Elektrorheologie - Elektrische behandeling van gasolie

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par kistinie » 08/11/19, 13:06

GuyGadebois schreef:Het is waar dat een auto niet beweegt... : Roll:


Nooit. Voor elke start.
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par dede2002 » 08/11/19, 14:53

kistinie schreef:...

Het vullen heeft dus absoluut geen invloed op de wateropname die zich altijd onderaan bevindt, omdat het water zwaarder is dan de brandstof, en daarom stagneert onderaan, op het verzamelpunt...

....


Hallo,

Klopt, maar het water komt ook uit de lucht in de tank, die elke nacht condenseert. Als de tank vaker vol dan leeg is zal er minder lucht in zitten en minder water op de bodem :)
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par Ahmed » 08/11/19, 15:07

Op landbouwtrekkers en vrachtwagens zit (was?) een doorzichtige karaf ter hoogte van het filter en het water en vuil dat erin zat moest van tijd tot tijd worden verwijderd, net voor dit beroemde filter. Het is heel eenvoudig om het water fysiek van de brandstof te scheiden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par Christophe » 08/11/19, 19:43

Zoals we hier besproken hebben, opende ik een topic over de producten van brandstofbehandeling om motoren schoon te maken
0 x
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par kistinie » 18/03/22, 07:43

Hallo,

de afgelopen jaren heb ik waterstofinjectie, plasmaluchtbehandeling, magnetische brandstofbehandeling, waterinjectie getest. De voordelen zijn reëel, met name wat betreft vervuiling, maar afgezien van plasma- en magnetische behandeling vereisen de apparaten een rigoureus ontwerp en nauwgezet onderhoud, waardoor ze buiten het bereik van het grote publiek zijn.

Er blijft elektroreologie over.

Ik heb net ontdekt dat de Indonesische staat in 2008 een patent heeft aangevraagd en een commercieel product heeft ontwikkeld, de EGT
Aangezien zowel het patent als het product niet te vinden zijn en ze niet reageren op e-mails.

Een jaar later, in 2009, diende CEA Énergie Nouvelles een patent in met betrekking tot een essentieel technologisch punt voor het afstemmen van de Larmor-frequentie van THT-excitatie.

Mijn intuïtie is dat techno zeer efficiënt is, maar geblokkeerd om commerciële, strategische redenen, omdat het de fossiele energieën die de duivel zijn geworden in een gunstiger daglicht kan stellen, maar misschien ook vanwege dubbel gebruik vanwege mogelijke militaire toepassingen.

Dus in plaats van eindeloos te discussiëren, stel ik voor om een ​​eerste versie te maken en een open source-apparaat te coproduceren, bijvoorbeeld in 3D-printen dat iedereen kan doen in het FabLab bij hem in de buurt.

Vrijwilligers?
Dernière édition par kistinie de 18 / 03 / 22, 07: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
----------------------------------------------



Think global act lokale ...

et

Weet goed, dat is niet emmerdée!



-----------------------------------------------
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par kistinie » 18/03/22, 07:55

CEA patent en Indonesisch product
toebehoren
Jual Electric Fuel Treatment (EFT) of PT. Kancilmas Mahkota Dewata.pdf
(245.67 KB) Downloaded keer 114
Octrooien 2009 Larmor CEA.pdf
(595.12 KB) Downloaded keer 127
0 x
----------------------------------------------



Think global act lokale ...

et

Weet goed, dat is niet emmerdée!



-----------------------------------------------
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Electrorheology - Elektrische behandeling van gasolie




par fracass » 18/03/22, 14:10

Ik had een plasmavonk getest op een oude benzineauto, als ik het me goed herinner, een spanning van 500v en een vonkenergie van iets meer dan 1 joule, de auto verhoogde het toerental toen het systeem werd geactiveerd, en hij startte prima zonder choke (anders onmogelijk), en je kon het mengsel leunen zonder dat het afsloeg, zodra het systeem werd losgekoppeld, stopte de motor onmiddellijk.
Ik heb de tests wegens tijdgebrek niet voortgezet, en aangezien ik heel weinig rijd, kan de benzine wel eens 3 euro kosten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten