wasmachine aftapplug probleem

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Komma
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/02/20, 16:00

wasmachine aftapplug probleem




par Komma » 22/02/20, 16:05

Hallo, ik heb een probleem, mijn wasstop van de wasmachine is geblokkeerd. Het lukte me om een ​​bocht te nemen met een tang en na niemand. Dus ik brak het. Wat moet ik de machine demonteren om toegang te krijgen tot de afvoerpomp? heb je een oplossing om het los te schroeven ??
Dank u bij voorbaat
Komma
toebehoren
IMG_20200222_065449 (1) .jpg
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par izentrop » 22/02/20, 17:00

Hallo,

Probeer de rand met een tang te pakken.
De dop wordt alleen verkocht.

Bedek de schroeven en verbindingen niet met siliconenvet om blokkering te voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par GuyGadebois » 22/02/20, 17:13

Virgul schreef:Hallo, ik heb een probleem, mijn wasstop van de wasmachine is geblokkeerd. Het lukte me om een ​​bocht te nemen met een tang en na niemand. Dus ik brak het. Wat moet ik de machine demonteren om toegang te krijgen tot de afvoerpomp? heb je een oplossing om het los te schroeven ??
Dank u bij voorbaat
Komma

In de staat (het lijkt erop dat sommige delen van de steun zijn gebroken), zou het nodig zijn om een ​​klein lipje * te verwarmen, dit op de rand in het midden van de dop te plaatsen om een ​​kleine groef (1 of 2 mm diep) te maken om te kunnen forceren de dop. Onder voorbehoud van het niet blijven scheten van alles, in welk geval het ook nodig is om de onderdeelset of gelijmd aan het lichaam van de wasmachine te veranderen. Veel succes met het vinden van goedkope onderdelen.



*
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par Ahmed » 22/02/20, 17:41

Een goede oplossing zou zijn om 2 gaten in de stop te boren, zo ver mogelijk uit elkaar, maar zonder het deel dat de stop ontvangt aan te raken, breng dan de 2 spuitmonden aan met een kleine rechte tang * (of borgveertang) en schroef ze vervolgens los. ..
Voor de nieuwe dop is siliconenvet (waterbestendig) een goed advies ...

* Of zelfs een eenvoudige klamp met 2 uitstekende punten, op de afstand van de gaten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par GuyGadebois » 22/02/20, 18:27

Ahmed schreef:Een goede oplossing zou zijn om 2 gaten in de stop te boren, zo ver mogelijk uit elkaar, maar zonder het deel dat de stop ontvangt aan te raken, breng dan de 2 spuitmonden aan met een kleine rechte tang * (of borgveertang) en schroef ze vervolgens los. ..
Voor de nieuwe dop is siliconenvet (waterbestendig) een goed advies ...

* Of zelfs een eenvoudige klamp met 2 uitstekende punten, op de afstand van de gaten ...

Als u doorboort, moet de dop worden vervangen. Met mijn suggestie is het mogelijk om het op te slaan.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par Ahmed » 22/02/20, 18:33

Ja, ik begon met deze veronderstelling, maar uw suggestie was interessant. Het is echter beter om verschillende opties te hebben, te beginnen met de minst destructieve ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par GuyGadebois » 22/02/20, 18:52

Ahmed schreef:Ja, ik begon met deze veronderstelling, maar uw suggestie was interessant. Het is echter beter om verschillende opties te hebben, te beginnen met de minst destructieve ...

Nou ja! Verschillende oplossingen zijn beter dan één.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: probleem met de aftapplug van de wasmachine




par izentrop » 22/02/20, 21:10

Ik veronderstel dat de oplossing al lang is gevonden, anders maak ik toevallig ook de tool voor de gelegenheid en vermijd ik het onderdeel te bestellen, maar daarvoor moet je een decoupeerzaag en schijfkettingzaag bij de hand hebben.

Zoals het snijden van twee halve manen uit een bord van 2 of 3 cm dik, wat overeenkomt met de diepe start, aan elke kant van het gebroken deel.
Het geheel bevestigd op een stuk karton of strijkijzer dat als handvat dient, zoals:
tool.gif
tool.gif (3.73 KB) 14836 keer bekeken

Of eenvoudiger een houten ring die de grootste diameter huwt en vastgezet met schroeven die naar de rand van de stop wijzen, met 2 gaten om een ​​handvat te plaatsen of gebruik de borgveertang van Ahmed. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten