Easypell ketelaanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 10/01/19, 18:19

1) Nee. Moet er een "variator" zijn of een 3-snelkiesnummer? Besturen volgens regelgeving is aan / uit (bij afwezigheid van een verwarmingsverzoek, om het elektriciteitsverbruik te beperken)

2) Nr. De ketel wordt op minimaal 60 ° gehouden. Normaal gesproken is het, als het goed is geparametriseerd, 65 naar 75 of 78 ° C.

Er is een geïntegreerd "temperatuurmeet" -systeem op het retourniveau: koud water komt van buitenaf, vermengt zich met warm water van bijvoorbeeld 65 ° ... Oppervlakken die in contact komen met de verbrandingsgassen moet boven 60 ° blijven. Bij pellets condenseert het in het ergste geval bij 55 °, dus er is zelfs een marge.
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 10/01/19, 22:35

Perfect. Dankjewel.
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 10/02/19, 20:38

Bonjour à tous

Is er een manier om de gemiddelde duur van de verwarmingscycli op de Easypell te zien? Ik kan de informatie in de documentatie niet vinden, maar het zou verrassend zijn als deze niet ergens is opgeslagen. Ik denk dat ik hele korte cycli heb (ongeveer 20 minuten zou ik zeggen).

Dank u bij voorbaat
Thomas
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 10/02/19, 22:05

Ik antwoord aan mezelf en of het nuttig kan zijn voor anderen. Er is geen informatie over de regeling, maar je moet het ketelscherm hacken door tegelijkertijd op de "omlaag" -toetsen te drukken "en" omhoog "gedurende 3 seconden. We hebben dan toegang tot enkele interessante informatie.
Wat mij betreft, heeft de brander sinds eind oktober 66 360 min gedraaid voor het starten van 2 764, wat een gemiddelde is van 24 min per cyclus. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om de duur van deze cycli te verlengen (mijn ketel is een 16kw)?

Als iemand een antwoord heeft ...
dank u
0 x
zeehood
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/04/19, 13:48

Re: Easypell ketelinstelling




par zeehood » 08/04/19, 14:17

Bonjour à tous,

Ik heb deze thread aandachtig gelezen sinds ik aan het begin van de winter een Easypell thuis in Beaujolais had laten installeren. Ik vind dat het goed werkt, en omdat mijn huis relatief goed geïsoleerd is, kom ik niet de problemen tegen die soms worden genoemd van verwarmingsproblemen (hoewel het meer een kwestie is van regelproblemen, sommigen moeten 21 vragen om 19 graden te hebben) . Aan de andere kant heb ik ernstige twijfels over de juiste werking, precies, van mijn regelgeving. Laat me het uitleggen: ik heb de configuratie voor ext sensor + kamerthermostaat en thermostaatkoppen, en de ketel produceert SWW. Bij warm weer (8 graden en meer) gehoorzaamt de ketel min of meer de ingestelde temperatuur (ik vraag er overdag 19 en 's nachts wil ik 16; ik heb er 19, maar nooit 16, altijd meer). Mijn probleem lijkt dus te zitten met de "verlaagde" temperatuur setpoint, die ik nooit haal, zeker niet bij koud weer (5 graden en minder). Daar doet de cv-ketel het niet meer (normaal zeg je tegen mij), door overconsumptie haal ik nog steeds mijn dag-setpoint (nog steeds normaal), maar de temperatuur zakt 's nachts nauwelijks! Ik heb de hele tijd 19 graden, wat een overconsumptie van korrels veroorzaakt en mijn comfort beïnvloedt (ik hou van 16 om te slapen). Voordat u het forum, Vroeg ik het advies van de installateur, die me feliciteerde met de kwaliteit van mijn isolatie, en vroeg om de instellingen niet te veel te veranderen. Behalve dat ik weet dat de isolatie er niet veel mee te maken heeft, want als ik bij koud weer geen pellets meer heb, daalt de temperatuur 's ochtends zonder zorgen tot 16-17 graden ... daarom laten rusten en een technicus die mij verklaart dat de regeling werkt. Ik wil er ook op wijzen dat ik de stooklijn heb aangepast toen ik alleen de ext-sonde en de thermokoppen had (altijd op 20 ° gelaten), met de "compensatie" -modus van de ketel op "0". Ik heb toen de installatie van de kamerthermostaat aangevraagd en de correctie geactiveerd, in de veronderstelling dat dit het probleem zou oplossen. Wat een plaat! De comfortinstructies lijken mij altijd goed te worden gerespecteerd, maar 's nachts is het altijd warm. Nogmaals, hoe warmer het buiten is, hoe minder ik dit fenomeen voel, wat mij logisch lijkt omdat de temperatuur 's nachts minder zakt en het normaal is om' s ochtends ‘gemakkelijk’ 19 te hebben.
Na talloze pogingen tot fijnafstelling, onderging ik extreme aanpassingen om te zien of ze reacties veroorzaakten: momenteel heb ik een waterwet op 2, een vast punt op 20, een "compensatie" op 10 en ik vraag 's nachts om 0 °. Raad eens ? Ik heb er nog steeds 19 :). Ik begrijp dat de ketel vaak opnieuw moet worden aangestoken om warm te blijven en om warm water te produceren, maar waarom circuleert er 's nachts warm water in mijn verwarming? De enige effectieve oplossing tot nu toe was het sluiten van een paar thermokoppen 's nachts ... we zagen meer modern als regulatie door verwarmingskrommen.

Twee vragen dan, en vergeving voor de lengte van het onderwerp:
- Is er een fout in mijn begrip van de stooklijnen, en wat kan ik doen om de oplossing te vinden en 3 ° de nachttemperatuur te verlagen?
- Hoe weet ik zeker dat regelgeving goed werkt? Is geïnstalleerd?

Ik realiseer me dat deze vragen moeten worden verduidelijkt door de installateur, maar hij is van ver genoeg gekomen en is niet de spraakzame kerel aan de telefoon; ik zal het echter nog een keer proberen. Wat betreft het bedrijf dat mij de algehele service heeft geleverd, geef ik er de voorkeur aan om het onderwerp niet te noemen ...

Bij voorbaat dank en een fijne dag verder!

Benjamin
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Easypell ketelinstelling




par Pilpoill » 29/04/19, 19:21

Hallo,

Allereerst, tenzij u uw uitleg verkeerd hebt begrepen, om uw stookcurve aan te passen, moet u alle thermostatische kranen in de maximale open positie laten staan.

Dan (tenzij uw correctie op nul staat), moet uw circulator bij het overschakelen naar de gereduceerde modus de circulatie van uw verwarmingscircuit stoppen als het setpoint wordt overschreden; wat het geval is als het 19 ° C is tijdens de passage in verkleind.
Op welke waarde is uw correctie?
Wat is de waarde van je hysteresis?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 243 gasten