Hydraulisch Pico-project

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Hydraulisch Pico-project




par jeanluc1102 » 03/08/19, 13:46

hallo, ik ben van plan een proto te maken met betrekking tot een simplistisch systeem van een hydraulische krachtcentrale die een generator van het type "pigott" zou laten draaien, het idee zou erin bestaan ​​een waterrad te laten draaien via een watertank die het zou betrekken de generator, een recuperator beneden om het water op te slaan, en vervolgens via een motorpomp aangedreven door fotovoltaïsche energie de bovenste tank zou bijvullen
een goede schets is een lange toespraak waard, sorry ik moet een beetje blond zijn. Welke manipulatie om een ​​afbeelding van mijn computer in te voegen?
a ++
jluc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Alfybe
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 07/07/19, 19:49
x 1

Re: HYDROLIC PROJECT




par Alfybe » 03/08/19, 15:45

Hallo,
Kortom, u wilt energie opslaan door hydraulische opslag.
Het is een techniek die al lang werkt, maar ik weet niet zeker of deze geschikt is voor kleine installaties
In mijn regio (Trois-Ponts, België) is een reservoir met 2-bekkens. Overdag wordt het bovenste bassin via een generator in het onderste leeggemaakt om het netwerk een boost te geven tijdens piekverbruik. Tijdens daluren pompt een pomp het water op.
Deze techniek werkt in aanvulling op kerncentrales waarvan de vermogensvariaties langzaam zijn en zij gebruiken deze techniek om de werking van reactoren soepel te laten verlopen.
Alleen deze techniek is niet winstgevend (advies in principe zonder ondersteunende cijfers) veel investering en vreselijke prestaties als u de generator en pompprestaties toevoegt (neem 80% voor elk), u bent op 64%. om nog maar te zwijgen over de 15% opbrengst voor de beste zonnepanelen.
Alfybe
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: HYDROLIC PROJECT




par izentrop » 03/08/19, 19:22

Hallo,
Het is duidelijk dat een klein systeem desastreuze prestaties zal hebben.
Onderwerp recent besproken energie-hernieuwbare / project-hydro-elektrische-t16039.html # p361065
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Pico Hydraulic Project




par Christophe » 12/09/19, 12:09

jeanluc1102 schreef:een goede schets is een lange toespraak waard, sorry ik moet een beetje blond zijn. Welke manipulatie om een ​​afbeelding van mijn computer in te voegen?
a ++
jluc


Gebruik de bijlagenfunctie boven het bewerkingsvenster ...
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Pico Hydraulic Project




par Bardal » 13/09/19, 07:23

Aandacht vooral voor de maten in dit soort projecten:

- 1 Wh (die erg laag is), het is 360 liter water dat van een meter valt

- 1 kWh, het is 360 M3 water dat van een meter valt, of 36 M3 dat van 10 m valt (wat al een kolossale installatie voor een individu maakt)

Ik weet niet zeker hoeveel energie je van plan bent op te slaan, maar de eerste berekening die je moet maken is deze.

Wat betreft de bassins die zijn gebouwd om de energie van kerncentrales te optimaliseren, dit zijn de RWZI's, die precies niet zijn gebouwd (dit zijn bassins op hoogte gecreëerd door dammen), en hun volume wordt vermeld in km3, het verschil van hoogte in honderden meters; niets dat binnen het bereik van een amateur ligt ...

Natuurlijk moet er een bassin bovenaan en een bassin onderaan zijn, beide van het hierboven berekende voldoende volume.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten