Waterafvoerprobleem + geluid

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
karine31140
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/03/20, 08:45

Waterafvoerprobleem + geluid




par karine31140 » 02/03/20, 08:47

Hallo,

We wonen vier maanden in ons nieuwe huis (zelfbouw) en heel stipt, meer precies wanneer het regent, hebben we vooral vreemde fenomenen in een van de badkamers. We hebben 2 ventilatieopeningen van elk 50 mm en hebben minder dan een maand petje op (sorry, ik weet de naam niet meer) aan het einde van elke ventilatieopening, want als een douche gedurende 2 dagen niet werd gebruikt, hadden we geuren. Op dit moment is het geurprobleem opgelost.
In deze badkamer hebben we 1 hangend toilet + 2 wastafels + inloopdouche.
Als het regent en we bijvoorbeeld doorspoelen, maakt het water de jojo tot hij eindelijk weer op het juiste niveau is. Op het niveau van de douche stagneert het water dan, plotseling evacueert het, zonder iets speciaals te doen en dit veroorzaakt grote geluiden van pijpen alsof het water werd opgezogen ... hetzelfde voor de bassins.
Heb je een idee van wat dit fenomeen kan creëren en hoe het definitief op te lossen? Waarom doet dit fenomeen zich alleen voor bij regenachtig weer?
Bedankt voor uw hulp en een mooie dag verder
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par Christophe » 02/03/20, 08:55

Hallo en welkom hier!

Heb je een septic tank met al het water dat ik vermoed? Dit is het enige dat zou kunnen verklaren dat het fenomeen verband houdt met de regen ...

Voor de uitleg, het is gewoon een "hydraulische plug" ... het water stagneert in de leidingen omdat het niet goed stroomt: leiding te lang / ingewikkeld of gebrek aan luchtinlaat aan de 'vent.

Kun je een foto maken van de 2 ontluchtingspluggen die je aanbrengt? Het moet een aanzuiging van lucht toelaten, het is een membraanbeluchter. Als het 100% strakke doppen is, is het niet goed en dat verklaart alles.

Je pet moet er zo uitzien:

beluchter-a-membrane.jpg
aerateur-a-membra.jpg (10.75 KiB) 19366 keer bekeken


Er zit een klein membraan in dat de lucht bij de uitlaat blokkeert maar afzuiging toestaat wanneer er vacuüm in de pijp is (geëvacueerd water dat zuigt)
0 x
karine31140
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/03/20, 08:45

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par karine31140 » 02/03/20, 09:21

Hallo en bedankt voor je hulp,
We zijn in het riool.
Onze regenwater- en afvalwaternetwerken zijn heel verschillend.
We kochten 2 pluggen die "evacuatiemembraanbeluchter in diameter 40" worden genoemd. We hebben een 50/40 verloopstuk gebruikt omdat de beluchters 40 zijn en onze ventilatieopeningen 50 ... Ik kan de foto niet bevestigen (hoe moet ik dat doen?)
Vanuit het oogpunt van de evacuatiepijp onder het huis is het helemaal recht, omdat alle evacuaties aan dezelfde kant zijn, behalve aan de kant van deze badkamer hebben we een beurt.
dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par Christophe » 02/03/20, 09:53

Gebruik voor de foto de bijlagefunctie wanneer je een bericht schrijft (onderaan het schrijfvenster) maar a priori zijn de ventilatieopeningen de juiste (heb je ze getest? Sommige zijn instelbaar lijkt me)

Als u zich in het riool bevindt, is dit hetzelfde als een put voor alle water: regenwater wordt gemengd met afvalwater van een bepaalde pijp ...

Op een gegeven moment nemen regen en grijs of zwart water dezelfde pijp.

Als je netwerken echt heel verschillend waren, zou je geen verschil zien als het regent ... of omdat het riool te klein is, maar het zou nog steeds verrassend zijn ...

Of ergens een kwestie van materie ??
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par izentrop » 02/03/20, 10:43

Hallo,
Komt de primaire ventilatie ruim boven het dak uit?
Beeld https://blogs.plombiers-reunis.com/rese ... maire.html.
De ventilatie is alleen effectief als deze dezelfde diameter heeft als die van de buis of is aangesloten (meestal Ø100 voor riolering) en moet naar het dak gaan, hun luchtstroom moet 10 tot 30 keer groter zijn dan de stroom water uit de pijpleiding.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par izentrop » 02/03/20, 10:56

Ja, ik denk dat Christophe gelijk heeft voor het groeperen van wateren.
Sommige steden hebben dit schema, wat niet bij u het geval zou moeten zijnBeeld
https://www.sciencesetavenir.fr/nature- ... gout_14739
karine31140 schreef:We hebben 2 ventilatieopeningen van elk 50 mm en hebben minder dan een maand hoeden op
Moeten ze uit het dak komen? en in dit geval geen ontluchting nodig.
karine31140 schreef:als een douche 2 dagen niet werd gebruikt, hadden we geuren.
Vanwege de effecten van jojo moet de sifon leeglopen. Een plug op de afvoer zou het probleem inderdaad moeten oplossen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par Did67 » 02/03/20, 11:17

Normaal zijn er twee dingen:

a) een "ventilatieopening" of "luchtinlaat" aan het uiteinde van de buizen, die uit het dak van de langste buis steken; dit maakt de pijp lucht ... (we zien het in het diagram hierboven, uitgaan op het dak, aangesloten achter het toilet)

b) anti-glouglou zoals hierboven afgebeeld: wanneer water stroomt, "zuigt" de waterkolom lucht aan (zie "waterstraal-luchtpompen"); vandaar "gorgelend" in de naburige sifons, die leeglopen van water, en dan de opkomst van slechte geuren ... Daar plaatsen we een membraan luchtinlaat aan het uiteinde van de leidingen, bijvoorbeeld achter en "boven" de aansluiting van de gootsteen ... Zoals dat wanneer deze waterkolom zuigt, wanneer de gootsteen wordt geleegd, het door dit systeem zal "zuigen" dat dankzij zijn membraan het opstijgen van stank ... Wees voorzichtig, deze dingen hebben soms een betekenis (een "top")
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par Christophe » 02/03/20, 11:55

Didier, dat klopt, en met goed geventileerde ventilatieopeningen is er helemaal geen gorgelen meer ... gorgelen vermijden is hun primaire functie.

Did67 schreef:Let op, deze dingen hebben soms een betekenis (een "top")


Soms niet altijd omdat het een klep is, maar je zou het toch niet op de buis kunnen monteren omdat er een "terminal" deel is ...

Maar a priori hebben alle membraanmodellen een retourveer die het membraan sluit zonder zuigkracht, dus a priori kunnen we ze onder een hoek monteren? Tenzij het het eigengewicht van het membraan is dat het kanaal sluit zonder depressie? Afhankelijk van het model zien ...

Dat Karine klaagt over geurtjes is misschien een aanwijzing voor een verstopte leiding of een slecht geplaatste ventilatieopening? Als de ventilatieopening op het dak zit (dus a priori "ver van de neuzen") en het rook, dan is er misschien een probleem, toch?

We kunnen heel goed een ventiel in het dak plaatsen (dak, kelder ...) Het is niet noodzakelijkerwijs op het dak ... Ik plaats bijvoorbeeld in mijn kruipruimte.

Laten we wachten tot zijn foto's meer weten ...
0 x
JLB29P
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 19/06/09, 15:41
Plaats: Brest

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par JLB29P » 21/03/20, 11:46

Ik zou waarschijnlijk een nieuw onderwerp moeten openen, maar het is ook een evacuatieprobleem.
verschil: heel oud huis en ontruiming!
2 pijpen vertrekken, een van het huis, de andere van het huisje. Ze communiceren omdat het water in de mangaten omhoog of omlaag gaat (met een compensatie die een gedeeltelijke stop tussen de 2 suggereert), het regenwater en de riolering zijn aangesloten!
informatie genomen, het is hier "normaal"!
regenwater (hun overloop) wordt gebruikt om de rioolbuizen te reinigen! (als een flush)
behalve dat de 2 geblokkeerd lijken!
Er moet 2 keer 30 m cementpijpen zijn tot de evacuatie op straat die het recent is (10 tot 30 jaar)
Na een recente zware regenval kwam de kelder van de buren onder water te staan ​​en werd het verstoppen van de leidingen duidelijk.
Ik heb de evacuatiepijpen onderzocht met een tuinslang (star model), deze stopt na 8 tot 9 m, dus ik graaf en vind geen pijp, maar een soort begraven kanaal bedekt met bakstenen en gips ; maar geen duidelijke continuïteit.
Ik durf niet in de machine te graven, want hieronder zijn er troglo-kelders van de buurman die bijna ontsluiten! (Doué is een Zwitserse kaas).
Is iemand dit soort situaties tegengekomen (en een remedie gevonden)?
Met name hoe begraven cementpijpen te lokaliseren of de aanwezigheid van water? geen wichelroedelopen in mijn relaties en als het werkt, zouden de ondergrondse holtes zeker storen ...
Nadat de president had verklaard dat we in oorlog waren, begon ik de loopgraven ...

Onder de vele "kleine" problemen die men in dit huis tegenkomt: vochtige muur, zoektocht opgewekt door capillaire werking, scheuren in een terras ... niets
Het ventilatierooster van de kap was ondersteboven gemonteerd! de kieuwen maken een trechter als het regent (en dat al 30 jaar ???)
0 x
Hebben een heel grote ambities om niet uit het oog te verliezen in het nastreven van hen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Waterafvoerprobleem + geluid




par Ahmed » 21/03/20, 12:16

Gezien de periode kun je rustig overwegen om het met de hand te graven en alle buizen te vervangen door een pvc-buis. Het komt vaak voor dat we bizarre dingen tegenkomen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 152 gasten