Home verlichting: 12v of 220v ???

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Exnihiloest » 23/01/20, 10:53

plasmanu schreef:Heel goed. Maar het intensiteitsvierkant is voor zeer oude schoolboeken uit de XNUMXe eeuw.
We staan ​​nu op de XNUMXste.
Ik stel me dit systeem voor in de VS. Het is 50% van niet voor niets verloren, gezien de afstanden

lol
Het is humor?
Is de relativiteit van Einstein verouderd omdat deze meer dan een eeuw oud is?
Is het elektromagnetisme van de fysica met de vergelijkingen van Maxwell vandaag niet meer geldig?
Het zal gezegd moeten worden tegen de inges die alleen dat gebruiken om de hele elektrische en elektronische omgeving te creëren die ons vandaag omringt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Exnihiloest » 23/01/20, 10:58

izentrop schreef:... IGBT's, een heel pakket op meerdere niveaus ...

Altijd indrukwekkende vermogenselektronica. En elektronica in het algemeen. Zelfs als je in het spel zit, realiseer je je na jaren dat de industrie componenten heeft gemaakt met eigenschappen waar je 20 jaar geleden nog niet van kon dromen.

Tinkers met hun Tesla-spoel hoeven zich alleen maar aan te kleden

De THT van de arme man, maar toch, het heeft een gezicht:


Ik hou van dit soort ongeremde en positieve jongeren. Met ecologie vergeten we dat mensen ook het overbodige nodig hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par plasmanu » 23/01/20, 11:24

Het was U = R x I
Dan de diode
Nu graveren we op 7 nanometer
En de halfgeleider raakt het goddelijke (bijna)

Dus 3,7 v 12V 110V 230V wat dan ook
Maar 35A op een zeer kleine 3,7V-batterij verwarmt het een chouia
IMG_20200123_112658.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par GuyGadebois » 23/01/20, 12:15

Exnihiloest schreef:Ik hou van dit soort ongeremde en positieve jongeren. Met ecologie vergeten we dat mensen ook het overbodige nodig hebben.

Je verwarren "nodig" en "willen".
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Stellah » 05/03/20, 13:31

Hallo,
Alle verlichting van een huis in 12V is mogelijk. U hoeft alleen maar LED-lampen van het MR16-generatietype te kiezen die kunnen werken op wisselstroom of gelijkstroom met een vermogen van 3 W / 3,5 W.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par izentrop » 05/03/20, 14:57

Stellah schreef:Hallo,
Alle verlichting van een huis in 12V is mogelijk. U hoeft alleen maar LED-lampen van het MR16-generatietype te kiezen die kunnen werken op wisselstroom of gelijkstroom met een vermogen van 3 W / 3,5 W.
Ja, omdat een led een diode is, maar het kan een beetje ingewikkelder zijn, geval per geval.

Bijvoorbeeld als het gaat om het vervangen van 12 V halogeen, of als deze led ook een ingebouwde elektronische module bevat (we weten niets als we het niet hebben gedemonteerd) https://support.leclubled.fr/portal/kb/ ... ustre_EGLO
Als de voeding van het huis 230 V is, is het soms voordeliger om het direct te vervangen door 230 V LED's.

Anders is het om de LED's te bespreken of gewoon te promoten zoals voorheen :? : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Exnihiloest » 06/03/20, 22:50

plasmanu schreef:Het was U = R x I
Dan de diode
Nu graveren we op 7 nanometer
En de halfgeleider raakt het goddelijke (bijna)

Dus 3,7 v 12V 110V 230V wat dan ook
Maar 35A op een zeer kleine 3,7V-batterij verwarmt het een chouia
...


En vooral met een 3Ah-batterij gaat deze weinig mee: 5 minuten (en hij kan eerder branden).
Met een eenvoudige condensator kunnen ook stromen groter dan kA worden verkregen, maar voor ms. Het is minder de stroom dan de capaciteit in Ah die telt.

Wat betreft etsen bij 7 nm, als we de grootte van het atoom naderen, bereiken we ook kwantumeffecten, zodat de voortgang niet lineair kan doorgaan. De technologische doorbraak is al begonnen, met componenten die deze kwantumeffecten benutten. Naast elektronica lijkt zelfs magie oubollig.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par izentrop » 07/03/20, 01:37

Exnihiloest schreef:
plasmanu schreef:35A op een zeer kleine 3,7V-batterij wordt het een beetje warm
...
En vooral met een 3Ah-batterij gaat deze weinig mee: 5 minuten (en hij kan eerder branden).
Met een eenvoudige condensator kunnen ook stromen groter dan kA worden verkregen, maar voor ms. Het is minder de stroom dan de capaciteit in Ah die telt.
Op dit moment is het bij gelijke grootte eerder 2.5 seconden en daarom een ​​capaciteit die 120 keer kleiner is.
Supercondensatoren in auto's zijn we er nog niet : Mrgreen:

Bovendien wordt de capaciteit niet duidelijk aangegeven in de specificaties, alleen de maximale stroom.
Als we de datasheet van dit model 1/3 groter dan de 18650 zien: https://www.reichelt.com/fr/fr/supercon ... _tabholder
Capaciteit 500 F
Spanning 3.0 V (Vr)
Stroom 230 A
* Max. Stroom: 1 sec. ontladen tot 1 / 2VR

Tenzij ik me vergis, kunnen we een capaciteit van 638 mAH bij 1.5 V afleiden ... zwak :frons:

Ik krijg de indruk dat Stellah een robot is die probeert spam te plaatsen, maar dat niet lukt, omdat hij niet één keer op reacties heeft gereageerd. stellah-u22567 / posts /
0 x
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Stellah » 10/04/20, 09:32

Hallo,
Om u te helpen bij het kiezen van de juiste verlichting voor uw huis, raad ik aan dat de 220V LED-spots veel voordeliger zijn in termen van implementatie- en onderhoudskosten voor zowel een nieuwe installatie als voor de renovatie van een oude en dat u dat niet moet doen kies 12V LED spots.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par izentrop » 10/04/20, 09:41

Stellah is een robot stellah-u22567 / posts / : Mrgreen:

Als ze me antwoordt, eet ik mijn tong :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten