Vaatwasser op warm water (of gas, olie?) Op zonne-energie?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par dede2002 » 04/12/19, 17:42

Bedankt voor het antwoord :)

Ik vergat dat vaatwassers spoelen met heet water, dubbele invoer is niet nodig.

Thuis is het veel verder van de zonneboiler, ik heb er al aan gedacht voor de wasmachine, in de zomer, maar mijn wasmachine heeft maar één ingang...
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par n.Chr. 44 » 04/12/19, 18:04

Alle wasbeurten worden gedaan met heet water in een vaatwasser?

Sorry, ik weet niet hoe dit type apparaat werkt... Ik heb er nog nooit een in mijn leven gehad... Dus het is een echte technologische sprong voor mij die zich klaarmaakt...

Zou dat betekenen dat de vaatwasser alleen op het tapwater kon worden aangesloten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par GuyGadebois » 04/12/19, 18:06

AD 44 schreef:Zou dat betekenen dat de vaatwasser alleen op het tapwater kon worden aangesloten?

Nee, dat betekent dat hij ook het spoelwater verwarmt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par n.Chr. 44 » 04/12/19, 18:10

Dus...

Kan elke vaatwasser uitsluitend op het SWW worden aangesloten (in dit geval op zonne-energie) zonder dat dit de werking of de prestaties beïnvloedt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par GuyGadebois » 04/12/19, 18:31

AD 44 schreef:Dus...

Kan elke vaatwasser uitsluitend op het SWW worden aangesloten (in dit geval op zonne-energie) zonder dat dit de werking of de prestaties beïnvloedt?

De meeste vaatwassers zijn aangesloten op koud water. Je doet dus wat je wilt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par n.Chr. 44 » 04/12/19, 19:09

dank u
0 x
HPNT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/21, 10:32
x 1

Opnieuw:




par HPNT » 09/10/21, 10:55

Did67 schreef:Mijn getuigenis en mijn reflecties:

NB: voor de LL (wasmachine) zijn de watervolumes veel groter, maar het spoelen gebeurt met koud water (meestal 2 of 3 spoelbeurten). Als er geen speciale "doos" (alfamix - aan 200 euro, afschrijvingstermijn: 1 eeuw) of nee machines met dubbele invoer, onthouding of .... risico op een koude douche omdat de LL de CESI-reserve bijna heeft uitgeput! En natuurlijk heet water verspillen aan de spoeling als deze niet gratis is (normaal gesproken wordt koud spoelwater vervangen door heet water). Dus verhoging van de rekening en de financiële balans / koolstofbalans ... Ik heb gesleuteld aan een systeem met mixer en bypass, maar we moeten aan de kant blijven! We moeten ook gewoontes veranderen: één machine op zonnige dagen en geen "wasdag" - met 3 of 4 machines = leeg CESI = koude douche! Het is niet onoverkomelijk, maar hey, je moet het weten.


Op uw opmerking over het gebruik van een apparaat om een ​​wasmachine van warm water maar ook van regenwater te voorzien. nee, het duurt geen eeuw om het af te schrijven. Ik ben zelfstandige en ik heb een Obiwash.fr-apparaat ontwikkeld. De besparing kan € 32/jaar bedragen voor warm water en € 39/jaar, d.w.z. in totaal € 71/jaar bij 250 cycli/jaar 40, gemiddeld verbruik in Frankrijk. Het apparaat is automatisch, zelfs bij gebruik van een uitgestelde start. Tot uw beschikking voor meer info. Ter informatie: de Alfamix is ​​300 € € waard met het vertraagde vertrek...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par Did67 » 09/10/21, 11:10

Het probleem is opgelost !

Ter gelegenheid van een vervanging heb ik gekozen voor een LL met dubbele invoer (Bosch heeft er een paar gemaakt, niet noemenswaardig duurder dan de andere modellen van het merk).

250 wasbeurten per jaar is niet slecht. We zijn met minder dan 100...
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par olivierdu33 » 18/09/23, 18:04

Ik heb niet alle 15 pagina's gelezen...maar ik geef mijn feedback over meer dan 10 jaar

Ik kan je vertellen dat mijn zonne-energie sinds 2012 mijn vaatwasser en mijn wasmachine op 40 graden voorziet (dankzij een mixer).
Gewoon aansluiten op de watertoevoer van het apparaat.
Het enige probleem is dat ik niet langer koud kan wassen....maar gezien de energiebesparing over het jaar doe ik het zonder de 2 jaarlijkse koudemachines.

Ik heb zojuist de LV in dezelfde periode vervangen, maar deze was 15 jaar oud, dus 4 met warm water op zonne-energie, de elektronica faalde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par Christophe » 18/09/23, 18:35

olivierdu33 schreef:Ik kan je vertellen dat mijn zonne-energie sinds 2012 mijn vaatwasser en mijn wasmachine op 40 graden voorziet (dankzij een mixer).
Gewoon aansluiten op de watertoevoer van het apparaat.


Hetzelfde geldt voor mijn LV...die werkt nog steeds op SWW op zonne-energie...RAS sinds 2011...

Aan de andere kant heb ik er nog nooit de LL op gedaan (luiheid, vergeetachtigheid...)... Ik merk op dat ik dit in de winter moet doen!

Vooral sinds ik 2 jaar geleden mijn zonne-ECS-supplement in de thermodynamica heb afgerond: waterpomp-filtratie / ombouwen-een-zonne-SWW-tank-in-thermodynamische-waterverwarmer-met-een-klein-zwembad-t17035.html

(Hé, dit zou je als project moeten interesseren)
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten