Morgen alle werklozen?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 27/11/18, 22:15

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:Zeggen dat de economie een denkende entiteit is, is niet ongegrond.
...

We zouden zelfs een altaar kunnen opheffen, en in het licht van onze grote vurigheid, zou het misschien onze gebeden kunnen volgen.
Natuurlijk zijn er ook mensen die het kapitalisme en het liberalisme bidden, een andere krachtige denkende entiteit, en degenen die bidden tot de opkomende kleine denkende entiteit die ecologisme wordt genoemd. Dit zou een oorlog tussen de denkende entiteiten kunnen veroorzaken, en gelukkig kan gebed onze hulp zijn.



De exponentiële economisme is een religie die geen twijfel lijdt, moet nog steeds de term religie in zijn eerste betekenis definiëren: dat wil zeggen als een middel om individuen met elkaar te verbinden.
Weg door een wereldcultuur op te zetten exponentiële economisme naar wat geen enkele andere religie ooit eerder had gedaan: de wereld verenigen om het te transformeren.
Daarom kan zonder twijfel gezegd worden dat het economisme het krachtigste ideeëncomplex in de menselijke geschiedenis is.
Ecologie is ook een complex van ideeën en het is heel logisch dat het met de eerste de Darwiniaanse competitie aangaat, maar wat betreft fundamentalistische islamisme lijkt het erop dat dit memeplex is eigenlijk onder controle van het dominante model ...

Nee, omdat ze geen eigen motivatie heeft, dus nee verlangen om te handelen. Alleen de mannen die bij de manoeuvre zijn, hebben ze.

Dit is een dwingende verklaring.
Trouwens, waarom spreekt u van een rechtspersoon of rechtspersoonlijkheid in het Franse recht?
We moeten de voorwaarden definiëren om te begrijpen waar we het over hebben,wat is motivatie?
Voor een mens is het het feit om te garanderen dat homeostase door een reeks acties is, want een bedrijf dat het onderhoudt is activiteit en voorbij een bepaalde dimensie om te vergroten, winst zijn door verschillende processen ...
Wat is het gemeenschappelijke punt tussen de twee? Het is simpel: maximale energiedissipatie.
Motivatie is een trend die specifiek is voor intelligente systemen en heeft als doel om hun toekomstig potentieel voor actie te maximaliseren.
De studie van grote bedrijven laat duidelijk zien dat ze hun eigen logica volgen en dat ze grotendeels ontsnappen aan de wensen van hun oprichters.
Het besluitvormingsproces binnen de monopolies houdt dus rechtstreeks verband met een groot aantal parameters die veel verder gaan dan de menselijke besluitvormingscapaciteiten, met name vanwege de economische determinanten die specifiek zijn voor hun schalen.
Evenzo te geloven dat mensen meesters zouden zijn van hun lot door ze te plaatsen als de motor van hun bestaan ​​is een grotendeels ongegronde visie, het is idealisme! : Lol:
Richard Dawkins in de Egoïstisch gen om dit enigszins verwarrende idee voor klassieke filosofen grotendeels naar voren te brengen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Morgen, alle werkloze?




par Janic » 28/11/18, 08:36

Het exponentiële econo- misme is een religie die geen twijfel lijdt, moet nog steeds de term religie in zijn eerste betekenis definiëren: dat wil zeggen als middel om individuen met elkaar te verbinden.

Deze betekenis zegt eerst is alleen het feit van de katholieke religie en komt daarom van het Latijnse religare, dat wil zeggen verbinden. Deze term van religie verwijst echter naar de bijbelse tekst waarvan de betekenis heel verschillend is, omdat het praktische wetsaanbevelingen betekent die zeker ook, maar niet hetzelfde verbindt, omdat het geen kwestie is van sociale link, strikt genomen, maar vanuit een link naar een bepaalde referentie.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Morgen, alle werkloze?




par Ahmed » 28/11/18, 10:14

Het is de memetische link die de samenhang van de groep instelt en ongeacht de variëteit van de betreffende religie. Die van koopwaar en narcistisch individualisme (het is moeilijk te kwalificeren zonder het dubbele aspect ervan te noemen) triomfeert vandaag bijna universeel en reclame vertegenwoordigt zijn verenigende liturgie ... (en ik spreek niet over zijn priesters wie viert het door anathemen te fulmineren tegenover de ongelovigen! : Cheesy: )
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Morgen, alle werkloze?




par Ahmed » 28/11/18, 11:06

Exnihiloest, je schrijft over de formule "het geheel is groter dan de verzameling delen":
Het is alleen onze manier van kijken die het paradigma verandert door de elementaire operaties te verwaarlozen om alleen het geheel als geheel te zien.

Ik merk integendeel op dat de kennis van de functionaliteit van het geheel onze waardering van de werkelijkheid (in ieder geval de jouwe) zozeer kan verstoren dat we met terugwerkende kracht een evenredig deel (?) Aan elk van de bestanddelen ervan toekennen. Deze "neiging" die u opmerkt is echter niet zo spontaan, aangezien het noodzakelijk is om aan de voorwaarden van kwaliteit of zeer nauwkeurige dosering te voldoen om tot het verwachte resultaat te komen: het is dus de explosie van een mengsel van salpeter , zwavel- en houtskoolstof of de werking van een machine die een detail dat in het begin slecht bestudeerd of verwaarloosd werd tijdens het gebruik, zeer gemakkelijk buiten werking stelt. Dit is het geval voor wat mij interesseert, namelijk complexe systemen, waarin elementaire handelingen worden samengevoegd tot verzamelingen die zich anders gedragen dan geïsoleerde handelingen; dit is de reden waarom er bijvoorbeeld een onderscheid wordt gemaakt tussen micro-economie en macro-economie, ongeacht de categorie van economen die wordt overwogen (ik weet heel goed dat u dit voorbeeld helemaal zult verwerpen, aangezien uw 'systeem' kan de economie niet integreren, net zomin als antropologie, sociologie, filosofie en past zich niet aan de geschiedenis aan behalve in een karikaturale vorm, op straffe van implosie! : Cheesy:).

verder:
Ik zei dat adverteren "in eerste instantie de behoefte is aan wie produceert, om zijn product bekend te maken". Het is geen samensmelting, ik heb nooit gezegd dat reclame beperkt was tot informatie, uw formulering is reductief (denkfout van de vogelverschrikker).

Aan het begin kan op twee manieren worden begrepen: - ofwel gaat het om een ​​historisch perspectief, ofwel wil het het principe beschrijven dat aan het begin van het fenomeen stond. In beide gevallen concentreert deze opvatting zich op een secundair punt om het essentiële, namelijk de realiteit van reclame, zoals die momenteel heerst, beter te negeren. Dit laatste punt is even duidelijk in wezen als in de gevolgen ervan, en ik vergelijk uw formulering met een retorische omzeiling, gewoonlijk "poging om de vis te verdrinken" genoemd (sorry, ik ken het corresponderende Latijnse citaat niet!).

Hetzelfde proces over voedseloverschotten waar, ondanks een zeer duidelijke verklaring van mij, je afwijkt van andere overwegingen die buiten het onderwerp vallen om mijn eenvoudige argument niet te beantwoorden: deze voedingsmiddelen zijn per definitie gezond, aangezien producenten niet Ze geven hen de schuld omdat ze niet verkocht kunnen worden en gooien ze weg door ze bewust te denatureren zodat ze niet gratis kunnen worden teruggevonden.

Wat betreft het laatste punt, of we het nu hebben over moleculaire agitatie als we ons in de wetenschappelijke sfeer bevinden of de temperatuur in het meest voorkomende geval, het zijn slechts twee representaties van hetzelfde, niets te doen met wat er besproken wordt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Morgen, alle werkloze?




par Christophe » 03/02/19, 15:01

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Morgen, alle werkloze?




par Ahmed » 03/02/19, 16:48

Omdat mensen, in onze specifieke samenleving, zich tot elkaar verhouden via het medium van de waar, bestaat degene die niet langer een producent is, niet langer behalve als een precaire consument, die min of meer goed wordt verdragen. . De entourage van de werklozen ziet het als het symbool van het toenemende risico op verval, vooral in een schizofrene context van verheerlijking van de 'eerste van de touwen' en andere onzin. Vanuit dit oogpunt bevestigen zelfmoord of verslaving alleen een sociale realiteit.
Opgemerkt moet worden dat dit slechts een speciaal geval is van een veel algemenere opvatting die waarde toekent aan niet-menselijke wezens en de rijkdommen van de natuur alleen op voorwaarde dat het een nut of bijdragen tot de groei van abstracte waarde. Vanuit dit perspectief is het ondenkbaar om te overwegen dat ze op zichzelf een waarde kunnen hebben, onafhankelijk van het oordeel van homo œconomicus en haar utilitaire criteria.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Morgen, alle werkloze?




par Ahmed » 06/02/19, 19:30

Een korte video van Guillaume Meurice om een ​​beetje te ontspannen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
cathyz29
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/02/19, 03:02

Opnieuw:




par cathyz29 » 11/02/19, 05:12

Janic schreef:hallo
De geschiedenis met een hoofdletter H zou ons moeten informeren, aangezien alles sinds het begin van de mensheid volgens hetzelfde schema en met dezelfde systemen functioneert. Wat zien we daar nu: klassen van individuen met aan de ene kant de overheersende macht, geld, angst; aan de andere kant domineerden ze om dezelfde redenen met de wens om van categorie te veranderen (het sociale succes in kwestie). De machine is slechts de vervanging van de een door de ander zonder het risico te lopen de geconfisqueerde macht te betwisten ten voordele van enkelen. Het gaat er dus niet om de werklozen te maken (een categorie die geen interesse meer heeft voor de dominant), maar om hun pure en simpele directe of indirecte eliminatie. (De wetenschappen en ficties staan ​​waarschijnlijk aan de kant van een toekomstige realiteit.) Het is de keuze van onze samenlevingen waarvan sommigen (zoals wij de zogenaamde haves) profiteren en die we zullen moeten aannemen! ziel voor de "duivel" is het erg moeilijk, zo niet onmogelijk om het terug te krijgen.

We moeten dit niet lichtvaardig nemen, want we zijn allemaal getroffen door deze neergang in de wereldeconomie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 04/11/21, 21:15

"Ik ben getrouwd met een hologram":

Japan is rijk aan sociale fenomenen die buitengewoon zijn. Na zijn documentaire over de hikikomori neemt RT je mee naar de ontdekking van “fictoseksuelen”.

Meer informatie over RT France:https://francais.rt.com/documentaires/87849-j-ai-epouse-hologramme



Zullen mensen uiteindelijk zelf werkloos worden?
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Morgen, alle werkloze?




par GuyGadeboisTheBack » 04/11/21, 22:19

"Deze mensen zijn niet zoals wij, het is een andere cultuur". : Mrgreen: :(
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro, sicetaitsimple en 197 gasten