Wieden loopbruggen?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Het wieden van loopbruggen?




par olivier75 » 06/06/19, 23:16

Bonsoir,
Zonder de basis van het product te hebben, kunnen we niet weten ... maar zijn argumenten hebben niet de minste wetenschappelijke wil, alleen de politieke strijd.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Het wieden van loopbruggen?




par izentrop » 07/06/19, 00:07

"politieke strijd"? eerder de eerlijke barker die je iets probeert te verkopen dat ‘niet chemisch’ is omdat het met planten is gemaakt.
Ben, het is natuurlijk, het is niet schadelijk. : Mrgreen:
1 x
Arnault
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/06/19, 07:15

Re: Het wieden van loopbruggen?




par Arnault » 07/06/19, 07:28

Hallo,

Waarom ben je tegen het gebruik van natuurlijk zout?
Ik koop een zak van 25 kg onbehandeld zout, een van die zout dat stevig wordt gebruikt om vallen op ijs te voorkomen, en ik gebruik het een of twee keer per jaar in een homeopathische dosis. De tas gaat het hele jaar door voor een geschatte oppervlakte van 1m * 2 *. In principe scheur ik af wat komt maar vaak blijft de wortel over en daarom een ​​kleine dosis zout erop om de wortel die niet gekomen is te doden. Te doen bij droog weer en dus voor hevige regen om uitspoeling te voorkomen en dat het zout inderdaad in het regenwater weggaat. De ochtenddauw werkt op de week in en is zeer effectief. Dus inderdaad, de grond van mijn oprit is in feite zout, maar lokaal, maar ik kan me niet voorstellen dat dat meer zo is dan de landen aan zee met de zeespray. en mijn nabije tuin, gras, boom enz. wordt er totaal niet door aangetast. De werking van dit zout is zeer plaatselijk. En "de fabricage" is zeer energiezuinig.
Kortom, na het uitproberen van de elektrische thermiek die me niet bevredigd heeft, ook vanuit het oogpunt van energie, is het de methode voor meer dan 5-jaren die ik gebruik.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Het wieden van loopbruggen?




par olivier75 » 07/06/19, 13:23

Arnault
In 2000 natura-gebied, geen zout.
Typisch lijken de doses die u ons vertelt enorm, elk jaar herhaald, met uitloging, voor mij is het geen goede oplossing, zelfs niet "natuurlijk". Persoonlijk gebruik ik het pastawater op de paar paardebloemen die hangen.
Dat gezegd hebbende, vanaf het moment dat u een lege ruimte wilt, is geen enkel systeem perfect.
Olivier.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het wieden van loopbruggen?




par GuyGadebois » 24/07/19, 23:18

Probeer in plaats daarvan zuiveringszout, het verzilt de grond niet en geeft zeer goede resultaten.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
wini47
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/07/19, 10:38
x 1

Re: Het wieden van loopbruggen?




par wini47 » 25/07/19, 14:10

Hallo,

U bent een oplossing vergeten, vooral geldig voor diegenen die zich in bepaalde seizoenen van het jaar lege huizen kunnen veroorloven. Het is het zeil, de planten groeien niet in het donker : Oops:.

Oké, dit is strikt genomen geen wieden, maar het is om kwaad te voorkomen om ermee om te gaan. En als ik me dan aan de definitie van a houd pad, het is noodzakelijkerwijs begrensd: hetzij door bomen, hetzij door muren. Geen zorgen in het tweede geval, maar in het eerste geval kwam een ​​va met grote rubberen buizen, ook wel een wiel genoemd, om te voorkomen dat gras groeit. Vanzelfsprekend is het gangpad voor chlorofylfobieën breed genoeg om de strook gras die in het midden groeit te verpletteren, of op een motorfiets te rijden : Wink: .

Wat betreft energiezorgen, nee, maar eerlijk gezegd, welk idee om een ​​bergketen in een slibbekken te verplaatsen? Nee maar echt, ik vraag het je?
0 x
mopakarim4000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/07/19, 18:47
x 1

Re: Het wieden van loopbruggen?




par mopakarim4000 » 25/07/19, 18:48

Gaston schreef:
olivier75 schreef:Er is alleen handmatig wieden en pasta water op de paardebloemen.
Ik bevestig.
Thuis lijkt het meer op aardappelwater, maar het werkt heel goed, met hetzelfde nadeel als chloraat van soda: het laat zout in de grond achter.


Persoonlijk maakt groen mij veel minder dan deze obsessie met maximale sterilisatie, maar ik kan begrijpen dat voor sommigen psychologisch geruststellend is (er kunnen andere redenen zijn voor deze vereiste) ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het wieden van loopbruggen?




par GuyGadebois » 01/08/19, 15:52

mopakarim4000 schreef:
Gaston schreef:
olivier75 schreef:Er is alleen handmatig wieden en pasta water op de paardebloemen.
Ik bevestig.
Thuis lijkt het meer op aardappelwater, maar het werkt heel goed, met hetzelfde nadeel als chloraat van soda: het laat zout in de grond achter.


Persoonlijk maakt groen mij veel minder dan deze obsessie met maximale sterilisatie, maar ik kan begrijpen dat voor sommigen psychologisch geruststellend is (er kunnen andere redenen zijn voor deze vereiste) ...

Exact, bij ons geen gangpaden, kleine paden die zich vanzelf vormen tijdens het lopen. Ook geen gras, het is een totale afwijking!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten