedachten in een rapport van juni 2020, ondertekend door François Veillerette en Nadine Lauvergeat: glyfosaat is noch carcinogeen, mutageen, reprotoxisch (CMR), noch hormoonontregelaar (PE) ). (volgens de tabel op pagina 6).

In dit rapport, dat alleen op pesticiden in drinkwatermonsters zocht, wordt gespecificeerd:

"Bepaalde moleculen werden ook uitgesloten van de analyse omdat ze niet als gewasbeschermingsmiddelen in de database van de Europese Commissie voorkomen" (bijlage 1)
Met andere woorden, alleen de moleculen die in de landbouw worden gebruikt, zijn het doelwit ...

Waarom Générations Futures niet heeft gezocht naar medicijnresten, waarvan sommige aanwezig zijn, zoals weergegeven in het onderstaande extract (RdM = Drug Residues):

“In Frankrijk heeft ANSES in 2010 (ANSES, 2011) op 280 monsters één nationale analysecampagne van RoW in EDCH (Water for Human Consumption) uitgevoerd. Twee derde kwam uit grondwater en een derde uit oppervlaktewater. 75% van de monsters bevatte geen kwantificeerbare moleculen. Voor de 25% positieve monsters onthulden de analyses over het algemeen de aanwezigheid van één tot vier moleculen, de meest gedetecteerde (exclusief cafeïne) zijn epoxycarbamazepine, carbamazepine, oxazepam en hydroxyibuprofen. Oxazepam, vaak gevonden, vormt zowel een moedermolecuul als een metaboliet van de benzodiazepinefamilie. '...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par GuyGadebois » 26/06/20, 13:19

izentrop schreef:Een uitstekend realistisch en feitelijk artikel

Nog een shit voortgebracht door Contrepoints, een ultraliberale anti-milieuactivistische site. : Mrgreen:

Roundup: Bayer betaalt $ 10 miljard om de vervolging te stoppen, maar geeft geen schuld aan

In de Verenigde Staten zijn meer dan 125 aan glyfosaat gerelateerde klachten ingediend tegen de Duitse agrochemische en farmaceutische groep, die Monsanto in 000 heeft gekocht.
https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html


US Justice erkent de rol van de Roundup Onkruidverdelger van Monsanto bij kanker

Deze unanieme beslissing opent de weg naar een tweede fase van de rechtszaak die is aangespannen door een inwoner van Californië en die vanaf woensdag onder de verantwoordelijkheid van Monsanto valt.
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
: Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Obamot » 26/06/20, 21:35

GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:Een uitstekend realistisch en feitelijk artikel

Nog een shit voortgebracht door Contrepoints, een ultraliberale anti-milieuactivistische site. : Mrgreen:

Roundup: Bayer betaalt $ 10 miljard om de vervolging te stoppen, maar geeft geen schuld aan

In de Verenigde Staten zijn meer dan 125 aan glyfosaat gerelateerde klachten ingediend tegen de Duitse agrochemische en farmaceutische groep, die Monsanto in 000 heeft gekocht.
https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html


US Justice erkent de rol van de Roundup Onkruidverdelger van Monsanto bij kanker

Deze unanieme beslissing opent de weg naar een tweede fase van de rechtszaak die is aangespannen door een inwoner van Californië en die vanaf woensdag onder de verantwoordelijkheid van Monsanto valt.
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
: Mrgreen:


Hoeveel betaalde Bayer om deze kogel te kopen? :D
Pffffiiiiooouuu!

125 klachten, het zijn niet alleen dossiers die op een bureau worden geplaatst, het is lijden en voortijdig verkorte levens.

78E44ABF-3E83-4945-8F52-6D6036BCB9B4.jpeg
78E44ABF-3E83-4945-8F52-6D6036BCB9B4.jpeg (82.59 Kio) Consulté 1783 fois


E7F1C08B-8C10-4CCB-A7EC-7F5263AFB8C1.jpeg
E7F1C08B-8C10-4CCB-A7EC-7F5263AFB8C1.jpeg (89.59 Kio) Consulté 1783 fois
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten