Levensverwachting gedaald in de VS ...

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/06/12, 20:50

Obamot schreef:We geven niet om de levensverwachting van Ricanen hier niet? : Lol:

Oké jyvé, jyvé -> [] : Mrgreen:


Absurde reactie, want onze kleinkinderen hebben hetzelfde achtergelaten!!

lees deze horror:
http://phys.org/news144928097.html
Tweens en tieners verdubbelen suikerziekte gebruiken en andere medicijnen

3 november 2008

Amerikaanse tieners en tieners hebben tussen 2 en 2002 hun gebruik van diabetesmedicatie voor type 2005 meer dan verdubbeld. meisjes tussen 10 en 14 jaar met een stijging van 166 procent. Een waarschijnlijke oorzaak: zwaarlijvigheid, die nauw verband houdt met diabetes type 2.

De bevinding is opgenomen in een onderzoek naar chronisch medicatiegebruik bij kinderen van 5 tot 19 jaar dat vandaag is gepubliceerd in het tijdschrift Pediatrics door onderzoekers van de Saint Louis University School of Medicine, apotheekbeheerder Express Scripts (Nasdaq: ESRX) en het Kansas Health Institute.

Naast diabetes ontdekte de studie dat Gebruikspatronen voor bloeddruk, cholesterol, aandachtstekortstoornis en aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit (ADD/ADHD), astma en depressiemedicatie stegen op verschillende niveaus gedurende de periode van vier jaar.

"Onze onderzoeksbevindingen geven aan dat deze verhoogde niveaus van chronisch medicatiegebruik symptomen zijn van bredere onderliggende problemen die kinderen tegenwoordig treffen", zegt Emily R. Cox, Ph.D., RPh, senior onderzoeksdirecteur bij Express Scripts. "Deze trends zijn zorgwekkend, aangezien veel van deze therapieën aandoeningen behandelen met aanpasbare risicofactoren en als ze niet worden aangepakt, zullen veel van deze kinderen deze chronische aandoeningen naar volwassenheid dragen."

Zo steeg het gebruik van astmamedicatie met 46.5 procent en het gebruik van ADD/ADHD-medicatie steeg met 40.4 procent. Cholesterol- en bloeddrukmedicatie zagen een meer gematigde groei van respectievelijk 15 procent en 1.8 procent.

Behalve astmamedicatie, zijn oudere tieners van 15-19 jaar oud goed voor het grootste percentage kinderen dat deze medicijnen gebruikt.

Het slechte nieuws, volgens Donna R. Halloran, MD, MSPH, assistent-professor kindergeneeskunde aan de Saint Louis University School of Medicine, is dat er meer ziekte, grotendeels als gevolg van de toenemende prevalentie van obesitas bij kinderen.

"Onze bevindingen tonen aan dat obesitas bij kinderen niet alleen gezondheidsimplicaties op de lange termijn heeft, maar ook de directe gezondheid van kinderen beïnvloedt," zei Halloran.

Ze zegt echter dat de toename van het gebruik van recepten ook aangeeft dat er meer kinderen worden gediagnosticeerd en dat artsen steeds vaker medicijnen gebruiken om deze aandoeningen te behandelen.

"Onze bevindingen geven aan dat wij, de doktoren, het beter doen om kinderen te screenen en chronische aandoeningen te diagnosticeren," zei Halloran. "Een goed voorbeeld hiervan is bloeddruk, waar er een grote druk is geweest om kinderen in nood te identificeren en te behandelen."


In verschillende gevallen waren de groeipercentages dramatisch hoger bij meisjes dan bij jongens. Hoewel jongens nog steeds meer medicijnen gebruiken voor chronische aandoeningen, is de kloof door deze toename kleiner geworden.

De enorme toename van het gebruik van diabetesmedicatie voor type 2 werd grotendeels veroorzaakt door meisjes die een toename van 147 procent zagen in de periode van vier jaar, vergeleken met jongens die een toename van 39 procent zagen bij medicijngebruik. Onderzoekers zeggen dat ze dit patroon, dat niet consistent is met de patronen van obesitas bij jongens en meisjes, niet kunnen verklaren. Meer bezoeken aan dokterspraktijken en dus screeningspercentages - met name voor vrouwen - kunnen echter een bijdragende factor zijn.

Onderzoekers zeggen dat de grotere toename van meisjes die ADD/ADHD-medicatie voorgeschreven krijgen (63 procent versus 33 procent) kan worden toegeschreven aan toegenomen inspanningen van artsen om ADHD bij vrouwen te identificeren na studies die suggereerden dat onoplettende ADHD, die veel minder snel wordt geïdentificeerd en behandeld. , kwam vaker voor bij meisjes dan bij jongens.

Een ander voorbeeld van een sterkere toename onder vrouwen werd gezien bij antidepressiva, waarbij het aantal vrouwen tussen 15 en 19 dat het geneesmiddel gebruikte met 6.8 procent toenam, terwijl het gebruik bij mannen in dezelfde leeftijdsgroep licht afnam. Deze toename van het gebruik van antidepressiva onder oudere tienermeisjes was een opvallende uitzondering op de dalingen voor jongens en meisjes van 5 tot 9 jaar en jongens van 10 tot 14 jaar. gebruik door kinderen. Onder alle kinderen was de prevalentie van het gebruik van antidepressiva vóór het advies gestegen, waarna het daalde.

In tegenstelling tot de andere onderzochte medicijnen, waren kinderen van 5 tot 9 jaar verantwoordelijk voor de grootste toename het gebruik van een astmacontroller medicatie bij de drie leeftijdsgroepen op 67.3 procent vergeleken met 38.8 procent voor de leeftijdsgroep van 10 tot 14 jaar en 34.7 procent voor de leeftijdsgroep van 15 tot 19 jaar.

De onderzoekers merkten op dat deze uitzondering kan worden verklaard door bezorgdheid over de bijwerkingen op de lange termijn van deze medicijnen bij kinderen en/of grotere bezoeken aan artsenpraktijken, en daardoor een grotere kans op voorschrijven.

Bron: Universiteit Saint Louis
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/06/12, 01:11

Dag

Obamot schreef:
Christophe schreef:Onderwerp en cijfers die de autoriteiten en industriëlen ergeren, moeten er niet te veel over praten...cfqd

...vandaar de onbetrouwbare statistieken!

In het onderhavige geval, zolang niet bekend is of de statistische gegevens een tastbare werkelijkheid weerspiegelen, OF dat de cijfers destijds vertekend waren en dat de verhoudingen dichter bij de werkelijkheid liggen...!?




In 1998 mannen 70,9 vrouwen 75,5
in 2008 mannen 71,2 vrouwen 76,7

alle andere jaren staan ​​in dit bestand

https://www.econologie.info/share/partag ... 2hgiix.xls

Kijk naar deze statistieken, ze zijn gemaakt in een geïndustrialiseerde bevolking van 40 mensen.
En ik zou andere fijnere details kunnen invoeren
Probeer me te vertellen dat het onbetrouwbaar is.
Ik geef mezelf de moeite om lange tijd alle doden in te voeren
het is geen levensverwachting, maar de gemiddelde leeftijd van geregistreerde sterfgevallen (hierboven worden jongeren onder de 18 niet meegeteld)
Het is grappig, het komt niet overeen met de Cananda-statistieken (ik zie er een verschijnen om me te vertellen dat het propaganda is (dat hij de moeite neemt om de oefening te doen, hij heeft enkele maanden onderzoek en gegevensinvoer.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 03:04

Het hangt allemaal af van de mate van vertrouwen tussen het verzamelen van cijfers en wat de gezondheidsautoriteiten bereid zijn te laten verschijnen.

Kortom, mijn statistiekprofessor twijfelde aan de eerlijkheid van de gegeven cijfers (ik merk ook op dat de cijfers onder de 18 jaar niet verschijnen: vreemd! De zeer jonge slachtoffers van de bendeoorlog (en/of drugsgebruik – zoals Dedeleco opmerkt – in dezelfde laag van de bevolking) zouden ze het beeld overschaduwen?)

Had hij gelijk of ongelijk – gezien de catastrofale levensstijl van Amerikanen (?) – heeft de vraag de verdienste gesteld te worden.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/06/12, 04:05

Dag
Obamot schreef:Het hangt allemaal af van de mate van vertrouwen tussen het verzamelen van cijfers en wat de gezondheidsautoriteiten bereid zijn te laten verschijnen.

Kortom, mijn statistiekprofessor twijfelde aan de eerlijkheid van de gegeven cijfers (ik constateer ook dat de cijfers onder de 18 jaar niet verschijnen: vreemd! Had hij gelijk of ongelijk –.


De reden is heel simpel deze gegevens worden gecumuleerd op de lijst van kiezers, en deze moeten ouder zijn dan 18 jaar....j
Precies om een ​​grote precisie te kennen. aangezien de geboortedatum in deze lijst staat.
Als er een telling was geweest van degenen onder de 18 jaar, zou ik hen hebben opgenomen, wat het aantal zou hebben verlaagd (met name de dood van een baby), hoewel degenen onder de 18 die sterven meestal verkeersongevallen zijn en ze een kleine minderheid vormen.
Elke week worden de doden in de lokale kranten geschreven, het is voldoende om ze op te sommen.Maar zoals gewoonlijk is het niet goed aangezien het gemaakt is door een houthakker zonder diploma's, die van de leraar zijn geloofwaardiger? waar haalt hij de cijfers vandaan? die van de overheid?
Je moet naïef zijn om te denken dat de werkloosheidscijfers juist zijn, vooral als je ze vergelijkt met andere landen waar de toelatingsregels heel anders zijn.

Hoeveel van de 40 kiezers denkt u dat er honderdjarigen zijn??
je telt ze op één hand. We moeten dus stoppen met het verkopen van dromen aan de bevolking...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 04:19

Ik begrijp niet helemaal waar je vandaan komt!

Je bedoelt dat alle immigranten dan niet in de statistieken staan ​​omdat ze niet stemmen? Met de jongeren onder de 18, dat zijn veel mensen die ontbreken, dat : Cheesy: :schok:

In dit geval gaat het niet om de “inwoners”, maar alleen om autochtone of genationaliseerde Amerikanen!

Vind je dit erg "vertegenwoordiger" van de werkelijke stand van de statistieken van de levensverwachting gedurende de BEVOLKING Amerikaanse :? :| :| :| (En een levensverwachting “gezond”, zoals de nieuwe WHO-criteria suggereren...) niet schieten, het is maar een vraag :-))))
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/06/12, 04:54

Dag

Obamot schreef:Ik begrijp niet helemaal waar je vandaan komt!

Je bedoelt dat alle immigranten dan niet in de statistieken staan ​​omdat ze niet stemmen? Met de jongeren onder de 18, dat zijn veel mensen die ontbreken, dat : Cheesy: :schok:

In dit geval gaat het niet om de “inwoners”, maar alleen om autochtone of genationaliseerde Amerikanen!

Vind je dit erg "vertegenwoordiger" van de werkelijke stand van de statistieken van de levensverwachting gedurende de BEVOLKING Amerikaanse :? :| :| :| (En een levensverwachting “gezond”, zoals de nieuwe WHO-criteria suggereren...) niet schieten, het is maar een vraag :-))))


Je wilt er niets van begrijpen.. deze verklaringen zijn in Quebec voor het graafschap Richelieu en emigranten die niet stemmen zijn niet legio, in principe krijgen ze vrij snel toegang tot hun staatsburgerschap.
Kunt u mij een statistiek geven in uw stad? wat vergelijk ik? kunt u mij ook vertellen hoeveel honderdjarigen er in uw stad zijn?
U wilt er niets van begrijpen, de kiezerslijst geeft exacte cijfers over hun leeftijden. Zelfs die 2% van de sterfgevallen keerde niet terug
in de lijst verandert het gemiddeld niet veel, deze 2% zou erg oud of erg jong moeten zijn om invloed uit te oefenen
ervaring leert me dat wanneer ik de statistieken in het midden van het jaar samenstel, het in december niet veel beweegt..

In 2012 14 februari keerde ik in totaal 5218 dode jaren terug, als het niet genoeg is op een bevolking van 40000 kiezers, wat neem je dan?
Op deze cijfers staan ​​12 mensen die 100 jaar of ouder waren, dus over de periode van 1998 tot 2011

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 04:59

eh... ik stelde je net een vraag... :schok: : Cheesy:

Het is niet dat ik het niet wilde begrijpen, het is gewoon dat ik het niet begreep : Cheesy:

Laten we tot slot zeggen dat ik bang was het verkeerd of te goed begrepen te hebben. Maar ok. Laat het gaan, het is geen probleem, hè. : Mrgreen: : Cheesy:

Goede dag. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/06/12, 23:21

Kleine "UP" van omstandigheden, voor degenen die een aflevering hebben gemist!


France USA media, op 06/06/2012 schreef:Kloof tussen levensverwachting van blanke en zwarte Amerikanen
De levensverwachting van zwarte Amerikanen stijgt, maar blijft ver achter [...] Maar de kloof blijft groot: momenteel kan een baby met een zwarte huid verwachten 5 jaar minder te leven dan zijn blanke landgenoot!

http://franceusamedia.com/2012/06/lespe ... -derriere/


De levensverwachting in goede gezondheid is gedaald in Frankrijk
http://pcflehavre.free.fr/presse/docs_2 ... _sante.htm
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Dalende levensverwachting in de VS...




par moinsdewatt » 25/08/19, 14:32

Opioïdencrisis: de levensverwachting blijft dalen in de Verenigde Staten
De levensverwachting bij geboorte was in 2017 76,1 jaar voor mannen en 81,1 jaar voor vrouwen. Een daling toegeschreven aan overdoses drugs.

Le Monde met AFP Gepubliceerd op 29 november 2018
........



https://www.lemonde.fr/international/ar ... _3210.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Dalende levensverwachting in de VS...




par Christophe » 16/09/22, 11:05

Bevestigd en het is niet "niets"... als een daling (de grafiek staat duidelijk niet op 0...) in 2 jaar heeft de VS meer dan 25 jaar evolutie in levensverwachting verloren... :schok:

307272782_6023396277671676_1553888539456796923_n.jpg
307272782_6023396277671676_1553888539456796923_n.jpg (281.08 KB) Betreden 882 keer


Zevenenzeventig versus zesenzeventig. Vorig jaar overtrof de Chinese levensverwachting bij de geboorte die van Amerikanen (76,1 jaar). Deze verschuiving werd halverwege het decennium verwacht, maar de "zero Covid"-strategie van Peking versnelde de beweging, benadrukt de Amerikaanse historicus Adam Tooze op zijn blog. "Het is een historische overgang, op een manier die meer onthullend is dan de bbp-cijfers die gewoonlijk worden geciteerd", schrijft hij, met spijt bij het zien van deze index voor menselijke ontwikkeling in de Verenigde Staten. Een wrede statistiek, over een welvarend, technologisch geavanceerd land, in tijden van vrede.

De levensverwachting aan de andere kant van de Atlantische Oceaan stagneert al tien jaar. Maar het stortte in met de Covid-epidemie en daalde met 2,7 jaar in twee jaar of eenendertig maanden, volgens gegevens die eind augustus door de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten (CDC) werden gepubliceerd. Zelfs na de komst van vaccins, in 2021, en ondanks de daling van het aantal doden door griep, longontsteking, enz., daalde het met elf maanden. De gemiddelde Amerikaan sterft eerder dan de gemiddelde Cubaan of Albanees, benadrukt Adam Tooze.


https://www.lesechos.fr/monde/etats-uni ... in-1788183

Binnenkort bij ons!
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten