Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #Yellowjackets

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #Yellowjackets




par Christophe » 10/01/19, 13:49

Deze 2 toespraken maken me sprakeloos door de kracht van hun humanisme... nog krachtiger in de context van Gele vesten: energie-fossiel-nucleaire / L-call-of-17-November-is-he-rechtvaardigt-t15820.html

Grote politici zouden ervan moeten leren...

Abbé Pierre in 2007:



Charlie Chaplin in 1940, de laatste toespraak van de dictator:



Die van Chaplin was in 2013 al onderwerp van onderwerp geweest: samenleving-en-filosofie/charly-chaplin-discours-finale-du-dictateur-d-actualite-t12544.html en op de startpagina: https://www.econologie.com/telechargeme ... -humanite/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Christophe » 11/01/19, 02:49

Het spijt me, maar ik wil geen keizer zijn, dat zijn mijn zaken niet. Ik wil niemand veroveren of leiden. Ik wil iedereen zoveel mogelijk helpen, Joden, Christenen, heidenen, blanken en zwarten. We zouden elkaar allemaal willen helpen als we konden, zo zijn mensen. We willen onze naaste geluk schenken, hem geen ongeluk bezorgen. We willen niemand haten of vernederen. Ieder van ons heeft zijn plaats en ons land is rijk genoeg om alle mensen te voeden. We kunnen allemaal een mooi en vrij leven hebben, maar we zijn het vergeten.

Afgunst heeft de geest van mensen vergiftigd, de wereld gebarricadeerd met haat, ons doen zinken in ellende en bloedvergieten. We hebben de snelheid ontwikkeld om onszelf in te sluiten. De machines die ons overvloed brengen, laten ons ontevreden achter. Onze kennis heeft ons cynisch gemaakt. We zijn onmenselijk door intelligentie, we voelen niet genoeg en we denken te veel. We zijn te gemechaniseerd en het ontbreekt ons aan menselijkheid.

We zijn te gecultiveerd en het ontbreekt ons aan tederheid en vriendelijkheid. Zonder deze menselijke eigenschappen is het leven niets anders dan geweld en is alles verloren.

Vliegtuigen en radio hebben ons dichter bij elkaar gebracht.Deze uitvindingen zullen alleen hun ware betekenis vinden in de vriendelijkheid van mensen, in de broederschap, vriendschap en eenheid van alle mensen.

Op dit moment bereikt mijn stem miljoenen mensen over de hele wereld, miljoenen wanhopige mannen, vrouwen, kinderen, slachtoffers van een systeem dat de zwakken martelt en de onschuldigen gevangen zet.

Ik zeg tegen iedereen die mij hoort: Wanhoop niet! Het ongeluk dat ons overkomt is slechts het kortstondige product van de vaardigheid, van de bitterheid van degenen die bang zijn voor de vooruitgang die de mensheid boekt. Maar de haat zal uiteindelijk verdwijnen en de dictators zullen sterven en de macht die ze van de volkeren hebben afgenomen, zal terugkeren naar de volkeren. En zolang mensen ervoor sterven, kan de vrijheid niet vergaan. Soldaten, geef jezelf niet over aan deze beesten, aan een minderheid die je veracht en tot slaven van je maakt, je hele leven regisseert en je alles vertelt wat je moet doen en wat je moet denken, die je leidt, manipuleert, je gebruikt als kanonnenvoer en behandelt je als vee.

Geef je leven niet aan deze onmenselijke wezens, deze machinale mannen met een machine in de plaats van het hoofd en een machine in het hart.

Jullie zijn geen machines.

Jullie zijn geen slaven.

Jullie zijn mannen, mannen met alle liefde van de wereld in je hart.

Je hebt geen haat behalve wat onmenselijk is, wat niet uit liefde is gemaakt.

Soldaten vechten niet voor slavernij maar voor vrijheid.

In het evangelie volgens Sint-Lucas staat geschreven: "Het koninkrijk van God is in de mens", niet in een enkel mens of in een mensengroep, maar in alle mensen, maar in u, in u, de mensen die macht, de macht om machines te creëren, de macht om geluk te creëren. Jullie mensen hebben de macht, de macht om het leven mooi en vrij te maken, de macht om van dit leven een prachtig avontuur te maken.

Dus laten we in naam van de democratie deze macht gebruiken. We moeten ons allemaal verenigen, we moeten allemaal vechten voor een nieuwe wereld, een menselijke wereld die iedereen de kans geeft om te werken, die een toekomst voor de jeugd en zekerheid voor de oude dag zal brengen.

Deze pestkoppen beloofden je al deze dingen zodat je ze macht zou geven: ze logen. Ze zijn hun geweldige beloften niet nagekomen: dat zullen ze ook nooit doen. Dictators bevrijden zichzelf door de macht te grijpen, maar ze maken de mensen tot slaaf.

We moeten dus vechten om al hun beloften na te komen. We moeten vechten om de wereld te bevrijden, om grenzen en raciale barrières te slechten, om een ​​einde te maken aan hebzucht, haat en intolerantie. We moeten vechten om een ​​wereld van rede op te bouwen, een wereld waarin wetenschap en vooruitgang alle mensen naar geluk zullen leiden. Soldaten, in naam van de democratie, laten we ons allemaal verenigen!
1 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par verwarren » 11/01/19, 09:19

Christophe schreef:Deze 2 toespraken maken me sprakeloos door de kracht van hun humanisme... nog krachtiger in de context van Gele vesten: energie-fossiel-nucleaire / L-call-of-17-November-is-he-rechtvaardigt-t15820.html

Grote politici zouden ervan moeten leren...




de grootpolitici moeten ervan leren...
Bedankt Christophe voor deze herinnering aan de voor de hand liggende...
-------------------------------------------------- --------------------------------
Ik ben Gele Hesjes van Hart, maar niet in actie (voorlopig), ik denk dat ze hulp nodig hebben, het zou wenselijk zijn om acties voor te stellen die veel effectiever zijn dan wat ze vandaag voorstellen.
Hiervoor zou een post moeten worden geopend om alleen effectieve blokkeringsacties te geven.
Zonder onder de wet te vallen, alsof ik hen was, zou ik dit doen : Lol:

1) Als ik hen was, zou ik een gigantische zitoperatie organiseren in Parijs, heel Frankrijk gaat naar Parijs en zit in alle straten, enkele miljoenen in Parijs die een uur zitten zou een bepaalde impact moeten hebben...( geef een minimale organisatie)

2) een gigantische verkeersopstopping van twee uur rond Parijs, iedereen zet zijn motor af... (operatie die op elk moment kan plaatsvinden) noodzakelijkerwijs op een zaterdag.

etc,
1 x
De wereld is perfect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Christophe » 11/01/19, 13:59

Ik ben zoals jij: een geel hesje in hart en geest: op dit moment heb ik alleen met sommigen op verschillende plaatsen gesproken, geen echte demonstratie gegeven, laat staan ​​geweld... Uiteraard heb ik, zoals vele anderen hier, ook veel gedaan van informatie- en analysewerk aan de forums en elders op internet...

Wat betreft het idee van een onderwerp gewijd aan "ideeën", het is heel goed: je kunt het maken! Het andere onderwerp is al erg groot geworden!

Uh maar de gigantische limiet van 2 uur bestaat al, nietwaar? Het is elke dag op de ringweg lol! : Cheesy:

Reizigers zouden zich heel goed bij de gele hesjes kunnen aansluiten:

https://www.rtbf.be/info/belgique/detai ... -caravanes

Laten we niet vergeten dat wat de regering in 1968 deed buigen, niet het studentengeweld was, maar... de algemene staking die volgde! De geschiedenis en de collectieve verbeelding hebben het geweld van de studenten meer behouden dan de staking van de arbeiders...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Peter » 11/01/19, 18:11

perplex schreef:1) Als ik hen was, zou ik een gigantische zitoperatie organiseren in Parijs, heel Frankrijk gaat naar Parijs en zit in alle straten, enkele miljoenen in Parijs die een uur zitten zou een bepaalde impact moeten hebben...( geef een minimale organisatie)

Hoe lang denk je dat deze vergadering zal duren te midden van traangas en verstrooide granaten?

Christophe schreef:Laten we niet vergeten dat wat de regering in 1968 deed buigen, niet het studentengeweld was, maar... de algemene staking die volgde! De geschiedenis en de collectieve verbeelding hebben het geweld van de studenten meer behouden dan de staking van de arbeiders...

+1 de demonstraties, ze weten ze heel goed te managen en gebruiken ze om de beweging in diskrediet te brengen. Het blokkeren van de economie is het enige dat resultaat kan opleveren, maar gezien de huidige schuldgraad van huishoudens in vergelijking met 68, is het geen goed idee voor de algemene staking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par RV-P » 12/01/19, 18:46

Christophe schreef:„„In het evangelie volgens de heilige Lucas staat geschreven: “Het koninkrijk van God is in de mens”““

- Eh……… : Oops: Kunt u mij de referentie geven? Want met tien verschillende versies van Bijbels op mijn computer met een zoekmachine (Bible-online) onder de arm, vond ik het niet, zelfs niet in de katholieke TOB!
- Zodra je me de referentie van de passage geeft, zal ik je de exacte quote geven! Ah! Dit is wat in de buurt komt:
Lukas 17, 21: "En niemand zal zeggen: 'Hier is hij, of daar. "Want zie, het koninkrijk van God is in het midden van u."
- Er staat al niet "in de man" geschreven! 'We zouden toch de Bijbel moeten laten zeggen wat er niet staat!!! 'Het zou me zeer verbazen als de ongelovigen, de leugenaars, de moordenaars, de afgunstigen, de bedriegers, de dieven……… het Koninkrijk van God in zich hadden!
— Maar Jezus Christus, toen Hij dat zei, stelde Hij vooraf een voorwaarde: dat is hetwij zijn van Zijn discipelen ! Ongelovigen hebben er geen aandeel in! De voorwaarden zijn:
* bekeer u en verander uw kijk op het leven (Marcus 1:15),
* wees arm (van geest) (Lucas 6:20), niet in geld!
* Geloof Jezus als een klein kind (Lucas 18:16): geloof hem op zijn woord!
- Met vriendelijke groeten !
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Christophe » 14/01/19, 17:03

Uh, het is een film, dus er zijn benaderingen, het verandert niet veel aan de algemene boodschap, toch?

Maar laten we een beetje analyseren, zoals in VO werd gezegd?

Antwoord:



Als ik het goed begrijp zegt Chaplin: "Het Koninkrijk van God is in de mens"

Binnen betekent "rond" of "omvat" (Google-vertaling vertaalt "binnen mannen" in "onder mannen")... dus dat is goed een enigszins benaderend vertaalprobleem, dat is alles!

En het Koninkrijk van God omvat de hel, dus er is niets paradoxaals aan deze opmerkingen! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Christophe » 14/01/19, 17:05

Christophe schreef:Wat betreft het idee van een onderwerp gewijd aan "ideeën", het is heel goed: je kunt het maken! Het andere onderwerp is al erg groot geworden!


Euh, starten we dit topic?

Vooral omdat het perfect zal passen bij het "Grote" debat dat morgen zal worden gelanceerd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Christophe » 14/01/19, 17:14

Christophe schreef:Binnen betekent "rond" of "omvat" (Google-vertaling vertaalt "binnen mannen" in "onder mannen")... dus dat is goed een enigszins benaderend vertaalprobleem, dat is alles!


En als we een S toevoegen aan men, dan geeft Google translate: "est dans les hommes"... wat de benadering van de vertaling zou verklaren... Maar chaplin lijkt niet menS te zeggen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Abbé Pierre en Charlie Chaplin, de eerste 2 #GiletsJaunes




par Ahmed » 14/01/19, 18:09

Ik zou vertalen met "tussen" en ik zie niet in waarom een ​​"mens" dat niets betekent en dat duidelijk niet uitspreekt Chaplin.
Het zal worden opgemerkt dat het een ode is aan het economisch liberalisme onder de dekmantel van Vrijheid... en de veroordeling van een andere versie van het kapitalisme. Deze tweede versie zal echter een sterke invloed hebben op zijn vijanden (of liever zijn concurrenten), omdat de geallieerden door inspiratie te putten uit enkele van zijn principes de As-troepen zullen verslaan. Hitler-bacteriën, op de juiste manier gerecycled, zullen blijven gedijen lang nadat de oorlog voorbij is...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro, Remundo en 182 gasten