1 of 2 zonne-strings?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par Christophe » 14/09/19, 14:58

d2taf schreef:De 8 panelen zijn gerangschikt in twee rijen, op dezelfde helling (2 lijnen van 4).


Als je 2 snaren zegt, praat je dan mechanisch en / of elektrisch?

Als het elektrisch is, is het niet goed!

Mijn omvormer injecteert alleen vanaf 150V: jouw configuratie in 2 strings van 4 panelen zou voor mij helemaal niets opleveren ...

Inderdaad 4 * 29,672 <150 V en veruit !!

Kijk vanaf welk voltage uw omvormer injecteert.

Als dit niet het geval is, plaats dan je 8 of 9 panelen in serie ... en meer is het liever niet aan te raden om 2 asymmetrische snaren te hebben, omdat dit een verschil in spanning zal creëren dat uit de 2 snaren komt ... zelfs als het is gediodeerd dat het niet goed is ...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par izentrop » 14/09/19, 19:16

200 V http://www.elysun.fr/pdf/elysun_sunnyboy_2100tl.pdf
Je moet de 8 panelen in serie zetten.

Wat is je omvormer, Christophe?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par Remundo » 14/09/19, 21:18

d2taf schreef:Kenmerken van de panelen:
Nominaal vermogen = 240
Open circuit spanning = 37,393
Spanning mpp = 29,672
Kortsluitstroom = 8,69
Huidige mpp = 8,1
Typische opbrengstmodule = 14,52
Surface Power Density = 145
Machtstolerantie = 1000
Maximale systeemspanning = 12

Ik hoop dat deze details je zullen helpen. Nogmaals bedankt voor je hulp.

Bonsoir,

de 2100 TL-omvormer heeft een enkele MPPT die het vermogen optimaliseert voor een gelijkspanning tussen 200 en 480V en een maximale ingangsstroom van 11A; Uw 8 panelen leveren ongeveer 30V in gebruik, dus u moet ze in serie plaatsen om 8 x 30 = 240 V te verkrijgen die compatibel is met het MPPT-bereik in spanning en ook in stroom (8A <11A).

Idealiter hebben uw 8 panelen dezelfde oriëntatie en minimale schaduw (en).
0 x
Beeld
d2taf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 27/07/11, 18:19
x 1

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par d2taf » 15/09/19, 15:13

Dankjewel, dat alles beantwoordt mijn vraag perfect. Er is gewoon.
1 x
d2taf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 27/07/11, 18:19
x 1

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par d2taf » 15/09/19, 16:22

Om compleet te zijn hadden we het over 2 mechanische snaren. Die wordt dankzij jouw advies een unieke string. Dankjewel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par Christophe » 16/09/19, 09:49

d2taf schreef:Om compleet te zijn hadden we het over 2 mechanische snaren. Die wordt dankzij jouw advies een unieke string. Dankjewel.


Dus daar heb je het, zaak opgelost :) Je kunt een blauwe duim zetten..ah verdomme, dat is hier niet! Kortom, u kunt hierover praten forum om je heen... 8)

izentrop schreef:Wat is je omvormer, Christophe?


Ik heb een "milieuvriendelijke" installatie gedaan met 1/2 auto geïnstalleerd (de enige onderaanneming die ik moest doen is de bevestiging van de panelen op het dak, op leisteen is het bijna verplicht om door een pro en het is niet gemakkelijk om een ​​professional te vinden die panelen monteert die hij niet heeft verkocht...) ...

Mijn doel was om de beste kwaliteit / prijsverhouding materialen te vinden ... om de betere winstgevendheid zonder enige overheidssteun! (Retourneer <4 jaar in mijn geval ... en zonder enige overheidssteun alstublieft)

Ik ging op een Solax X1 Boost 2 MPPT (slechts 1 ingang gebruikt ... op dit moment) eenfasig maar die injecteert op driefasig 220V zonder neutraal systeem en het werkt (dus 3 fasen bij 127V ...). Ik weet niet zeker of enkelfasige SMA's werken zonder echte nulleider ... een driefasig model is noodzakelijkerwijs veel duurder!

https://www.solaxpower.com/en/x1-boost-3/

Let op:
X1-BOOST-GEBRUIKERSHANDLEIDING.pdf
(3.87 miljoen) Downloaded keer 554


Het is Chinees maar duidelijk gecertificeerd en, volgens gebruikersfeedback, zeer efficiënt voor de prijs tussen 500 en 700 € of ongeveer 1/2 of zelfs 1/3 van een SMA voor dezelfde prestatie of zelfs beter ...

Iets wat ik na een paar maanden bevestig, zeer tevreden!

Het feit dat het injecteert op 150V VS 200V is al een garantie voor productiekwaliteit ... en een goed ontwerp!

Hij sprong een keer tijdens een onweersbui in juli na een netwerkstoring van een paar minuten en werd automatisch gereset (de 300 mA-beveiliging was niet gesprongen)

Het LCD-scherm is licht, maar er is een WiFi USB-sleutel met gegevens op een cloud ... (30 € optioneel Ik heb het nog niet gekocht ... Ik analyseer de productie met een Ecowatt 850: electronic-Electricity-computing / ecowatt-850-global-consumer-follower-tests-and-analyses-t8764.html )

Volgens het display heb ik sinds 1,6 mei 1 MWh geproduceerd (na 1000 kWh geeft het display alleen MWh weer in 2 decimalen: geen grote mate van precisie maar goed ...)

De faciliteit is bezocht door de certificeringsinstantie, dus alles is in orde.
2 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par izentrop » 16/09/19, 22:35

Hallo,
Het is inderdaad een goede keuze
Christophe schreef:Het feit dat het injecteert op 150V VS 200V is al een garantie voor productiekwaliteit ... en een goed ontwerp!
Op het Engelse document staat 100-500 voor de 3.0- en 3.3-modellen, terwijl op de française : 150-550 bij volledige belasting En er wordt netwerkinjectie opgemerkt eenfase.

Heb je een Belgische versie? en je meter is nog steeds de schijf?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par Christophe » 17/09/19, 01:15

Nee, ik heb de Chinese versie lol

Als het 100 is, is het nog beter ... Ik zou op een ochtend of een avond moeten kijken wanneer het injectierelais schakelt omdat we de zonnespanning in een submenu kunnen zien.

Ik zei hierboven dat de eenfase-versie werkt tussen 2 driefasige fasen 230V! Blijkbaar is het een van de weinige omvormers waarmee het ...

Ja een oude plaat die heel goed achteruit draait : Cheesy:
1 x
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par perseus » 17/09/19, 09:45

Hallo,

Nou ja, als ik dit soort berichten lees, ben ik er blij mee forum.
Beeld
Bedankt en ik schrijf in mijn achterhoofd, want ik zou zeker in de nabije toekomst vragen over deze onderwerpen stellen (ik zou waarschijnlijk binnen 18 maanden van woonplaats veranderen).

@+

Christophe schreef:[...]

Ik heb een "milieuvriendelijke" installatie gedaan met 1/2 auto geïnstalleerd (de enige onderaanneming die ik moest doen is de bevestiging van de panelen op het dak, op leisteen is het bijna verplicht om door een pro en het is niet gemakkelijk om een ​​professional te vinden die panelen monteert die hij niet heeft verkocht...) ...

Mijn doel was om de beste kwaliteit / prijsverhouding materialen te vinden ... om de betere winstgevendheid zonder enige overheidssteun! (Retourneer <4 jaar in mijn geval ... en zonder enige overheidssteun alstublieft)

Ik ging op een Solax X1 Boost 2 MPPT (slechts 1 ingang gebruikt ... op dit moment) eenfasig maar die injecteert op driefasig 220V zonder neutraal systeem en het werkt (dus 3 fasen bij 127V ...). Ik weet niet zeker of enkelfasige SMA's werken zonder echte nulleider ... een driefasig model is noodzakelijkerwijs veel duurder!

https://www.solaxpower.com/en/x1-boost-3/

Handleiding: X1-BOOST-USER-MANUAL.pdf

Het is Chinees maar duidelijk gecertificeerd en, volgens gebruikersfeedback, zeer efficiënt voor de prijs tussen 500 en 700 € of ongeveer 1/2 of zelfs 1/3 van een SMA voor dezelfde prestatie of zelfs beter ...

Iets wat ik na een paar maanden bevestig, zeer tevreden!

Het feit dat het injecteert op 150V VS 200V is al een garantie voor productiekwaliteit ... en een goed ontwerp!

Hij sprong een keer tijdens een onweersbui in juli na een netwerkstoring van een paar minuten en werd automatisch gereset (de 300 mA-beveiliging was niet gesprongen)

Het LCD-scherm is licht, maar er is een WiFi USB-sleutel met gegevens op een cloud ... (30 € optioneel Ik heb het nog niet gekocht ... Ik analyseer de productie met een Ecowatt 850: electronic-Electricity-computing / ecowatt-850-global-consumer-follower-tests-and-analyses-t8764.html )

Volgens het display heb ik sinds 1,6 mei 1 MWh geproduceerd (na 1000 kWh geeft het display alleen MWh weer in 2 decimalen: geen grote mate van precisie maar goed ...)

De faciliteit is bezocht door de certificeringsinstantie, dus alles is in orde.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: 1 of 2 zonne-strings?




par Christophe » 17/09/19, 10:05

Graag gedaan ... Informatie uitwisselen is het principe van forum! 8)
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten