Handmatige plantaardige shredder

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Handmatige tuinversnipperaar




par Ahmed » 02/03/19, 17:44

Een tijdje geleden dachten we erover na jacky dupety en de andere leden van het BRF-collectief tot het creëren van een handmatige tool, maar we stuitten op de wetten van de natuurkunde en deze zoektocht was niet succesvol.
Ik betwijfel of dit apparaat, hoe goed het ook is ontworpen, BRF in aanzienlijke hoeveelheden kan produceren en dat het niet onherstelbaar lijdt onder de zwakte van zijn "motor" (om nog maar te zwijgen van de beperking in diameter die de hulpbron vermindert)...
Ik geloof dat, naast het originele gebruik van een grote hakselaar van een bevriende snoeischaar, jacky dupety gebruikt nu een iets grotere rotor (en geen schijf) shredder dan de mijne, wat waarschijnlijk in het juiste bereik ligt gezien de kosten/bedrijfsfactoren enerzijds en productiviteit anderzijds.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Handmatige tuinversnipperaar




par Christophe » 02/03/19, 18:03

De volumes kunnen aanzienlijk zijn... maar op welke tijdschaal? Dat is de vraag! : Cheesy:

Een goede houthakker kan enkele kubieke meters per dag kloven... uitgaande van een materiaal dat net zo houtachtig is als de twijgen! : Mrgreen:

Hoe? Door potentiële energie op te slaan in zijn gereedschap... En ik denk dat dit apparaat hetzelfde doet...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Handmatige tuinversnipperaar




par Ahmed » 02/03/19, 20:01

De potentiële energie is slechts een afvlakking van de spierenergie en dat kan zeker het resultaat aanzienlijk verbeteren in het geval van een kracht die op een niet-continue manier wordt geabsorbeerd, maar dat lost op geen enkele manier de zwakte van de menselijke motor op die wordt geconfronteerd met de mechanische weerstand van het houtachtige materiaal... Ik heb het hier niet over de effectiviteit van het doorsnijden van deze takken, maar over de praktische mogelijkheid om een ​​inspanning te volhouden die waarschijnlijk een significant resultaat zal opleveren (omdat de energieaccumulatietijd niet productief is).
Moeten we qua versnipperaars purist zijn en anderzijds een auto blijven gebruiken? Onder de huidige wereldwijde omstandigheden en rekening houdend met een verlangen naar beperking in termen van impact, denk ik dat het type breker dat ik verdedig geen ketterij is, en daarom sprak ik van een "aanvaardbaar compromis". Het idee van een handmatige slijpmachine was geopperd voor derdewereldlanden, waarvoor deze emancipatie van motorisering en het gebruik van menselijke kracht relatief coherent leek met het oog op het ontwikkelen van lokale ervaringen en betrokkenheid bij een techniek die door gebruikers kan worden toegeëigend.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Handmatige tuinversnipperaar




par izentrop » 03/03/19, 01:44

Christophe schreef:Deze hakselaar van takken en andere planten volgt de goede oude strohakselaar uit de 30e eeuw op. Het is ontworpen om planten (stro, gras, heggen, kreupelhout, karton) tot XNUMX mm en meer te maaien, afhankelijk van het materiaal en de mate van versheid. Een mes gaat met elke draai aan de kruk omlaag en omhoog, aangedreven door een krachtige hefboomarm.
Te veel superlatieven om eerlijk te zijn : Wink:

Het is hetzelfde principe als de oude strosnijder gepresenteerd door Ahmed, waaraan we alle vandaag opgelegde veiligheidsmaatregelen hebben toegevoegd.
Bijkomende mechanismen die het nuttige vermogen moeten verminderen.
Bij de huidige metaalprijzen zou het me verbazen als het vliegwiel zo zwaar is als dat van Ahmed.
De directe aandrijving wordt vervangen door een tandwielreductie die de werksnelheid dienovereenkomstig moet vertragen.
De takken van 30 mm moeten van superzacht hout zijn, anders is de vergrendeling gegarandeerd.
Ongeveer 100 W, de menselijke kracht tegen 2000, die van een kleine tuinversnipperaar, moeilijk te bestrijden.

Sorry voor de demontage in orde, maar ik heb een video nodig om te weten of het effectief is of dat het in het museum staat. : Wink: http://www.lafabriculture.fr/IMG/pdf/de ... -tchak.pdf
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten