De wereldwijde bbp-groei BUG

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De wereldwijde bbp-groei BUG




par Christophe » 01/12/06, 17:51

Tijdens mijn lopende onderzoek naar het BBP kwam ik dit tegen:

Beeld

De grote crises zijn in de... troggen... verontrustend nietwaar?
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Betreft: De wereldwijde bbp-groei BUG




par AVEVA » 03/12/06, 13:48

De grote crises zijn in de... troggen... verontrustend nietwaar?


Waarom "verontrustend"? Ik zou zeggen: logisch maar zorgwekkend want niet voorzien door machthebbers, genegeerd door gewone stervelingen die zichzelf laten leven en vertrouwen op de overheid alsof het hun vader is!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/12/06, 13:55

Eh... hoe is dat logisch?

"Koop (aandelen) bij het geluid van een kanon?" Noem je dat logica?

Hier in het "onderwerp" hier is waar ik voor gisteren aan "gewerkt" heb:
https://www.econologie.com/forums/historique ... t2717.html
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

economie




par AVEVA » 03/12/06, 15:39

Lorsque le prix du pétrole augmente le prix des matières premières en fait autant (il faut du pétrole pour extraire le minerais etc.) d'où un ralantissement de l'économie (crise) Ce n'est pas troublant c'est logique, encore dat ! het is geen wiskunde!!
een econoom zal zeggen:
de stijging van de olieprijzen levert petrodollars op en daardoor investeringen uit producerende landen en komt de economie weer op gang...

Wat betreft "aandelen kopen bij het geluid van het kanon (en verkopen bij het geluid van de hoorn)" is niet bepaald logisch maar opportunisme van dezelfde aard als wanneer de rente van de spaarbank stijgt, de boekjes vol raken en leeg raken wanneer de rente daalt, gaan spaarders op zoek naar het meest efficiënte product om hun spaargeld in te beleggen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Betreft: economie




par Christophe » 03/12/06, 15:54

AVEVA schreef:Lorsque le prix du pétrole augmente le prix des matières premières en fait autant (il faut du pétrole pour extraire le minerais etc.) d'où un ralantissement de l'économie (crise) Ce n'est pas troublant c'est logique, encore dat ! het is geen wiskunde!!


Benvi, dat is wat ik geneigd ben te denken, maar... op deze bocht is het niet precies... het tegenovergestelde?

Omdat de positionering van de crises...in de dalen ligt en niet voor de watervallen...of anders is deze grafiek slecht gemaakt omdat we in detail kijken: behalve voor 1973 (of "het blijft hangen": de crisis is voor de val. ..behalve dat de zwarte punt slecht aangegeven is) ..voor de andere crises is de val ruim "voor" de crisis.

En het is precies de crisis die de economie zou doen stijgen...Hier is DE bug... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 03/12/06, 16:25

Christophe schreef:"Koop (aandelen) bij het geluid van een kanon?" Noem je dat logica?


welkom

ja dat is logisch.

De gemiddelde spaarder is laf (anders zou hij geen spaarder zijn), wanneer de crisis toeslaat, koopt hij steen of goud, waardoor de bedrijfsprijzen onder hun werkelijke waarde dalen.

Na de crisis begint de bisness weer en kopen deze schapen ten koste van alles, waardoor de prijzen omhoog schieten (boven de werkelijke waarde); het is tijd om te verkopen, op vakantie te gaan en te wachten op de volgende crisis : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)




par AVEVA » 06/12/06, 11:40

bericht verwijderd
Dernière édition par AVEVA de 07 / 12 / 06, 09: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/12/06, 11:43

AVEVA schreef:Hoor je het geluid van het kanon of het geluid van de bugel?
Wat is uw mening over dit fragment uit AFP?


Bron? URL?
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo, sicetaitsimple en 175 gasten