EEN KEUZE VOOR HET KIEZEN VAN KLEINE WINDTURBINES

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Kirika
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/06/19, 17:58

EEN KEUZE VOOR HET KIEZEN VAN KLEINE WINDTURBINES




par Kirika » 26/06/19, 18:05

Hallo,

Ik zou graag meningen en ideeën willen hebben voor het kiezen van een generator (of een generator : Cheesy: ) voor mijn windturbine: deze draait leeg tussen de 50 en 80 toeren per minuut bij gemiddelde wind!
diameter van de windturbine circa 68 cm, horizontale as!
Ik sluit een systeem van vermenigvuldiging van de snelheid van de as van de windturbine niet uit, om zich aan te passen aan de generator
Ik zou een generator kunnen maken, maar ik zou graag een kant-en-klaar model willen proberen ^^

2 motoren (generator) trokken mijn aandacht:

1) 24v 300w motor voor elektrische fiets

https://www.ebay.fr/itm/24-Volts-300-Wa ... SwBLlVcco6

Ik veronderstel dat deze motor omkeerbaar is (in de zin dat hij stroom kan produceren als je zijn as draait), en dus een generator wordt?
Ik veronderstel dat je dichter bij de 2650 tpm moet komen om het "beste" vermogen te hebben?
Wat gebeurt er als de motor/generator slechts 1000 tpm draait? wat zou dan het geleverde en geschatte vermogen zijn?

2) 12 - 24 V en 1800 W borstelloze motor voor elektrische scooter:

https://www.ebay.fr/itm/Moteur-sans-Bro ... 0005.m1851

omkeerbare motor in generator?
Ik begrijp geen technische gegevens
KV-snelheid: 270 tpm/v
zou dit betekenen dat voor 1 volt verbruikt de motor 270 tpm draait?
of in de generator, als we de motor op 2700 tpm draaien, krijgen we dan 10 volt spanning?
Waarom zijn er 3 draden bij de motoruitgang/ingang?

Bedankt als je de tijd kunt nemen om mij te helpen het een beetje te begrijpen.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten