Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met waterdamp




par Flytox » 10/11/19, 22:40

kistinie schreef:Recente vliegtuigmotoren hebben niets te maken met oude motoren. Ze gebruiken bijvoorbeeld vortexfilters en EM-brandstofbehandeling.


Vooral de meest recente motoren zijn meer geoptimaliseerd voor alle gedeeltelijke opbrengsten van luchtinlaat, compressor, gelijkrichters, warme en vrije turbines, distributeurs, verbrandingskamer, injectoren, vuurvaste materialen, computers, verschillende accessoires enz ... Uiteindelijk zijn recente motoren efficiënter in termen van verbruik en vervuiling. Dit alles mogelijk gemaakt door de steeds groter wordende rekenkracht, steeds efficiëntere software, die steeds fijnere simulaties mogelijk maakt en daarom geschikter / efficiënter wordt aangepast.
Voor zover ik weet, is er niets speciaals op recente motoren voor de "behandeling" van brandstof die wordt gefilterd, onder druk gezet, voorverwarmd, gemeten, gemeten enz ... op de meest klassieke / normale / geoptimaliseerde manier als op de motoren van de vorige generatie.

Vortex-filters, ja dus wat?

En nogmaals, als het niet werkte, had ik geen significante reducties op mijn voertuigen kunnen krijgen. Mijn Golf6 TDI2.0, alleen met een magnetische behandeling was op 5,1L / 100 op 130 en 4,2 op 80Km / h. Of minder dan de gegevens van de fabrikant in de homologatie.


Chai niet als je verbruiksdaling komt van "magnetische behandeling" maar wat ik weet is dat ik na jaren van verbruiksmetingen op mijn R19 Gillier Pantonisée een samenvatting heb gemaakt van de verbruiksmetingen en de marge heb berekend fout ... die veel groter was dan verwacht ... binnen 10% :(
Sindsdien ben ik op mijn hoede voor mijn metingen en voer ik regelmatig opnieuw tests uit om te controleren of alle parameters goed werden gecontroleerd.
U kunt eenvoudig een dubbelblinde hertest doen. U begint zonder te weten of een derde persoon de magneten heeft verwijderd of op zijn plaats heeft gelaten. Je herhaalt de meting X keer op dezelfde reis, hetzelfde aantal km, dezelfde bestuurder, dezelfde bandenspanning, dezelfde snelheidsbelasting, hetzelfde verkeer, dezelfde weers- / seizoenconditie, zelfs vol brandstof, etc. ... en je vergelijkt de resultaten.

Wat betreft de modulatie van stoomproductie, met mijn misters is er geen. De regeling is alleen die van de grote verplaatsing en het hoge koppel bij lage snelheid, waardoor het mogelijk is om bij lage snelheid, bij lage belasting te circuleren om de snelheden naar 1500Tr / min te schakelen.

Slecht ....
De productie van mist is "constant" terwijl de motorparameters aanzienlijk variëren tijdens bedrijf (luchtstroom, brandstofstroom, druk, temperatuur, motortoerental, PME, enz.). Wanneer verbetert / verslechtert de geproduceerde nevel de prestaties en hoe wordt deze gekwantificeerd?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Doping met waterdamp




par thibr » 22/11/20, 16:15

http://www.bretagne.synagri.com/ca1/PJ. ... antone.pdf
Warmtemotor, Pantone-systeemtest: het SPAD-voorbeeld
Sommige mensen beweren dat het "Pantone" -systeem tot 40% brandstof bespaart. Bij tal van tests uitgevoerd bij volledige motorbelasting, met name door AILE, werden geen besparingen waargenomen. Tractoren werken echter zelden onder volledige belasting. Het doel van de test is het verkrijgen van een verbruiksrapport bij deel- en vollast.
Uitgiftedatum: 16-10-2006
Auteur: CA35 Pierre Havard
Releasedatum: 16 / 10 / 2006
Referenties: 061002085
Aantal pagina's: 4


en in het document : Wink:
Technische uitleg voorgesteld door Christophe Martz (http://www.econologie.com) Technisch gezien is dit een vrij eenvoudige aanpassing die op elke bestaande benzine- of dieselmotor kan worden gedaan. Het belangrijkste idee is om een ​​deel van de warmte (thermische verliezen) terug te winnen uit de uitlaatgassen om de brandstof en de aangezogen lucht (koolwaterstofmengsel) voor te behandelen. In het inlaatmengsel wordt ook een deel water gebruikt. Dit water draagt ​​bij aan de efficiëntie van het proces, maar pas op, dit is in geen geval een watermotor.
1 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Doping met waterdamp




par gildas » 03/03/21, 12:03

Een goede waterdoping door de EGR:
(...) Nissan-motorfabrikanten bereikten eerst een efficiëntie van 43% met een uitlaatgasrecirculatiesysteem (EGR) en vervolgens 46% door een arme verbrandingscyclus toe te passen, die ze tot 50% weten te verbeteren bij een vaste motor. snelheid, met een uitlaatwarmteterugwinningssysteem. Dit is het nieuwe wereldrecord, dat bewijst dat de verbrandingsmotor nog vooruit kan. Nissan heeft nog geen datum aangekondigd voor de productie van deze nieuwe motor, maar we hopen zo snel, aangezien de fabrikant gelooft in zijn ePower-architectuur.

https://www.moteurnature.com/30817-rend ... int-les-50
2 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Doping met waterdamp




par gildas » 19/09/21, 16:55

Hallo,
Autogene waterdoping op de Renault Dci twin turbo motor: lage druk EGR na het DPF dus veel schoner... A priori is er geen hoge druk egr, dus het zal de Nox trap zijn die erbij betrokken zal zijn (?).


Aan de andere kant gebruikt de R9M een uitlaatgasrecirculatie-apparaat - EGR - lage druk (ook wel koude lus genoemd). In plaats van op het niveau van het uitlaatspruitstuk, worden de uitlaatgassen achter het roetfilter gehaald: de lucht is daar schoner (vrij van zijn deeltjes), wat het dan mogelijk maakt om de recirculatiesnelheid te verhogen zonder risico op vervuiling van de motor

https://www.guillaumedarding.fr/present ... 06582.html
2 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Doping met waterdamp




par gildas » 06/03/22, 11:30

Zuiver water gebruikt tijdens de 2e wereldoorlog:
(...) De term MW 50 is eigenlijk een beetje verkeerd, want het was eigenlijk een mengsel van drie vloeistoffen: 50% methanol, voornamelijk werkend om een ​​optimaal antiklopeffect te verkrijgen, maar ook secundair als antivriesmiddel, 49,5% water , voor verbeterde koeling, en 0,5% "Schutzöl 39", een anticorrosieadditief op oliebasis. Het MW 30-mengsel, dat vergelijkbaar was, onderscheidde zich alleen door de toename van het wateraandeel, dat toenam tot 69,5% en dat van methanol tot slechts 30%1. Dit laatste mengsel verbeterde de motorkoeling verder, maar was meer vatbaar voor bevriezing, waardoor het werd gereserveerd voor gebruik op missies op lage hoogte, waar de buitenlucht binnen acceptabele temperatuurbereiken blijft.

Er waren ook mengsels EW 30 en EW 30, waarin methanol was vervangen door Ethanol. In geval van nood kan ook zuiver water worden gebruikt.

https://fr.wikipedia.org/wiki/MW_50
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Doping met waterdamp




par Christophe » 06/03/22, 11:50

Gildas schreef:Zuiver water gebruikt tijdens de 2e wereldoorlog:
(...) De term MW 50 is eigenlijk een beetje verkeerd, want het was eigenlijk een mengsel van drie vloeistoffen: 50% methanol, voornamelijk werkend om een ​​optimaal antiklopeffect te verkrijgen, maar ook secundair als antivriesmiddel, 49,5% water , voor verbeterde koeling, en 0,5% "Schutzöl 39", een anticorrosieadditief op oliebasis. Het MW 30-mengsel, dat vergelijkbaar was, onderscheidde zich alleen door de toename van het wateraandeel, dat toenam tot 69,5% en dat van methanol tot slechts 30%1. Dit laatste mengsel verbeterde de motorkoeling verder, maar was meer vatbaar voor bevriezing, waardoor het werd gereserveerd voor gebruik op missies op lage hoogte, waar de buitenlucht binnen acceptabele temperatuurbereiken blijft.

Er waren ook mengsels EW 30 en EW 30, waarin methanol was vervangen door Ethanol. In geval van nood kan ook zuiver water worden gebruikt.

https://fr.wikipedia.org/wiki/MW_50


Beeld

:pijl: https://www.econologie.com/injection-ea ... erschmitt/ geschreven op 30 juni 2004 door Christophe : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Rollen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/05/23, 15:38
x 2

Re: Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp




par Rollen » 27/05/23, 15:57

Hallo, ik ben nieuw bij de forum en ik zou graag mijn Mercedes 412D willen spiken. Ik wilde een ecopra kopen, maar ik aarzel en lees anders forums Ik zag dat Flytox net als ik uit Bayonne kwam, dus als iemand me zou kunnen begeleiden om geen fouten of slechte keuzes te maken (misschien Flytox tussen Bayonne :)). Allemaal bedankt voor de forums spannend, fijne dag verder.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp




par Remundo » 28/05/23, 14:51

Welkom Rollins,

Schrijf ze in een privébericht

omdat uw verzoek hier verloren kan gaan.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp




par Flytox » 28/05/23, 23:29

rollins schreef:Hallo, ik ben nieuw bij de forum en ik zou graag mijn Mercedes 412D willen spiken. Ik wilde een ecopra kopen, maar ik aarzel en lees anders forums Ik zag dat Flytox net als ik uit Bayonne kwam, dus als iemand me zou kunnen begeleiden om geen fouten of slechte keuzes te maken (misschien Flytox tussen Bayonne :)). Allemaal bedankt voor de forums spannend, fijne dag verder.


Hallo Rollins
Ga daarheen voor privéberichten, ik zal je antwoorden.
A+
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Rollen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/05/23, 15:38
x 2

Re: Doping van een verbrandingsmotor met waterdamp




par Rollen » 31/05/23, 22:27

Remundo schreef:Welkom Rollins,

Schrijf ze in een privébericht

omdat uw verzoek hier verloren kan gaan.


Slt en bedankt voor het welkom op de site :) precies de tijd dat ik vastleg hoe privéberichten worden verzonden!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten