Koelkast Liebherr IKS250 is koud maar stopt na 10mn

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 10/05/19, 10:19

bleusideral schreef:Ik heb nog een koelkast in dezelfde afmetingen met elektronische thermostaat die perfect werkt maar 100W
Als het een NT-klas is en je zorgt ervoor dat je het niet te vaak opent, is er geen reden voor : Wink:
bleusideral schreef: als ik het niet kan laten werken met de huidige IC, zou ik een standaard elektronische thermostaat plaatsen, maar ik ben bang om de prestaties te verliezen (ik weet het niet echt), er moet zeker een automatische ontdooiing zijn...
dit is waar het voor wordt gebruikt met de sonde en de condensor die achter de achterwand zit.
Ik heb geen video gevonden over een standaard koelkast
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 10/05/19, 15:50

Re
De klasse van de andere 100W koelkast is N-ST dus 15 tot 38° (subtropisch)

Gewoon een vraag voor mijn koelkast om problemen op te lossen, wat betekent A++ in termen van ontwerp of werking van de koelkast?? als de huidige elektronica wordt verwijderd en vervangen door een traditionele thermostaat + sensor (elektronisch of mechanisch), verandert dit dan de gegevens?
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 10/05/19, 18:22

bleusideral schreef:Wat betekent A++ qua design of werking van de koelkast??
Energie-efficiëntie, dikte en kwaliteit van de isolatie, maar ik heb mijn twijfels over recente koelkasten. Het warmtewisselaarrooster is niet meer gescheiden en aan de achterzijde, maar opgenomen in de massa van de isolatie.

Ik heb een kleine recente koelkast van 100 liter, voor incidenteel gebruik. aangekondigd jaarverbruik: 117 kWh, gemeten bij 20°: 1 kWh/24u, dat is meer dan het dubbele. Anderzijds heb ik een oude diepvrieskast omgebouwd tot koelkast, met externe elektronische thermostaat: verbruik: 0.5 kWh/24u.
Het enige probleem is de condens die van bovenaf valt en de spoelen die boven elke lade zitten.
Zonder automatische ontdooiing loop je ook het risico problemen te krijgen met rijp en condens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 10/05/19, 19:42

Heel erg bedankt voor je antwoorden, je leert me veel, het is echt aardig van je!

Welnu, de sonde is vanavond getest door zijn kaart die op de CI aankomt (koelkast 24 uur gestopt), 18-20° in de garage = 15 Ko! dus sonde HS naar mijn mening (hoe kan een sonde loslaten...!?)

Hoe zou ik volgens jou de automatische ontdooiing kunnen vervangen, ik dacht aan een BT 12v-ventilator in de koelkast achterin als een Nofrost (zoals ze zeggen!)
Voor de condensor (als ik niet in de war ben!), is er een rooster aanwezig aan de buitenste achterkant van de koelkast. De verdamper, nou, ik zie niet waar hij is, behalve onder het plastic bovenop de koelkast (hij is ingebouwd, dus hij heeft geen panelen), en die verdomde sonde, geen manier om hem te vinden... zou er een hebben dag... : Cry:
Want in tegenstelling tot je video kan er aan de onderkant van de interne koelkast niets worden gedemonteerd, alles is gegoten, maar ik blijf erg geïntrigeerd op het niveau van de led-verlichting in de koelkast, een CI met veel cms ... maar slechts 2 draden , Rood en blauw .
Voor de "zachte" start van de motor vond ik dit: https://www.ametherm.com/blog/inrush-cu ... or-inrush/, ik weet niet wat het waard is...

Prettige avond :)
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 10/05/19, 22:19

bleusideral schreef:Welnu, de sonde is vanavond getest door zijn kaart die op de CI aankomt (koelkast 24 uur gestopt), 18-20° in de garage = 15 Ko! dus sonde HS naar mijn mening (hoe kan een sonde loslaten...!?)
Helemaal niet zeker!
Je zou een kortsluiting of een open circuit (oneindige weerstand) hebben gemeten, er zou geen twijfel zijn geweest. De waarde van de sondes voor het oplossen van problemen wordt zelden aangegeven en de referentie van uw model werd niet aangegeven in de link die ik u gaf.
Bovendien, gezien de datasheet van een CTN, had ik het mis, de nominale temperatuur is 25° https://www.murata.com/~/media/webrenew ... /r44e.ashx
bleusideral schreef:Voor de condensor (als ik niet in de war ben!), is er een rooster aanwezig aan de externe achterkant van de koelkast
Dit is de warmtewisselaar.
bleusideral schreef:Voor de "zachte" start van de motor vond ik dit: https://www.ametherm.com/blog/inrush-cu ... of-inrush/, ik weet niet wat het waard is ...
Het is ook een thermistor die wordt gebruikt als aanloopstroombegrenzer, maar niet geldig voor een koelkast, die niet zou starten wegens gebrek aan vermogen om de compressor op vollast aan te drijven.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten