1 propaancilinder 35kg installatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

1 propaancilinder 35kg installatie




par twentymak » 09/11/19, 10:08

Hallo allemaal. Ik wens SLECHTS ÉÉN 35kg gasfles buiten te installeren en aan te sluiten op mijn 4 kookplaat + gasoven,

Ik heb veel gezocht maar ik blokkeer ...
Ik zie alleen installaties met twee flessen met automatische omstelling, ik wil er maar één.
Omdat ik het 2-apparaat tegelijkertijd wil voeden, moet ik een T en twee regelaars installeren? of een regulator en een T?

Als ik bijvoorbeeld de gasinstallatie van mijn vrachtwagen neem, heb ik maar één Camping Gaz 907-cilinder> regelaar> T> 1 branderplaat / trimix koelkast, zo werkt het heel goed, maar voor 4 woningbranden + oven? Het is hetzelfde ?

Bedankt
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par Ahmed » 09/11/19, 10:18

Ik zie niet waar het probleem is: je kunt een enkele fles aansluiten, alleen de verbinding (mogelijk op een omvormer gestikt) en naar mijn mening moet een enkele regulator je twee bazaars kunnen voeden via een T ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par Christophe » 09/11/19, 10:47

Ja dat je 1 fire of 4 of 6 hebt, het is hetzelfde zolang er voldoende druk is!

Net als op je vrachtwagen, op campers (behalve de gigantische) is er altijd maar één fles ... dus hetzelfde, ik zie het probleem niet!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par Ahmed » 09/11/19, 12:01

Met een enkele fles is het nadeel natuurlijk de uitsplitsing zonder plan B. Om het probleem te helpen beheren (zonder het volledig te verwijderen), is het mogelijk om de fles op een veerbasis * te plaatsen, platina gekoppeld met een marker die beweegt volgens het gewicht van de fles: zodra het apparaat empirisch is gekalibreerd, is het gemakkelijk om te weten wanneer de fles het einde nadert en dienovereenkomstig te melden ...
Waarom installeer je geen tweede klassieke fles 13kgs als buffer? Gebrek aan ruimte?

* of door een niet meer gebruikte weegschaal opnieuw te gebruiken ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par twentymak » 10/11/19, 09:05

Dus in mijn idee was ik eigenlijk van plan om een ​​koperen buis met een diameter 12 te maken met een vrije moer die uit de stapelwand zou komen ter hoogte van de kraan van de gasfles.

Aan de andere kant van de muur, in de garage, de muurdrukregelaar.

Kom door de muur, nog steeds in koper, ga naar de keukenvloer en steek de muur opnieuw over.

Installeer vervolgens in de keuken een T met de twee roestvrijstalen lieren. Een voor de 4-vuurplaat en de andere voor de oven.

Betreffende het beheer van de gasstoring. Ik heb eigenlijk twee flessen, maar de tweede plaats ik naast de eerste, als de storing optreedt, wissel ik, laad ik de lege fles in de stationwagen en ga ik naar het LPG-station.

Omdat ik de LPG-propaan 35kg-flessen zal vullen, heb ik de adapter gekocht. Op dit moment bij het tankstation waar ik heen ga, is de fles 35kg op 92 € en de LPG op 0.789 €, 35kg gas is 70 liter LPG dus 70 x 0.789 € = 55,23 € dus 36,77 € besparing elke keer dat u oplaadt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par Ahmed » 10/11/19, 10:57

OK, bedankt voor deze details.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Installatie 1 propaancilinder 35kg




par dede2002 » 10/11/19, 11:29

Hallo,

Maar LPG is geen puur propaan, er zit butaan in. Het is niet dezelfde calorische waarde of dezelfde druk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten