Eco-rijden in de praktijk: Tips die werken!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par sicetaitsimple » 23/01/20, 14:32

Christophe schreef:Ik denk dat fabrikanten automatisch regeneratief ("min of meer") gebruiken omdat stuurprogramma's zijn hieraan gewend,


Ze gebruiken voornamelijk regeneratief om te regenereren en de autonomie te vergroten, in plaats van warmte-energie in remmen af ​​te voeren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Macro » 23/01/20, 14:33

De EV's die ik ken (PSA uit de jaren 90) ... zijn uitgerust met gelijkstroom-koolstofmotoren ... die transformeren in generatoren wanneer ze worden aangedreven door de traagheid van het voertuig ... De elektronica van de rekenmachine kan het bedrijf vrij goed afhandelen ... Met een nulcentrummeter kunt u het onmiddellijke verbruik zien en als u door uw voet op te tillen de naald naar 0 brengt, u freewheel, tilt u de voet en de naald meer op gaat aan de negatieve kant ... Het laadt de batterij op ... (met verliezen) en remt de auto ... Het gebeurt zelfs in extreme afdalingen of zelfs met de voet aan de onderkant wanneer de auto 95 km overschrijdt: h de calculo schakelt de stroom uit en als het snelheid blijft winnen, schakelt het over naar gereguleerd .....

En inderdaad, het vermijdt onnodig energie af te geven aan de remmen .... De pads en schijven van mijn 106 zijn nieuw ... uit 2001 ... En ongeveer 50 km ... Maar hey ... De batterijen zijn hs ... :schok: Ik zou liever pads vaker plaatsen en batterijen minder vaak
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 23/01/20, 15:10

Christophe schreef:Misschien NIET ... Het kan ook zo zijn! Moet volgen! : Cheesy: Manu verklaarde ook met andere woorden ...

Vergeet het maar, ik denk dat ik het waarom van de systematische motorrem van EV's heb gevonden, zie mijn bericht net daarvoor!

Een klein gebrek aan aandacht. Zo is het om 36 dingen tegelijk te doen. :|
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 23/01/20, 17:23

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Ik denk dat fabrikanten automatisch regeneratief ("min of meer") gebruiken omdat stuurprogramma's zijn hieraan gewend,


Ze gebruiken voornamelijk regeneratief om te regenereren en de autonomie te vergroten, in plaats van warmte-energie in remmen af ​​te voeren!


Bedankt dat je me voor een idioot hebt gebracht!

Het is duidelijk dat je niet hebt gevolgd dat men niet spreekt geen remfasen maar "neutrale" fasen! Dat wil zeggen als we niet meer optrekken en nog niet remmen !!

Ik heb het in Glow geplaatst zodat je het kunt zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par plasmanu » 23/01/20, 17:33

Het is prima als het allemaal vlak is zonder bochten.
We hebben grote borden met "gebruik je motorrem" zo niet 10 km lager, de remmen zijn zo heet dat het meer remt en tijdens het rustig rijden met een geladen koppel diesel.
En bij de aanval na het bord 80 of 90 (2 manieren) bij de pin entry zijn we bang om 60 zelfs op een motor. Als we een bocht missen is het 500m tot 10m in een vacuüm
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten