De machine die van plastic brandstof maakt, passeert de seconde

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Christophe » 29/08/19, 18:55

GuyGadebois schreef:Herlezen met uw vinger ... Dit is 800L voor 1000Kg plastic, dat wil zeggen een opbrengst van 80% (bruto).


Uh het is daar geen prestatie ... eerder productiviteit of efficiëntie ... En het is geen 80% maar 80 * 0.85 (kg / L) = 68%

Vraag: wat gebeurt er met de verloren 320 kg van de 1000 kg? Vanaf CO2? Ultieme verspilling?

De transformatie van plastic in brandstof was het onderwerp van een van de EERSTE onderwerpen van forums...in 2004: Biobrandstoffen / l-India-kon carburer-au-plastic-t118.html

Het is dus niet echt nieuw als een idee ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par GuyGadebois » 29/08/19, 19:00

Christophe schreef:
GuyGadebois schreef:Herlezen met uw vinger ... Dit is 800L voor 1000Kg plastic, dat wil zeggen een opbrengst van 80% (bruto).


Uh het is daar geen prestatie ... eerder productiviteit of efficiëntie ... En het is geen 80% maar 80 * 0.85 (kg / L) = 68%

Vraag: wat gebeurt er met de verloren 320 kg van de 1000 kg? Vanaf CO2? Ultieme verspilling?

De transformatie van plastic in brandstof was het onderwerp van een van de EERSTE onderwerpen van forums...in 2004: Biobrandstoffen / l-India-kon carburer-au-plastic-t118.html

Het is dus niet echt nieuw als een idee ...

Bedankt voor de precisie, inderdaad 1L van brandstof weegt niet 1Kg.
Wat de 320kg betreft, deze zullen (misschien niet verloren gaan, maar worden gerecycled en voor andere taken worden gebruikt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Christophe » 29/08/19, 19:06

GuyGadebois schreef:Wat de 320kg betreft, deze mogen niet verloren gaan, maar worden gerecycled en gebruikt voor andere taken.


We weten het niet ... de kans is groot dat ze in "rook" gaan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Did67 » 29/08/19, 19:28

Logischerwijs, als we polymeren kapotmaken, dus hele lange koolstofketens, verzamelen we van alles een beetje: hele korte ketens ("debris"), dus inderdaad gassen (methaan, ethaan, propaan, butaan ... ) waarvan we hopen dat ze allemaal worden teruggewonnen, middelgrote ketens (vloeistoffen bij normale temperatuur - daarom deze beroemde 'brandstof' - zonder twijfel heptanen, octanen, nonanen, enz.), wat de doel, en lange ketens, met stroperige producten op gewone temperatuur (dus soorten vetten en teer) ...

We mogen niet vergeten dat aardolie in het begin niet mooi is ... En dat er raffinaderijen nodig zijn om de verschillende producten te "distilleren". We krijgen niet wat we willen, maar wat er in het begin in de olie zat. Van waar een bepaald percentage diesel, benzine, alcohol, oliën, vetten, teer ... De oliemaatschappijen weten, tot op zekere hoogte, dit alles opnieuw samengesteld. Onze hoogwaardige oliën zijn synthetische oliën.

Ik betwijfel of we dit allemaal kunnen doen op de barbecue die we op de foto zagen ... Omdat ik niet denk dat de raffinaderijen complexe raffinaderijen bouwen om alleen een 'kerstboom' te maken als we naar 's nachts beoordeeld?

PS: Wat ontbreekt in econologie is een Excel met alle geniale ideeën die we hebben besproken, om 10 jaren later een punt te maken. Dan 20 jaar ... In mijn herinneringen is er niet veel. Zelfs als ik laatst zag en zelfs een kijkje nam in een Tesla 3 - ik geloofde ook niet dat de escapades van Elon Musk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par GuyGadebois » 29/08/19, 20:08

Bedankt voor de details. Het is dus mogelijk om bijna 100% "plastic" te gebruiken en vervolgens te recyclen als we onszelf de middelen geven.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Did67 » 29/08/19, 20:38

Ik denk dat dit voor polyethyleen, dat polymeer van ethyleen is, inderdaad niet te ingewikkeld moet zijn, omdat polymerisatie neerkomt op het maken van een lange koolstofketen met waterstofatomen.

Zie hier de verschillende PE en hun toepassingen: https://fr.wikipedia.org/wiki/Poly%C3%A9thyl%C3%A8ne

Dan is er plastic en plastic. Het probleem is dat je zelfs bij het sorteren bijna alles mengt!

Waar het artikel niet over spreekt is ook dat er vaak min of meer leuke "toevoegingen" zijn: anti-UV, etc ...

Het "PET" waarvan plastic flessen (dranken, enz.) Worden gemaakt, is geen polyethyleen, maar polyethyleentereftalaat (het is een polyester).

Ik heb het niet over PVC, dat is moeilijker te vernietigen. Bij de verbranding komt zoutzuur vrij !!! Idem zonder twijfel of het "gepyrolyseerd" is ... Het is chloor, de basis van zijn molecuul (vinylchloride), dat recombineert.

Let op: PET kan gemakkelijk worden omgezet in ... PET (flessen kunnen gemakkelijk worden gemaakt van flessen). Misschien is het gemakkelijkste om te stoppen met het maken van flessen van aardolie en vervolgens flessen om te zetten in petroleumvervangers.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Christophe » 29/08/19, 21:37

Ben het eens met Didier.

Ik ben geen plasturgist (ik had een paar gangen met hen gemeen) maar ik weet dat het zeer kostbaar is om polymeren te breken die zeer stabiele moleculen zijn ... vandaar hun extreme niet-biologische afbreekbaarheid ... en hoge calorische waarde ...

Het lijkt mij dat polyethyleen de schoonste (eenvoudig?) Van kunststoffen is: bij de verbranding komen alleen CO2 en H2O vrij ... althans in theorie en voor de PELD : Cheesy: Ik vind HDPE (melkfles) minder "schoon" en PVC en PET zijn ... veel walgelijker!

Dus er is plastic EN plastic ...

Alles is een verhaal van energie-financiële "winstgevendheid": als je 5 fossiele calorieën-euro moet uitgeven om 1 "ex-plastico" calorie-euro terug te krijgen (copyright lol) ... vergeten we ... einde van het verhaal!

Misschien is de 320 kg uiteindelijk het deel van plastic dat niet via dit proces kan worden gerecycled (ervan uitgaande dat de 1000 kg niet is gesorteerd)

Did67 schreef:Het probleem is dat je zelfs bij het sorteren bijna alles mengt!


Het hangt allemaal af van het bestaande sorteersysteem ... in België (aangezien minstens 2005) kunststoffen zijn gesorteerd op type EN op kleur!

We hadden een rapport ... in 2006 (13 jaar geleden dus) gemaakt: https://www.econologie.com/tri-selectif ... rs-idelux/ et https://www.econologie.com/tri-selectif ... -idelux-2/

Gerelateerd onderwerp: afval-en-recycling / een reportage-park-containers en tri-selectieve-in-België-t2273.html

De foto is niet van zeer goede kwaliteit, 2006 vereist, maar het sorteersysteem is altijd hetzelfde:

Beeld

Frankrijk, zelfs in de "groenste" regio's, bevindt het zich nog steeds niet op dit niveau van sortering op het niveau van de individuen ... België loopt dus meer dan 15 jaar voor op dit punt ... Ironie c ' is Suez (onder andere) een Franse groep die de collectie beheert! : Mrgreen:

Kortom, ik stel me voor dat plastic recyclers van tevoren weten hoe te sorteren ... als het proces dat vereist ...

ps: ik denk niet dat de kleur van het plastic belangrijk is in het proces van dit onderwerp ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par Did67 » 02/09/19, 10:26

Deze sortering is bij de receptie op het station ??? Manual? Of individuen aan het begin?

Hoewel verpakkingen tegenwoordig bijna altijd gecodeerd zijn (zoals PET-7), aarzelt de overgrote meerderheid van de Fransen om zo "geavanceerd" te sorteren. Maar je moet ook erkennen dat merken dingen doen om je in verwarring te brengen. Ik probeer zoveel mogelijk te sorteren en sta vaak voor een "complexe" verpakking waarvan ik niet weet waar ik die moet plaatsen ... Vragen van "design" zeker. Maar alle tests op het gedrag van mensen bewijzen dat de fabrikanten gelijk hebben: stop een waardeloos product in een mooie verpakking en 90% van de mensen zal het kopen.

Ik geloof dat het mechanisch sorteren grote vooruitgang boekt en dat flessen met zeer hoge snelheid kunnen worden "geflitst" om mechanisch naar de juiste bakken in sorteerfaciliteiten te worden gericht. 2 à 3 jaar geleden werd het sorteren op inzameling voor ons vereenvoudigd (want stroomafwaarts werd de fabriek gemoderniseerd). metaal en verschillende kunststoffen gaan bijvoorbeeld in dezelfde zak ...
0 x
44Olijf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/09/22, 00:04
x 5

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par 44Olijf » 06/09/22, 21:56

De Afrikaanse versie (gestookt met hout)
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: de machine die plastic in brandstof omzet, besteedt de tweede




par GuyGadeboisTheBack » 06/09/22, 22:01

Ontbossing om benzine te maken, dat spreekt voor zich.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten