Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 19:13

Bij gebrek aan sneeuw had het Pyreneese skioord Luchon-Superbagnères besloten om dit weekend 50 ton sneeuw per helikopter te laten bezorgen. Een beslissing die minister van Ecologische Transitie, Elisabeth Borne, zichtbaar deed schrikken. “Skiresorts per helikopter besneeuwen zit er niet in”, besloot de minister op Twitter op zondag 16 februari. We zullen de komende dagen een ontmoeting hebben met Jean-Baptiste Lemoyne [staatssecretaris voor Toerisme en Buitenlandse Handel] met de betrokken actoren. »

De omvang van dit overleg, dat doordeweeks zal plaatsvinden, staat nog niet precies vast; het moet in ieder geval de beheerders van het skigebied van Frankrijk bij elkaar brengen, legde zijn kabinet uit. Het doel van de boodschap van de minister was duidelijk: snel een halt toeroepen aan zulke zeer vervuilende operaties, benadrukte een van zijn adviseurs tegenover Agence France-presse (AFP). Deze bijeenkomst is ook bedoeld om oplossingen te zoeken voor lokale gekozen functionarissen, aangezien sneeuwtransport per vrachtwagen ook problematisch is, aldus dezelfde bron.

Allemaal voor een kutsport... en drie winkeliers. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par ENERC » 16/02/20, 19:21

Bij gebrek aan sneeuw had het Pyreneese skioord Luchon-Superbagnères besloten om dit weekend 50 ton sneeuw per helikopter te laten bezorgen.

Wat is het punt????? Misschien tot donderdag vasthouden?
toebehoren
luchon.png
luchon.png (64.24 KiB) 5309 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 19:29

We lopen op de kop... :( : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par sicetaitsimple » 16/02/20, 20:16

GuyGadebois schreef: Allemaal voor een kutsport... en drie winkeliers. : Cheesy:


Oké voor de helikopter.
Aan de andere kant, voor skiën en sneeuwsporten in het algemeen, heb je natuurlijk het recht om er niet van te houden, maar het brengt nog steeds veel activiteit naar onze bergen, seizoensbanen en inkomsten die helpen de woestijnvorming niet groter te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 20:30

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef: Allemaal voor een kutsport... en drie winkeliers. : Cheesy:


Oké voor de helikopter.
Aan de andere kant, voor skiën en sneeuwsporten in het algemeen, heb je natuurlijk het recht om er niet van te houden, maar het brengt nog steeds veel activiteit naar onze bergen, seizoensbanen en inkomsten die helpen de woestijnvorming niet groter te maken.


Zeker, maar ik ski al (op hoog niveau) sinds de leeftijd van 2 en een half (niet mijn keuze, zoals je je kunt voorstellen), ik kan met plezier "in de soep spugen" met mijn verknipte menisci en mijn gewrichten misbruikt. Ik zag deze sport evolueren en ik hield niet van de evolutie ervan.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par sicetaitsimple » 16/02/20, 20:41

Oké, dat is jouw persoonlijke verhaal.
Ik had het over de massa skiërs/raclette- of fondue-eters een week per jaar.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 20:44

sicetaitsimple schreef:Oké, dat is jouw persoonlijke verhaal.
Ik had het over de massa skiërs/raclette- of fondue-eters een week per jaar.....

Tegens die hun verveling bedriegen dankzij de marketing van de beschaving van vrije tijd. Bij uitstek westers gericht fenomeen met exorbitante sociale kosten (pathologieën die we te danken hebben aan de ontwikkeling van "snowboarden" en parabolische ski's). : Mrgreen:
https://www.chirurgienorthopedisteparis ... snowboard/
Onnodig te zeggen dat raclette duur is!
Dernière édition par GuyGadebois de 16 / 02 / 20, 21: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par Christophe » 16/02/20, 20:55

Ik bevestig de info (volgens de wereld):

1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par sicetaitsimple » 16/02/20, 21:29

GuyGadebois schreef:Tegens die hun verveling bedriegen dankzij de marketing van de beschaving van vrije tijd.


In feite de enige echte vraag, die hier het onderwerp van een draadje over zou moeten zijn forum, het is "Wie is er geen idioot buiten Guygadebois?"
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 21:33

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Tegens die hun verveling bedriegen dankzij de marketing van de beschaving van vrije tijd.


In feite de enige echte vraag, die hier het onderwerp van een draadje over zou moeten zijn forum, het is "Wie is er geen idioot buiten Guygadebois?"

Je geeft niets om de realiteit, het gaat om je intellectuele comfort en je imbeciele conformisme. Ja, laten we glijdende sporten blijven aanmoedigen door sneeuw te brengen per helikopter, sneeuwkanonnen of andere! Het belangrijkste is dat we plezier hebben (Tryphon, als je me leest...) Joepie! Het is hip...
Persoonlijk beoefent 99% van mijn familieleden nog steeds skiën (of iets anders) in het resort, nou ze gaan er alleen heen, ik blijf thuis en neuk je overigens. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten