Zijn wij alleen in het heelal?

filosofische debatten en bedrijven.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par phil59 » 02/03/20, 19:55

Ik weet dat we niet alleen zijn, ik ben minstens 2 ... !!! : Lol: : Mrgreen:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 05/06/22, 00:38

0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par phil59 » 07/06/22, 19:52

Soms rijd ik op wegen en ontmoet ik geen mensen gedurende 15 minuten...

Er zijn borden op de weg, dat er een beschaving bestaat, of recentelijk heeft bestaan....

maar ik stel mezelf gerust, mijn vrouw zit in de auto. Ik ben niet alleen....

Soms neem je een weg, en er is niets aan het einde... En we keren om....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 11/06/23, 22:16

Interessant !!

https://dailygeekshow.com/technologie-apogee-univers/

Technologie in het heelal zou 6 miljard jaar geleden zijn hoogtepunt hebben bereikt

De mensheid is een van de laatste intelligente beschavingen die is ontstaan ​​in het universum, dat 6 miljard jaar geleden zijn hoogtepunt van complex leven beleefde, suggereert een nieuwe studie. Deze periode zou zijn bevorderd door het bestaan ​​van bepaalde soorten superzware zwarte gaten in het hart van sterrenstelsels, die de vorming van potentieel bewoonbare sterren en planeten zouden hebben gestimuleerd.

ZWARTE GATEN BEVORDEREND VOOR HET LEVEN

Studieauteur David Garofalo van Kennesaw State University in Georgia is een expert op het gebied van superzware zwarte gaten, die kosmische objecten met een massa gelijk aan miljoenen of miljarden zonnen en die in het centrum van sterrenstelsels worden aangetroffen. Volgens hem hebben deze zwarte gaten invloed op de kans op geavanceerd leven in sterrenstelsels, afhankelijk van hun interactie met het omringende gas.

Garofalo legt uit dat sommige superzware zwarte gaten het vermogen hebben om stralen van materie en energie te creëren die gas uit sterrenstelsels of terug naar het centrum kunnen stoten. Deze jets kunnen zo de vorming van sterren en planeten in sterrenstelsels reguleren door de hoeveelheid beschikbaar gas te vergroten of te verkleinen.

EEN PIEK VAN HET LEVEN 6 MILJARD JAAR GELEDEN
Garofalo gebruikte de vergelijking van Drake, een formule die het aantal intelligente buitenaardse beschavingen in de Melkweg schat, rekening houdend met verschillende factoren zoals de snelheid van stervorming, het aantal sterren met planeten, het aantal bewoonbare planeten, enz. Hij breidde deze vergelijking uit tot het gehele waarneembare heelal en probeerde te bepalen waar en wanneer de omstandigheden het gunstigst waren voor het ontstaan ​​van complex leven.

Hij concludeerde dus dat het hoogtepunt van het leven in het heelal 6 miljard jaar geleden zou hebben plaatsgevonden, toen er meer geïsoleerde elliptische sterrenstelsels waren. Deze sterrenstelsels zijn rode sterrenstelsels die een lage metalliciteit hebben (dat wil zeggen een klein deel van de elementen zwaarder dan waterstof en helium) maar die hebben geprofiteerd van het nieuwe gas dat door de fusie met andere sterrenstelsels is ontstaan. Dit gas zou de vorming van nieuwe sterren en planeten mogelijk hebben gemaakt die rijk zijn aan elementen die nodig zijn voor het leven.

(...)
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Janic » 12/06/23, 07:43

droom, pure fantasie... zoals gewoonlijk
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 12/06/23, 09:30

Weet je het zeker?

Persoonlijk was ik er 6 miljard jaar geleden niet!

En vergeet niet dat Star Wars zich afspeelt... in het verleden! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Macro » 12/06/23, 09:33

Wat ik weet... Het is dat het niet het meest gunstige zwarte gat is om leven te geven... : Mrgreen:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 12/06/23, 09:36

Mekilekon!!! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Macro » 12/06/23, 09:55

En bovendien... Jongeren hebben panda-libido's.... Tussen 18 en 25 1 jaar zonder seksuele partner... Ja... Er is een heel, heel, heel groot probleem...

https://www.msn.com/fr-fr/video/actuali ... 3564&ei=87
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Remundo » 12/06/23, 10:50

sommige zwarte gaten maken stralen van materie die nog steeds onderwerp zijn van diepgaande studie. : Idee:
1 x
Beeld

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 203 gasten