Lobbyende autofabrikanten, voor de motor

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 26/09/06, 13:59

Citro schreef:
Targol schreef:
Citro schreef:Het voertuig wordt aangedreven door motoren die direct in de wielen zijn geplaatst en die energie terugwinnen tijdens vertragingen en afzien van het remsysteem (ja, ja).


Heeft u het over elektromagnetisch remmen zoals "telma" (vertragers gemonteerd op bussen en vrachtwagens)?


Nee, ik heb het over wielmotoren die kunnen worden gebruikt als een passieve rem (energieterugwinning) maar ook als een actieve rem en met voldoende vermogen om het te doen zonder conventionele remmen. Parkeren kan worden beheerd door elektromechanische koppeling ...

De motor combineert dus motorfuncties, voorwaartse / achterwaartse transmissie, regeneratieve retarder, actief remmen, stuurhulp, abs, esp ...

Ten slotte ben ik het niet eens met de visie van Bougonnator (pardon) van Cléanova. Dit voertuig kan, als we onszelf de middelen geven, Parijs Bordeaux maken via de snelweg met zijn range extender en aan 130 km / u. Alleen zal hij 150 km elektrisch rijden en daarna in seriehybride voor de rest van de reis. De elektrische balans zal beter zijn dan de hybride balans die beter zal zijn dan de balans van een Prius, omdat we niet alle verliezen zullen hebben van een mechanische overbrenging of werking van een "auto" -motor, dat wil zeggen bij snelheden. en voorbijgaande belastingen. Vanuit dit oogpunt heeft een generator betere prestaties. dit is ook de reden waarom rotatiemotoren (wankel, quasiturbine) zeker een kaart te spelen hebben voor de toekomst. 8)

Er zijn al personenauto's die werken zoals de Cléanova. Ik denk aan pick-ups die zijn omgezet in elektrisch en die een generator aan boord hebben. Gelukkig zou het geluk hebben in Canada, het land waar de Cléanova-tractieketen vandaan komt.



ok ga hiermee akkoord, behalve: voor het einde van remmen en remmen wanneer gestopt,; het is mogelijk, maar in termen van energie zal het een ramp zijn; het is beter om mechanische remmen parallel te hebben, in elk geval zullen ze nodig zijn voor noodremmen :D Ik denk dat het niet nodig is om vergelijkingen te maken om dit aan te tonen :D et 8) vergelijkingen zijn niet mijn ding :D anderen doen het.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 26/09/06, 14:07

Hi Citro.

Het is goed dat we het daar niet mee eens zijn, omdat we zo ruilen. Ik heb misschien een beetje moeilijk getikt om te reageren.
Ik ken Cleanova niet goed en omdat ik een zware voet in een auto of mijn rechterpols heb die door een motorfiets wordt aangetrokken, reproduceer ik nooit de aangekondigde cijfers. Mea culpa voor de Cleanova maar ik vraag alleen om te zien om van gedachten te veranderen.

Ik had echter de mogelijkheid om een ​​elektrische AX te besturen. Wat een ramp! Destijds werd gefluisterd dat er meer lood vrijkwam via de evaportie van batterijen dan een niet-gekatalyseerde auto. Wat er ook is, het onderwerp is er niet. Dus reed ik in snelle stedelijke omstandigheden: een rondreis van La Défense naar Boulogne Billancourt. Ik maakte de heenreis in het verkeer en de terugkeer door het verkeer te blokkeren door te hopen aan te komen voordat de batterij leeg was. Ik vertrok met bijna vol. Op papier is het waar dat de autonomie meer dan 100 km was. Maar alleen de eerste dag. Toen de batterijen nieuw waren, dan nooit meer.
Voor de Wankel lijken de betrouwbaarheidsproblemen nu opgelost. Maar het blijft gulzig. Zeer compact maar gulzig. De RX8 die 192 of 231 pk vrijgeeft, afhankelijk van de hebzuchtigere versie dan de Porsche Caiman en BMW 330-rivalen met gelijkwaardig vermogen. De wankel staat ook niet toe om af te zien van een reductie en differentieel, en vooral een versnellingsbak, omdat zijn specifieke koppel vrij laag is. Aan de andere kant maakt de compactheid het gemakkelijker om hem onder de motorkap van een hybride te schuiven.
Een andere manier, minder lawaaierig en bovendien, een Stirling geassembleerd in generator.
Helaas is 2006 het jaar van de publicatie van de tekortenrapporten van autofabrikanten (met uitzondering van Japanners) en ik kan me niet voorstellen dat ze industriële risico's zouden nemen of R & D-investeringen zouden doen als de financiën slecht zijn. We zullen te maken krijgen met de ouderwetse oplossingen die ze ons bieden en tevreden zijn met gekke gadgets zoals 3D GPS, of nieuwe, gebruiksvriendelijkere bekerhouders.
Ik erger me ook!
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 26/09/06, 14:52

De Cleanova is nog lang niet in staat om Paris-Bordeau in één keer te maken.
Op dit moment maken de 16 rollende kopieën korte reizen voor La Poste en EDF.
Dit zijn typische stedelijke reizen, zoals van het postkantoor naar het Café des Sports, of van de transformator naar de handelsstop van Commerce.
Het busje is nog niet aan het grote publiek verkocht!
Ik noem het geen massamarktvoertuig met grote circulatie. Het is een concept in het proces van experimenteren, wat testen.
Het is individueel goedgekeurd. En als hij alleen dit voertuig had, zou Heuliez zelfs niet als een fabrikant worden beschouwd, omdat de productie minder dan 50 jaarlijkse exemplaren is. Maar je moet met iets beginnen.
Anderzijds is het geïnstalleerde vermogen interessant omdat het realistisch is. En het is waar dat niet langer schakelen en niet langer het geluid van de warmtemotor hebben, echt comfort is. Je moet eenmaal elektrisch rijden om het echt te begrijpen.
Er blijft de aankoop- en onderhoudsprijs van de vee-aanhangwagen op batterijen ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/09/06, 21:58

Bougonnator schreef: En het is waar dat niet langer schakelen en niet langer het geluid van de warmtemotor hebben, echt comfort is. Je moet eenmaal elektrisch rijden om het echt te begrijpen.

welkom

het is alsof je op een rolletje of bentley rijdt, geweldig voor de oren en super stressvol in de stad; voetgangers kunnen je niet horen en proberen zichzelf systematisch onder je wielen te gooien. :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/11/06, 13:30

freddau schreef:Mazda houdt vol en tekent.

Verschenen in "Auto-bild": de MX8 komt op de markt en wordt aangedreven door een wankelmotor ..........

Ik moet de foto vinden.
Mazda verkoopt al heel lang sportcoupés met een "Wankel" -motor (RX7- en vervolgens RX8-modellen, met hun verschillende varianten).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten