Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 24/01/20, 10:25

Waterstof of methaan in gasvorm bedoel je.
Ik woon in een niet-bebouwbaar gebied. Omdat het een oude boerderij aan de rivier is vóór het bestemmingsplan.
Leidingen van vloeibare stikstof naar de camping naast de deur op 500m, het zal hete aardappel zijn, vooral omdat de rivier zonder veel moeite een wiel draait
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 24/01/20, 11:28

eclectron schreef:...
De enige kritiek die ik zou geven op groenten uit aquaponics is de niet-bestaande smaak.
We kunnen ook herbivore vis gebruiken, gevoed met kroos, zelf gevoed met kippenuitwerpselen.
Kortom, creëer een mini-planeet Aarde. : Lol:


Seeds of commerce lijken geen goede reputatie te hebben.
Ik wil wilde forel (fario) voeden met kleine levende riviervis (veyron of hengst) en de natuur laten doen met een zonnepomp die alleen overdag werkt zonder iets te regelen. In de kelder met LED's op PV die hetzelfde werken. Let er gewoon op dat er geen 2000 liter ontbreekt in een oude wijntank (het is ook programmeerbaar), de tank bevindt zich precies op de bron van drinkwater dat zich onder het huis aan de rivierzijde bevindt.
Kind, we hebben veyrons gevangen met een plastic wespenvalfles, brood en een touwtje. Ik kan de licentie ook betalen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par ENERC » 24/01/20, 12:22

Ik speelde hydrocultuur en het is super ingewikkeld. Het is niet alleen stikstof: alle mineralen zijn nodig en sommige zijn erg kieskeurig zoals ijzer dat neerslaat. Het moet worden gechelateerd met EDTA, maar het is niet stabiel, enz.
Dus hydrocultuur = industriële chemicaliën.
Mogelijk nemen we stikstof uit de vissentank, maar pas op voor nitrieten die vissen snel doden.

Ter vergelijking: de BRF is veel eenvoudiger.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par Eric DUPONT » 24/01/20, 12:37

plasmanu schreef:Waterstof of methaan in gasvorm bedoel je.
Ik woon in een niet-bebouwbaar gebied. Omdat het een oude boerderij aan de rivier is vóór het bestemmingsplan.
Leidingen van vloeibare stikstof naar de camping naast de deur op 500m, het zal hete aardappel zijn, vooral omdat de rivier zonder veel moeite een wiel draait


u produceert vloeibare stikstof door de watermolen te draaien. dan bewaar je het in een cryo-tank. u verkoopt vloeibare stikstof per ton, of anders produceert u elektriciteit tijdens piekperioden die u tegen hoge prijzen verkoopt. Maar uw molen moet minimaal 50 kW hebben, anders plaatst u fotovoltaïsche panelen die zich op de grond verspreiden. laten we zeggen 100 panelen voor 50 euro, wat u 30 kw oplevert voor 5000 euro. daarmee produceer je stroom voor een onverslaanbare prijs. Omdat EDF geen energie kan opslaan, blijven adviseurs dit hier herhalen (http://www.consultations-publiques.deve ... a2127.html) en goed, u verkoopt ze elektriciteit tegen hoge prijzen om stroomuitval te voorkomen wanneer ze hun energiecentrales sluiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 24/01/20, 12:57

PV op de gevel kan vliegen. Gisteren daar, morgen daar. Het gebeurde met de client voor 2000Wp.
Op het dak is er een risico.
Dus zoveel grond ze naar de rivier slingert, we klimmen ze helemaal niet.
Het is een beschermd natuurgebied ertegenover, je kunt niet van alles en nog wat doen en als een camper een nagel breekt door zijn vinger erin te steken: het is niet erg slim voor stadstoeristen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch in CITY: ecologisch of niet?




par plasmanu » 28/01/20, 07:41

Roubaix: zes maanden na hun installatie beseft de stad dat haar zonnepanelen niet waren aangesloten
https://www.capital.fr/economie-politiq ... es-1360629
Onbekwaamheid is helaas overal op alle niveaus.
Ik heb nog geen jaar gezien dat een automatische zekering was doorgebrand, ik verloor minstens 3/4 maanden productie, ik was er niet in de zomer. Het gebeurt maar het krediet daalt hetzelfde en de rekening voor EDF is gedaald. Voor zelffinanciering is het niet verschrikkelijk. Ik heb de factuur N opgeblazen en N + 1 verlaagd om de balans glad te maken en in augustus 2019 weer in evenwicht te brengen.
Maar dat betekent dat bij kortsluiting de panelen 10 keer hun vermogen accepteren, omdat de 3000Wp ergens naartoe moet
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par ENERC » 28/01/20, 14:15

Maar dat betekent dat bij kortsluiting de panelen 10 keer hun vermogen accepteren, omdat de 3000Wp ergens naartoe moet

Als de zekering is doorgebrand en het circuit daarom open is, stijgt de spanning van elk paneel van 250 - 300 W op elk paneel en daalt het vermogen naar nul (de stroom is nul).
Als het in de loop van een circuit is, is de stroom maximaal 9A en is de spanning 0V. Dus de kracht is ook nul.

Voor Roubaix: met nog een stijging van de elektriciteitsprijs met 2,4% op 1 februari, is dit een gat in de begroting. LOL: niemand kijkt in de administraties.

Voor ons: 2,4% meer, terwijl we vorig jaar al 10% innamen. :onheil: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 28/01/20, 15:24

Het is een serie / parallelle assemblage.
De lont is degene voor de teller voor niet-verbruik.
In de kelder waar ik nooit ga, knipperde het netwerkfout op de omvormer, daar zag ik de zekering. Vanuit een gevoel waarin de ander niet voor de hand ligt.
Ik heb de injectiediode 1 uur bekeken, meestal is deze erg snel. Maar afhankelijk van het tijdstip van de verificatie, flitst het niet noodzakelijkerwijs
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Fotovoltaïsch op het platteland: ecologisch of niet?




par plasmanu » 29/01/20, 01:50

Arme schapen die mensen werkloos maken
https://www.ladepeche.fr/2020/01/27/350 ... 690897.php
toebehoren
Screenshot_2020-01-29-01-49-16-577_com.android.chrome.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten