Maak houtpellets

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 03/12/19, 22:16

Het belangrijkste belang is om een ​​product te verkrijgen met de afmetingen en de dichtheid aangepast aan een automatisch verbrandingssysteem; in het algemeen, een aggregaat vloeistof dat gaat goed in een automatische schroef en is goed geschikt voor kleine kachels.
De veel lagere kosten van houtsnippers vereisen een zeer zware transportinfrastructuur en kunnen alleen worden ontworpen voor aanzienlijk hogere vermogens.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dap35
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/10/10, 09:42
Plaats: 35
x 3

Re: Je houtpellets maken




par dap35 » 04/12/19, 10:08

Dag

Ik ben ook erg geïnteresseerd. Ik denk dat ik het op een dag zal doen wetende dat er velen van ons zijn om veel te malen en granulaat te consumeren
Het lijkt me heel duidelijk voor het korrelige deel, maar wil je meer informatie over de vereisten aan de versnipperde kant:
Op dit moment heb ik een grote klassieke shredder. Ik slijp nat hout en gebruik het momenteel voor het mulchen.
Ik stel me voor dat we fijner moeten malen voor de korrels?
En omdat het hout droog genoeg moet zijn voor de pellets, moet u het grondmateriaal drogen? Heb je daar tips voor?

dank u

hengelen
1 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12

Re: Je houtpellets maken




par de Boulle » 04/12/19, 11:31





hier slijpen


de volgende zal in voorbereiding zijn om te komen tot 13% van hygro
2 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12

Re: Je houtpellets maken




par de Boulle » 04/12/19, 15:40

dap35 schreef:Dag

Ik ben ook erg geïnteresseerd. Ik denk dat ik het op een dag zal doen wetende dat er velen van ons zijn om veel te malen en granulaat te consumeren
Het lijkt me heel duidelijk voor het korrelige deel, maar wil je meer informatie over de vereisten aan de versnipperde kant:
Op dit moment heb ik een grote klassieke shredder. Ik slijp nat hout en gebruik het momenteel voor het mulchen.
Ik stel me voor dat we fijner moeten malen voor de korrels?
En omdat het hout droog genoeg moet zijn voor de pellets, moet u het grondmateriaal drogen? Heb je daar tips voor?

dank u

hengelen



om u te antwoorden,

je hebt hout nodig zonder bladeren, zoveel mogelijk puur hout, want anders heb je veel as is mach ijzer ...

droog !! het is het lef van oorlog! ben je droog in de zomer! mengt u met droog gemalen materiaal ... om te weten dat u bij het herstel vaak droog hout zult vinden: pallets ondersteunen frame draadspoel voor stempelmachine, weergave van tuinieren, kozijnen voor transport !! hier zit het vol met kansen!

ik het moeilijkste deel was het vinden van het groene hout !!

veel geluk voor jou!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Je houtpellets maken




par Remundo » 04/12/19, 15:58

zeer informatief, bedankt La Boulle :)
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Je houtpellets maken




par Ahmed » 04/12/19, 21:07

U hebt niet de mogelijkheid om zaagsel te herstellen? Het lijkt mij dat het ideaal zou zijn (de pellet is gemaakt om deze omvangrijke voorraden te gebruiken) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12

Re: Je houtpellets maken




par de Boulle » 05/12/19, 08:43

Ahmed schreef:U hebt niet de mogelijkheid om zaagsel te herstellen? Het lijkt mij dat het ideaal zou zijn (de pellet is gemaakt om deze omvangrijke voorraden te gebruiken) ...



Hallo.

dan zaagsel Ik heb een volle vrachtwagen! Ik had een zagerij gevonden die me geeft, het probleem is te goed! Ik gebruik het als een additief om het af te voeren.

je zou zaagsel nodig hebben om te snijden, geen bandzaagsel.

Ik had een paar uitstapjes gemaakt naar de houtzagerij waar ik gelukkig dit "plakje" zaagsel tegenkwam. Helaas mengen cycloonstofzuigers alles in de "kamer" met zaagsel.

de chip kan mogelijk worden verfijnd, maar bij 100% is het niet geweldig, de stroom per uur daalt.

met een grotere sorteermachine is dit misschien geen probleem!

voor degenen die het geluk hebben om de drie fasen te hebben, is er een model met 200mm 7.5KW-schijf die elk uur rond 100kg stroomt!

Dit is een punt waar ik nog niet over gesproken heb, het is het type machine!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sauron11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/02/20, 13:01

Re: Je houtpellets maken




par Sauron11 » 21/02/20, 13:44

Hallo, ik vind je video erg leuk om het proces van het maken van pellets te verklaren. Voor wie op zoek is naar 100% harsachtige pellets, gecertificeerd en afkomstig uit beschermde bossen. Palet-pellets is niet slecht in het veld. Je moet voorzichtig zijn van wie je koopt en waar de grondstof vandaan komt.

Hallo SPAM in vermomming, ik verlaat nog steeds de link. Remundo voor moderatie
0 x
Johan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/09/22, 10:09

Re: Je houtpellets maken




par Johan » 10/09/22, 10:17

Hallo allemaal,
Gezien het nieuws zou ik graag de vervaardiging van pellets willen leren kennen.
Zouden er mensen zijn die het onderwerp beheersen en de vriendelijkheid en welwillendheid zouden hebben om me les te geven, het me uit te leggen en waarom me niet kennis te laten maken met hun installatie.
Bij voorbaat dank een fijne dag
johanisch
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Je houtpellets maken




par Christophe » 10/09/22, 10:33

De methode is niet moeilijk: zaagsel (niet te nat) + samenpersen = pellets. Dat is alles...

Het probleem is om uw pelletpers te hebben, te vinden of te produceren... en om voldoende zaagsel te vinden om de investering rendabel te maken!
1 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten