Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor 19 € 90 per maand?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Eric DUPONT » 04/03/20, 12:49

Christophe schreef:Ja maar symbolisch en psychologisch is het een zware klap voor de elektrische auto ...

Ik heb de details niet gelezen, wat heeft EDF gemotiveerd om dit te doen?


Projecten zijn jaloers : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par sicetaitsimple » 02/09/20, 18:15

Voor geïnteresseerden en die wat tijd hebben, een artikel met de video van een test.

https://www.automobile-propre.com/essai ... ectriques/

Het concept is interessant, of het zal slagen is een andere vraag.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 03/06/21, 12:42

De MAI-markt heeft duidelijk geen vergunning!

Citroën AMI: wat vinden de eerste coureurs een jaar later?

Met 4 bestellingen geregistreerd sinds de lancering in april 000, is de Citroën AMI een onverwacht succes. Iets meer dan een jaar na de release, wat vinden degenen die het dagelijks gebruiken ervan? We legden de vraag voor aan de eigenaren van de MAI.

Dit vreemde elektrische voertuig spreekt een groot publiek aan, verre van beperkt tot niet-rijbewijshouders, tot wie het gericht lijkt te zijn. In sommige huizen wordt het voertuig elke dag gebruikt. Tieners en volwassenen kibbelen zelfs over achter het stuur kruipen. Word de mascotte van de familie, de machine krijgt een kleine naam en sommigen vinden het leuk om hem te personaliseren door middel van accessoires. Dus wat is de Citroën AMI? Waarom wekt het zoveel enthousiasme op?

(...)

MAAR WIE KOOPT EEN CITROËN AMI, EN WAAROM?

We hebben verschillende kopers geïnterviewd om meer te weten te komen over hun keuze en hoe ze zich voelden na enkele maanden gebruik van hun Citroën AMI. Door de getuigenissen realiseren we ons dat de MAI meerdere rollen op zich neemt. Het is allebei:

de vervanging van de fiets of scooter (zowel voor tieners als volwassenen),
het eerste betaalbare voertuig zonder rijbewijs voor bepaalde bescheiden huishoudens (in de stad of op het platteland),
het alternatief voor het gebruik van een thermisch voertuig voor korte dagelijkse ritten.

Net zoals Léonie (39 jaar) die ons in vertrouwen neemt: “Ik ben van baan veranderd en mijn nieuwe functie vereist dat ik nogal wat verhuis binnen de stad waar ik woon. Ik heb geen rijbewijs en ben gewend veel te reizen met de fiets en het openbaar vervoer. Maar het werd ingewikkeld. "Ze vervolgt:" Dus ik zei tegen mezelf dat ik ging kiezen voor een elektrische scooter. Ik wilde geen benzinemotor. Maar uiteindelijk, terwijl ik mijn onderzoek deed, zei ik tegen mezelf dat ik voor die prijs 4 wielen en een dak had, wat nog veel mooier is bij regenachtig weer of in de winter! "

Van zijn kant legt Emmanuel, 47 jaar en vader van twee dochters, ons uit dat hij de AMI heeft gekocht om op 10 km van zijn huis naar zijn werk te gaan. Hij wilde zijn thermische voertuig, dat niet erg geschikt is voor deze korte stadsritten, behouden en zo zijn plaats terugkrijgt als pleziervoertuig in het weekend. Over zijn tiener voegt hij eraan toe: “Mijn dochter is 16 jaar oud. Ook al staat ze ingeschreven in begeleid rijden, pedagogisch vond ik het erg interessant om het voertuig aan haar toe te vertrouwen. Zeer slecht nam me! Sindsdien vechten we elke dag om erachter te komen wie de auto krijgt. Ze heeft veel vertrouwen gekregen (dit is het doel), en daarna is het leren rijden onder begeleiding slechts een formaliteit. "

Alexis (43 jaar), Kader (40 jaar) of Sandra (35 jaar) zijn nog nooit geslaagd voor hun rijbewijs. Ze vertellen ons allemaal dat ze dankzij hun VRIEND autonomie en bewegingsvrijheid hebben gekregen, zowel voor werk als voor vrije tijd.




https://www.numerama.com/vroom/712461-c ... teurs.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Exnihiloest » 03/06/21, 17:02

Christophe schreef:De MAI-markt heeft duidelijk geen vergunning!
...


Duidelijk, ja.
Het moet een doorn in het oog zijn voor iedereen die van autorijden houdt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par GuyGadeboisTheBack » 03/06/21, 22:05

Maar de vierwieler ervaart ook veel min of meer belangrijke jeugdproblemen (grillige sloten, perfectioneerbare afdichting, ruitenwisser die vastloopt ...)

zeer eenvoudige materialen, piepkleine scooterspiegels (die vaak fout gaan), geen richtingaanwijzerverklikker, geen radio, stijve stoelen ...

De eerste sensaties zijn onvermijdelijk teleurstellend met een aanwezig motorgeluid, niet erg dynamische acceleratie, een lichte niet-geassisteerde besturing zonder terugroepactie, die aan het einde van een bocht vergezeld moet gaan om de wielen weer in lijn te krijgen ... : Arrowl: :schok:

Qua comfort, de rode draad van Citroën, zijn we verre van de gebruikelijke zachtheid van het merk. De stijve ophangingen beheersen de bewegingen van het lichaam goed, minder de absorptie van de onregelmatigheden van het bitumen.

Geen verbruiksindicator op het boordscherm, maar we zagen de actieradius sneller wegsmelten dan de berekening van de resterende kilometers weergegeven, tot het bereiken van een zeer langzaam gedegradeerde modus om de laatste kilometers te sparen.

https://www.largus.fr/actualite-automob ... 85390.html
Geen kluis! Handig om te winkelen in de stad ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 03/06/21, 22:35

Wat kut!! : Cheesy:
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par n.Chr. 44 » 04/06/21, 00:25

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:De MAI-markt heeft duidelijk geen vergunning!
...


Het moet een doorn in het oog zijn voor iedereen die van autorijden houdt.


Je wilt een soort verschil belichamen, vanuit een alternatief oogpunt, tegen de stroom in ... voorlopig is het resultaat (hoe zeg je dat ...) vrij bescheiden.

Beeldenstorm? Neen

Verontrustend? Bah ... niet meer dan dat.

Origineel? Laten we zeggen dat de lijn een beetje te ... geforceerd is.

Vrije ? Niet zeker... Je laat jezelf steeds weer schrijven om opgemerkt te worden.

moedig mijn konijn! Je koppigheid zal (misschien) uiteindelijk beloond en erkend worden.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par GuyGadeboisTheBack » 04/06/21, 12:06

Christophe schreef:Wat kut!! : Cheesy:

Tegelijkertijd wordt het gemaakt ...... in Marokko .... : Mrgreen: (Ik ga uit)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 04/06/21, 12:18

En ben ik dan de zogenaamde racist?

pfffff

Hier in plaats van onzin te zeggen, kom me hier helpen: computer-elektronische-elektriciteit / clone-a-hard-drive-system-to-ssd-mx500-crucial-test-review-t16878.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par GuyGadeboisTheBack » 04/06/21, 15:30

Christophe schreef:En ben ik dan de zogenaamde racist?
pfffff

Oude uitdrukking vandaag bijna verdwenen "het is een Arabisch werk" ... Het was een knipoog voor jou persoonlijk ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 199 gasten