Windgenerator probleem

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: probleem met windgenerator




par RV-P » 27/12/18, 14:29

- Dit is de "tic" van de technocraten, om een ​​snelle alternator voor windturbines te bouwen en ze vooraf te laten gaan met fragiele en lawaaierige tandwieltreinen om de snelheid te verhogen!
- Maar eerder zoals de Chinezen: een generator van vele paren palen en langzame rotatie, zoals hun windturbines Gobie woestijn die de wind van zand kan weerstaan ​​zonder slijtage! Het is al lang geleden gedaan, op het moment van de stoom! Waarom zou je het niet reproduceren? En macht vraag, 'niet moet worden genomen voor elektriciens gebleven: wanneer je x 40 2 spoelen in serie, het is precies hetzelfde als als je x 2 40 draait in serie: dezelfde spanning op het eind! Maar het draait veel langzamer: direct rijden, zonder fragiele versnellingen!
- Een keer, voor het testen, heb ik een kleine generator met een stappenmotor 4V-printer gesleuteld door twee diode-bruggen in serie te plaatsen! En het werkt "nikkel": ik steek eenvoudig een 12V 6W LED-lamp aan door de uitgaande as met de hand te draaien! diagram:
Generator stap voor stap.jpg
Generator stap voor stap.jpg (80.23 Kio) 6606-tijden bekeken

- Het dient om oude stap-voor-stap printers van oude modellen te kunnen herstellen!
- Met vriendelijke groeten !
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: probleem met windgenerator




par izentrop » 27/12/18, 15:49

RV-P schreef:neem de elektriciens niet over voor restanten: wanneer we 40 x 2-spitsen in serie plaatsen, is het precies hetzelfde als wanneer we 2 x 40-spitsen in serie plaatsen: dezelfde spanning op het einde! Maar het draait veel langzamer: direct rijden, zonder fragiele versnellingen!
Met een permanente magneetgenerator wordt minder vermogen minder geproduceerd door minder snel te draaien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: probleem met windgenerator




par RV-P » 29/12/18, 12:50

- Eh ... niet zeker! Voor 2 x 40 bochten is het 3000-rpm. Maar met 40 x 2 draait, is het 3000 / 20 = 150 rpm! Natuurlijk moet de rotor poolparen 20 plaats van één, dat wil 40 neodymium magneten waarbij veel te schot / onder zeggen: afwisselend N pool en Z pool, evenals de motor wielen Pierre Couture !
(! Kijk of ze zijn aangesloten op een terminal strip, soort fase asynchrone motor): - @ Darween als je de spoelen kan isoleren, zodat ze onafhankelijk van elkaar, kun je je 3 bruggen zetten diodes in serie, zoals ik deed voor de 2 diode bruggen van mijn stappenmotor omgezet in generator! Het zou een "gemiddelde manier" hebben met de generator die je hebt! diagram:
Afzonderlijke windgenerator.jpg
Afzonderlijke windgenerator.jpg (66.9 KIO) 6577-tijden bekeken

- En omdat je bereid bent om 9,6 V 450 t / min, daar, op die snelheid, de kamers zult gij aan 3 x 9,6 V op die snelheid (~ 28V als uw generator werd aangesloten in driehoek) of wortel 3 x 9,6 V (~ 16V als uw dynamo in ster was aangesloten), waardoor u minder snel kunt draaien!
- Met vriendelijke groeten !
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: probleem met windgenerator




par Exnihiloest » 29/12/18, 17:49

izentrop schreef:Met een permanente magneetgenerator wordt minder vermogen minder geproduceerd door minder snel te draaien.

Dit geldt alleen voor een bepaald model, omdat EMF evenredig is met dΦ / dt. Maar om dezelfde reden is, als de afwisseling van de polen groter is, bij gelijke snelheid de dΦ / dt groter.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: probleem met windgenerator




par izentrop » 29/12/18, 22:18

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:Met een permanente magneetgenerator wordt minder vermogen minder geproduceerd door minder snel te draaien.
Dit geldt alleen voor een bepaald model, omdat EMF evenredig is met dΦ / dt. Maar om dezelfde reden is, als de afwisseling van de polen groter is, bij gelijke snelheid de dΦ / dt groter.
Ben als je de magnetische eigenschappen of het aantal omwentelingen niet verandert, bij constante snelheid verandert de dd / dt tolal ook niet, alleen de spanning / stroomverhouding verandert, de elektrische voeding verandert ook niet.

In concreto dacht ik aan de hoverboard-motor die werd omgezet in een generator http://bricolsec.canalblog.com/archives ... 71043.html
Het bevat 27-spoelen en werkt in drie fasen. Elke spoel bestaat uit 4-draden die samen zijn gewikkeld. Hij scheidde de draden om telkens 2 draadspoelen in serie te krijgen, waardoor de eindspanning verdubbelde en de stroom werd gedeeld door 2.
Bij constante snelheid verandert het geleverde vermogen niet.

De interesse was om een ​​voldoende uitgangsspanning te verkrijgen om zo min mogelijk in de gelijkrichtdiodes te verliezen met een lagere snelheid, maar we kunnen niet winnen op alle printplaten. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: probleem met windgenerator




par RV-P » 02/01/19, 16:59

Izentrop schreef:De interesse was om een ​​voldoende uitgangsspanning te verkrijgen om zo min mogelijk in de gelijkrichtdiodes te verliezen met een lagere snelheid, maar we kunnen niet winnen op alle printplaten. : Wink:

- Het ideaal zou zijn om de spoelen op 36V te houden en ofwel Schottky RQP-barrières van ATX-voeding (afvalspanning <0,2V) of een driefasige synchrone gelijkrichter met MOS-FET's toe te voegen! Tenzij het 12V-motoren zijn die in 36V worden “gedwongen”, zoals vaak het geval is (koppelregeling versus cyclisch)!
- Zie ook de onbelaste spanning op elke spoel, als het nodig is om in ster of driehoek te koppelen ...
- Om te zien ... Groeten!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: probleem met windgenerator




par izentrop » 02/01/19, 20:17

Hallo,
36 V stond in de motormodus. De generatormodus is veel minder zodra deze is geladen. En voor de MOSFET-gelijkrichter kunnen we misschien de bestaande module gebruiken, toch zou het nodig zijn om het schema te hebben. Op deze pagina zijn de metingen gedaan. http://bricolsec.canalblog.com/archives ... 42312.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: probleem met windgenerator




par Exnihiloest » 02/01/19, 21:25

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:... de EMF is evenredig met dΦ / dt. Maar om dezelfde reden is, als de afwisseling van de polen groter is, bij gelijke snelheid de dΦ / dt groter.
Ben als je de magnetische eigenschappen en het aantal beurten niet verandert, bij constante snelheid verandert de dΦ / dt tolal ook niet ...

Vanzelfsprekend zijn er meer afwisselingen per beurt, dus minder tijd voor elke beurt. Vermenigvuldig x met de snelheid wanneer men polen heeft is strikt gelijk aan vermenigvuldigen met x het aantal n van palen en draai met dezelfde snelheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: probleem met windgenerator




par GuyGadebois » 11/08/19, 19:31

Er is vooral dat voor deze prijs en met deze noodzakelijke snelheden niet mag dromen!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten