Inzicht in de kloof van de prijs thermostatische kranen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/10/13, 16:10

het is een groot voordeel om over een netstroomvoorziening te beschikken

het hebben van een heleboel batterijen die moeten worden vervangen en veel afval... het plaatsen van NiMh-batterijen lost het probleem niet op: grote zelfontlading en vaak moeten opladen... en een vrij korte levensduur

een netvoeding maakt het mogelijk om solidere apparatuur te maken: met een batterij heb je een zeer delicate elektromotor nodig om een ​​verbruik te hebben dat laag genoeg is om de batterij niet te snel leeg te laten lopen

het is al goed dat er een zekere standaardisatie bestaat tussen het kraangedeelte en het thermostaatgedeelte: dit maakt het mogelijk om de klassieke thermostaat te vervangen door deze elektronische thermostaat op batterijen... dit moet het mogelijk maken een elektronische sectorthermostaat te maken, en externe temperatuursonde
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/13, 20:27

Het is vooral een groot voordeel om een ​​thermostatische kraan te gebruiken die ZONDER elektriciteit werkt als dit niet gerechtvaardigd is.
Geen batterijen, geen netsnoer trekken, geen stroomverbruik en geen risico op stroomuitval.

Er is geen draadloze afstandssonde nodig, een afstandssonde van 1,50 m om de temperatuur op ongeveer 1,20 m van de grond te meten is voldoende:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Elektrisch systeem met peltier




par fabio.gel » 21/10/13, 20:41

We kunnen ons een kleine Peltier voorstellen die opwarmt in de aanwezigheid van de radiator en het apparaat elektrisch zo dimensioneert dat het op zichzelf niet voldoende is...

: Idee:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/13, 20:50

Vals goed idee (FBI): :?

Nou nee, want als de radiator afkoelt, is er geen pelletiereffect meer, raakt de thermostaat zonder stroom, of moet je een accu, een oplader en alles overmaat voorzien om de verliezen in elke fase te compenseren.

Kortom een ​​hele dure gascentrale en totaal niet milieuvriendelijk ook al werkt hij voor een paar euro en zonder elektriciteit net zo goed...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Peltier-slots




par fabio.gel » 21/10/13, 20:59

Ik weet niet wat de temperatuurvariatie op de radiator is tussen elke verwarmingsperiode om de temperatuur in een kamer op peil te houden?
Ik weet niet wat de temperatuurgleuven zijn voor de Peltier?
Eén ding is zeker: als de verwarming aan staat, nemen we die 6 maanden achter elkaar aan... : Cry:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 21/10/13, 21:22

Did67, Je schrijft:
En voor mijn verjaardag, op 60-jarige leeftijd, dacht ik dat ik me de luxe kon veroorloven van een paar van dit merk dat de naam van de duivel draagt, gemaakt in Frankrijk...

Net als jij heb ik afstand gedaan van Satan, van zijn werken, maar niet van zijn pracht en praal! :P

Het is soms moeilijk om (vóór gebruik) onderscheid te maken tussen kwaliteitsproducten en gerenommeerde merken die in kwaliteit zijn gedaald, maar hun hoge prijzen hebben gehandhaafd; het is ook niet in het belang van de fabrikanten om dingen duidelijk te maken...

Er is ook het geval van deze fabrikanten van bekende merken die een deel van hun assortiment met een goede constructieve nauwkeurigheid produceren en dit aanvullen met geïmporteerde producten van zeer slechte productie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Begrijp je het prijsverschil op thermostatische kranen?




par Christophe » 17/01/19, 09:21

Persoonlijke ervaring van de week over "goedkope" kranen: sanitair-en-gezondheid / demontage-tap-discount-Chinese-griep-ontmanteld-vs-Grohe-Kiwa-t15920.html

Nu weet ik waarom! : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Begrijp je het prijsverschil op thermostatische kranen?




par izentrop » 17/01/19, 13:55

Wanneer een thermostatische klep vastloopt, meestal aan het begin van de verwarmingsperiode, is het meestal nodig om de steel van de pakkingbus met een kleine tang los te maken van het kleplichaam zonder deze te beschadigen.

Het komt voor dat hij daarna lekt... in dit geval hoeft u alleen deze kabelwartel te vervangen.
Beeld

Deel 10 ontplofte
Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Begrijp je het prijsverschil op thermostatische kranen?




par Ahmed » 17/01/19, 15:02

Wat betreft de thermostatische klepkoppen die op de radiatoren van de centrale verwarming zijn gemonteerd, is het een goede voorzorgsmaatregel om ze volledig open te laten wanneer u het einde van de verwarmingsperiode bereikt: op deze manier voorkomt u dat de naaldsteel in haar accommodatie vastloopt sinds ze naar buiten is gegaan. zoveel mogelijk.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Opnieuw:




par Christophe » 17/01/19, 15:07

Ahmed schreef:Er is ook het geval van deze fabrikanten van bekende merken die een deel van hun assortiment met een goede constructieve nauwkeurigheid produceren en dit aanvullen met geïmporteerde producten van zeer slechte productie...


Je had hier hetzelfde kunnen zeggen: sanitair-en-gezondheid / demontage-tap-discount-Chinese-griep-ontmanteld-vs-Grohe-Kiwa-t15920.html

Heb je trouwens vanochtend mijn antwoord gezien over de niet-lineariteit tussen kwaliteit en prijs? (jouw uitleg hierboven maakt het compleet)
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 451-gasten