Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 19/02/19, 10:12

Natuurlijk is UV shit! Maar je moet geloven dat sommige teven het nog niet hebben begrepen! Het spijt me, er zijn ook klootzakken... die zullen naar hun melanoom hebben gezocht!

Het leek mij dat zonnebanken jaren geleden verboden waren in Frankrijk???

Als we agressieve zon zeggen, is het een zon die toeslaat... normaal gesproken?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 19/02/19, 12:26

Nou nee, volgens het laatste nieuws, alleen aanbevelingen https://www.anses.fr/fr/content/cabines ... de-la-peau
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 19/02/19, 12:41

O, ik had het mis! : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Ahmed » 19/02/19, 19:28

Ik weet niet of het altijd al zo is geweest, maar er is een manie om alles 'op te ruimen' wat o.a. op ons platteland heerst; zo zijn sommigen beledigd door de klimop die aan mijn notenboom groeit, maar die is op geen enkele manier schadelijk* voor de boom (integendeel) en biedt beschutting voor insecten en nestgelegenheid voor vogels...

* De klimop groeit alleen tot aan de rand van de "zonnevangers" van de boom, hij bedekt deze alleen volledig als de boom dood is.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Adrien (voormalig nico239) » 19/02/19, 23:36

De Aziatische horzel, kroniek van een gehoopte dood | CNRS-documentaire

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 20/02/19, 00:39

Slecht beheerde vallen hebben een nog grotere impact op de biodiversiteit dan de hoornaar zelf... En dan zijn honingbijen geen biodiversiteit, integendeel.
We moeten ook stoppen met het promoten van de bijenteelt, zoals het geval is in de fessebouc-groepen over permacultuur, en plotseling het verkeerde doelwit kiezen. :onheil: Zonder honing zou solitaire bijen veel goeds doen... http://www.inra.fr/Chercheurs-etudiants ... omestiques
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 00:47

izentrop schreef:Slecht beheerde vallen hebben een nog grotere impact op de biodiversiteit dan de hoornaar zelf... En dan zijn honingbijen geen biodiversiteit, integendeel.
We moeten ook stoppen met het promoten van de bijenteelt, zoals het geval is in de fessebouc-groepen over permacultuur, en plotseling het verkeerde doelwit kiezen. :onheil: Zonder honing zou solitaire bijen veel goeds doen... http://www.inra.fr/Chercheurs-etudiants ... omestiques


Het is net als glyfosaat of de opwarming van de aarde : Mrgreen: eindeloos debat

Ik geef toe dat ik geen mening heb over de kwestie van de Aziatische hoornaar, maar als hij insecten in het algemeen net zo vaak aanvalt als wordt beweerd, is het misschien geen slecht idee om de verspreiding ervan te temperen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Ahmed » 20/02/19, 10:57

Nico239, Je schrijft:
Ik moet bekennen dat ik geen mening heb over de kwestie van de Aziatische hoornaar, maar als hij insecten in het algemeen net zo vaak aanvalt als wordt beweerd, is het misschien geen slecht idee om de verspreiding ervan te temperen.

Roofdieren dragen niet bij aan het uitroeien van hun prooi, maar aan het evenwicht van populaties. Te bedenken dat de horzel een gevaar voor insecten zou zijn, is dingen door het kleine uiteinde van de telescoop zien en op het verkeerde doelwit zijn. Dit zou ertoe leiden dat de strijd tegen de "gewone" hoornaar net zo insectenverslindend zou zijn, zij het minder gericht op bijen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 11:22

Ahmed schreef:Nico239, Je schrijft:
Ik moet bekennen dat ik geen mening heb over de kwestie van de Aziatische hoornaar, maar als hij insecten in het algemeen net zo vaak aanvalt als wordt beweerd, is het misschien geen slecht idee om de verspreiding ervan te temperen.

Roofdieren dragen niet bij aan het uitroeien van hun prooi, maar aan het evenwicht van populaties. Te bedenken dat de horzel een gevaar voor insecten zou zijn, is dingen door het kleine uiteinde van de telescoop zien en op het verkeerde doelwit zijn. Dit zou ertoe leiden dat de strijd tegen de "gewone" hoornaar net zo insectenverslindend zou zijn, zij het minder gericht op bijen!


Zoals hierboven vermeld, lijkt dit mij een eindeloos debat en aangezien ik het predatieniveau van Aziatische hoornaars (en nog minder in vergelijking met inheemse hoornaars) niet heb bestudeerd, moet ik vertrouwen.

En dus is het in dit geval niet nodig om dit te zeggen tegen mij, maar tegen de onderzoekers van het CNRS die het beweren...

Misschien krijg je door je mening op You Tube te plaatsen in de reacties van de video een antwoord van hen?
0 x
Nico37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 02/08/20, 17:35
x 7

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Nico37 » 06/08/20, 16:09

0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten