elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 21/09/19, 09:37

Rivian gaat 100,000 elektrische bestelauto’s maken voor Amazon

Fred Lambert - sept. 19e 2019

Jeff Bezos, CEO van Amazon, heeft aangekondigd dat Rivian, een startup voor elektrische voertuigen die een investering van $700 miljoen van de online retailer heeft ontvangen, 100,000 elektrische bestelwagens voor hen gaat maken.
.......

Beeld



https://electrek.co/2019/09/19/rivian-e ... ns-amazon/
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Bardal » 21/09/19, 10:51

Het is duidelijk dat eigen wagenparken met een korte actieradius een van de voorkeursroutes vormen voor de elektrificatie van bedrijfsvoertuigen; de kwestie van de autonomie wordt gemakkelijk beheersbaar…

Dit vertegenwoordigt een aanzienlijk deel van het goederenvervoer en het aantal kilometers van bedrijfsvoertuigen. dit helpt overigens het probleem van de stedelijke vervuiling op te lossen.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 05/10/19, 16:24

De Tesla Model 3 is een echte hit in Nederland

25 september 2019

Met ruim 11.000 geregistreerde exemplaren sinds begin dit jaar is de Tesla Model 3 een bestseller op de Nederlandse markt geworden.

Volgens de website KentekenRadar, die autoregistraties op de Nederlandse markt bijhoudt, zijn er sinds begin dit jaar ruim 11.000 Tesla Model 3’s geregistreerd in Nederland. Alleen al in de maand september, die nog niet voorbij is, heeft de Tesla Model 3 al zo’n 3500 registraties behaald. Een fenomeen als de Californische sedan slaagt erin bepaalde emblematische thermische modellen zoals de Volkswagen Polo of de Ford Focus te onttronen, waarvan sinds het begin van het jaar respectievelijk 9626 en 8440 exemplaren zijn geregistreerd.

Op de volledig elektrische markt loopt de Tesla Model 3 ook ver voorop. Volgens cijfers van EV Sales telde de Model 3 eind augustus in totaal bijna 8000 registraties, ver vóór de elektrische Hyundai Kona en Kia Niro, die in dezelfde periode respectievelijk met 3114 en 2104 exemplaren werden verkocht. Genoeg om de magere resultaten van de Model S en Model X, waarvan de registraties beperkt waren tot 138 en 135 exemplaren, te compenseren.



https://www.google.com/amp/s/www.automo ... s-bas/amp/
1 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par jean.caissepas » 09/10/19, 09:43

Eindelijk een zuinige auto, maar 2 zitplaatsen en niet goedkoop... Maar 1600 km autonomie :schok:

http://www.avem.fr/actualite-l-aptera-c ... -7679.html
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 13/10/19, 10:42

Elektrische en plug-in hybride auto's: registraties van september in detail

Met meer dan 6.000 nieuwe elektrische en plug-in hybride voertuigen die alleen al in de maand september zijn geregistreerd, heeft Frankrijk zojuist de drempel van 250.000 verbonden voertuigen in omloop overschreden.
Gedetailleerde feedback over de afgelopen maand dankzij cijfers van AVERE France.

De ZOE en de Model 3 voeren het VP-segment

Met 4201 registraties in september beleefde de elektrische auto zijn derde grootste maand van het jaar. Het segment vertegenwoordigt 2,42% van de verkoop van nieuwe personenauto's en wordt aangedreven door twee hoofdmodellen. De Renault ZOE, leider in de sector, heeft in totaal 1568 registraties behaald en vertegenwoordigt een marktaandeel van 37%, terwijl de Tesla Model 3 25% voor zijn rekening neemt met 1061 verkochte exemplaren.

Als aanvulling op de top drie komt de Nissan Leaf nog veel verder. Met 298 verkochte exemplaren vertegenwoordigt dit 7% van de verkoop van elektrische auto's. Hij wordt op de voet gevolgd door de BMW i3 (241) en de Hyundai Kona electric (216).

Beeld

In totaal zijn er sinds het begin van het jaar in Frankrijk ruim 30.000 elektrische auto’s geregistreerd. Vergeleken met de circa 20.000 registraties in dezelfde periode vorig jaar laat het segment een stijging zien van 50%.
.......


https://www.automobile-propre.com/voitu ... tails/amp/
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par izentrop » 16/10/19, 08:46

Er wordt geschat dat tegen 2025 elektrische voertuigen tussen de 20 en 40% van het Franse autopark zouden kunnen uitmaken, dat wil zeggen tussen de 7 en 16 miljoen particuliere en bedrijfsvoertuigen. De studie “De uitdagingen van het ontwikkelen van elektromobiliteit voor het elektrische systeem”, gepubliceerd door RTE (Electricity Transport Network) en Avere France, laat een belangrijk punt zien: het elektrische systeem kan een aanzienlijke ontwikkeling van elektrische mobiliteit absorberen, inclusief beperkt laadbeheer. Uitleg.
https://www.lesechos.fr/partenaires/ene ... ue-1038590

0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 21/10/19, 00:31

Een elektrische Renault Twingo in 2020

Hugo LARA/18 oktober 2019

De Twingo zal vanaf volgend jaar elektrisch zijn, zo blijkt uit verklaringen van een Renault-topman aan de Britse media Autocar.
.........



De elektrische Twingo wordt het vijfde voertuig in de zero-emissiecatalogus van Renault. Het voegt zich bij de Zoé, de Master ZE, de Kangoo ZE en de Twizy. Vooruitlopend op de inwerkingtreding van nieuwe, strengere CO5-emissienormen in 2, breidt het diamantmerk zijn geëlektrificeerde aanbod uit. Volgend jaar zullen ook de plug-in hybride Captur en een ‘klassieke’ hybride Clio op de markt komen.




https://www.automobile-propre.com/une-r ... e-en-2020/
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par moinsdewatt » 25/10/19, 01:46

Met de nieuwe 208 versnelt Peugeot de elektrificatie van zijn assortiment

RÉMI Amalvy sine Nieuws 24/10/2019

IMAGES Peugeot duikt als eerste in elektrische voertuigen om de markt van het B-segment te veroveren. Begin oktober nodigde het leeuwenmerk journalisten uit naar Portugal om zijn nieuwe 208 en zijn thermische en emissievrije motoren uit te proberen. Rapportage.

Beeld
..............


te lezen: https://www.usinenouvelle.com/article/a ... me.N894379
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par jean.caissepas » 29/10/19, 15:55

De prijzen van de nieuwe “kleine” elektrische komen eraan...

https://www.automobile-propre.com/seat- ... us-deduit/

Veel leesplezier!
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par renaud67 » 29/10/19, 18:29

zij (PSA) hebben er belang bij om ze te verkopen vóór de komst van de ID3, de e-208 zal qua prijs niet aan deze taak voldoen, tenzij hij iets doet zoals Volkswagen dat met € 8500 is gedaald (maar nee, dat doe ik niet' (Ik heb de klanten niet als geldkoeien beschouwd) de elektrische golf omdat deze te uit de pas loopt met de nieuwkomers
moinsdewatt schreef:
Met de nieuwe 208 versnelt Peugeot de elektrificatie van zijn assortiment

RÉMI Amalvy sine Nieuws 24/10/2019

IMAGES Peugeot duikt als eerste in elektrische voertuigen om de markt van het B-segment te veroveren. Begin oktober nodigde het leeuwenmerk journalisten uit naar Portugal om zijn nieuwe 208 en zijn thermische en emissievrije motoren uit te proberen. Rapportage.

Beeld
..............


te lezen: https://www.usinenouvelle.com/article/a ... me.N894379
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten