Vergelijkende Tabel van de isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
econobrico
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 20/10/13, 14:56

Re: Vergelijking isolatie




par econobrico » 02/07/15, 13:38

hallo

vergelijk isolatie zonder vermelding van hun algemene gedrag bij aanwezigheid van vocht, waterdamp, van bewegende lucht, sterke temperatuurverschil tussen de twee partijen, enz nutteloos behalve glaswol bevorderen.

Het zou gek als de goedkoopste product (low cost) is niet de onderste regel als in alle sectoren van de economie!

Ja, isolatie van glaswol is laag. Het zou gewoon nodig zijn dat we niet langer alleen de thermische weerstand gebruiken om de isolatoren te vergelijken en dat we in "live" vergelijken welke isolator leidt tot het verbruik van de minste energie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/07/15, 16:00

moelijk om alleen materialen te vergelijken, gezien de veelheid aan mogelijke combinatie

de enige bruikbare materialen zijn waterdicht isolatie Expense soort polystyreen en polyurethaan

glaswol is de goedkoopste, maar niets waard alleen omdat de luchtstroom gaat door ... moet er aanvullende materialen om het duurzaam te maken

Ik ben zelfs niet op de thermische resistentie de enige belangrijke figuur, als de stroom die door een wand alleen afhankelijk van het verschil tussen de temperatuur van het gezicht 2

als het begrip thermische weerstand lijkt mij geldig voor Expense waterdicht ... voor glaswol gemonteerd in het voorzien van min of meer gecontroleerde ventilatie van de buitenzijde midden wanneer het waait het vermindert de prestaties teriblement isolatie

Ik vind dat de glaswol is de meest economische: materialen, maar niet gemonteerd op de huidige manier: gemonteerd tussen 2 waterdichte laag met een gecontroleerde ventilatie om vocht te voorkomen: niet overdreven natuurlijke ventilatie wanneer het winderig en het is juist in de winter wind die isolatie is de belangrijkste

glaswol laag niet continue ventilatie nodig: ademt niet: dus gewoon een ventilatie met buitenlucht, werken slechts enkele dagen of weersomstandigheden gunstig zijn en volledig ... gesloten als een ventilatiesysteem te brengen vocht
1 x
patriciërs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/04/19, 16:43

Re: Vergelijking isolatie




par patriciërs » 29/04/19, 17:00

merci : Lol:
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Vergelijking isolatie




par PVresistif » 21/11/23, 11:43

de tabel zoals gepresenteerd is niet relevant!
polystyreen heeft de slechtste brandklasse, maar het is een beetje dom: het is in feite verboden om het zonder bescherming te installeren omdat het gevaarlijk is; polystyreen achter gipspleister (d.w.z. 99% van de toepassingen in de bouw) is volkomen veilig - omdat het beschermd is tegen brand (pleisterwerk is ideaal) en daardoor een slechtste score geeft, wordt de vergelijking vertekend.
Bovendien suggereert het presenteren van polystyreen als isolatie dat het als zodanig kan worden gebruikt zonder brandbeveiliging, wat illegaal zou zijn (in ieder geval in huis).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vergelijking isolatie




par Christophe » 21/11/23, 12:50

Niet echt waar: in niet-woonkamers kun je ruw polystyreen plaatsen, zonder sandwichpaneel... Bij mij thuis is dit het geval en waarschijnlijk bij honderdduizenden zolders, garages, schuren...

En 8 of 13 mm gips is slechts een middelmatige brandwering... zodra er brand uitbreekt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 248 gasten