Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Brouard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/01/19, 00:58
x 2

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Brouard » 10/01/19, 14:46

Voor hennep, browsen (ik had daarmee kunnen beginnen ...) vind ik vaak een C / N van 85, en op één site 116. Niet zo ver van het stro. Voor info
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 10/01/19, 14:48

Did67 schreef:Ik geloof dat er een tijd komt dat er maar twee oplossingen zijn die redelijk zijn:

- geloof een punt dat is alles

De meerderheid van de mensheid gelooft immers in het bestaan ​​van een god; voor mij, domheid, een heel slecht antwoord (vooral als het leidt tot waar het soms leidt!) tot een hele goede vraag: waar komen we vandaan? (waarop ik geen antwoord heb; maar ik geef de voorkeur aan een verontrustende non-respons dan een valse anesthetische reactie - en ik ben beleefd)

- niet geloven

Het zoeken naar "wetenschappelijk bewijs" om in mij te geloven, leek altijd de ontkenning van het geloof te zijn - en een ander teken van de zwakte van de mens. Hij wil geloven, maar twijfelt uiteindelijk. Dus hij zou graag "bewijs" willen! Gelukkig voorzien veel goeroes, surfend op zijn onwetendheid, hem wetenschappelijk pseudo-gebrabbel, met vals bewijs. En hier duikt hij! Dus zodra er een "bewijs" is, ben ik des te achterdochtiger! Iets vreemds!

U zult begrijpen, over zo'n gevoelig en persoonlijk onderwerp, dit alles is slechts mijn overtuiging. De bevestiging van een "idee".

uittreksel uit "la Philo"
In de Discourse on Method hanteert Descartes een scheiding tussen het praktische leven, het domein van actie enerzijds, en wetenschap, het domein van waarheid anderzijds.

In het praktische leven moet resolutie het parool zijn. Descartes geeft het voorbeeld van de man die verdwaald is in een bos: als hij niet besluit om rechtdoor te lopen, maar integendeel aarzelt en voortdurend zijn stappen herhaalt, is het onwaarschijnlijk dat hij zijn weg zal vinden. Het praktische leven is tevreden met het waarschijnlijke, het waarschijnlijke, een ersatz van waarheid. We moeten handelen, anders worden we verlamd. De morele filosofie van Descartes is tevreden met de benadering, het belangrijkste is actie, ongeacht de methode.

In de wetenschap, omdat het de zoektocht naar waarheid is, moet de mens absolute waarheden bereiken. Deze waarheden kunnen alleen worden gevonden met behulp van een methode. Descartes stelt voor alles af te wijzen waarvan hij denkt dat het waar is, om te verifiëren of iets twijfel weerstaat.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 15:14

Brouard schreef:Voor hennep, browsen (ik had daarmee kunnen beginnen ...) vind ik vaak een C / N van 85, en op één site 116. Niet zo ver van het stro. Voor info


Een beetje verrast door de 85 ... 116, waarom niet. Maar het is waar dat, in tegenstelling tot stro, er bladeren zijn, rijker aan N.

Maar mijn mening is pifometrisch.

Het maakt niet uit, als het rietje 100 keer goedkoper is, wordt de massa gezegd, denk ik?
1 x
Brouard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/01/19, 00:58
x 2

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Brouard » 10/01/19, 16:10

Did67 schreef:
Brouard schreef:Voor hennep, browsen (ik had daarmee kunnen beginnen ...) vind ik vaak een C / N van 85, en op één site 116. Niet zo ver van het stro. Voor info


Een beetje verrast door de 85 ... 116, waarom niet. Maar het is waar dat, in tegenstelling tot stro, er bladeren zijn, rijker aan N.

Maar mijn mening is pifometrisch.

Het maakt niet uit, als het rietje 100 keer goedkoper is, wordt de massa gezegd, denk ik?


Ja, het is minder interessant dan ik had verwacht. Terug naar het stro dan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 17:00

We kunnen hier zien in hoeverre het als consument moeilijk is om "redelijk" te zijn (zoals we zouden moeten zijn). "Marketing", zoals de sodomisering van fruitvliegjes in commerciële ruimtes wordt genoemd, is geen erg moeilijke "kunst" !!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 10/01/19, 17:36

Ik kom terug van een korte wandeling door de cambrousse en een park overstekend, het zat overal vol schapenuitwerpselen.

Hoe is het waard uh ... geen bodembedekker maar organische meststoffen?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Janic » 10/01/19, 17:52

sodomisatie van Drosophila
wat een mooie poëtische uitdrukking, het is veel mooier dan vliegen vliegen. : Cheesy:
Het gebruik van de term sodomisatie, om homoseksualiteit bij mannen aan te duiden, is bovendien een vertekening van de betekenis van de bijbelse tekst waarnaar wordt verwezen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 18:12

Julienmos schreef:Ik kom terug van een korte wandeling door de cambrousse en een park overstekend, het zat overal vol schapenuitwerpselen.

Hoe is het waard uh ... geen bodembedekker maar organische meststoffen?


Vrij rijk; ongeveer twee keer de voedingswaarde van uitwerpselen van vee of paard ...

Een kleine spreiding onder het hooi zal uw plot in het voorjaar een boost geven. Maar om het een beetje te verspreiden als een organische meststof. Niet in een dikke laag. Anders: overdosis en overlijden op 27-jarige leeftijd !!!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 18:13

Janic schreef:wat een mooie poëtische uitdrukking ...


Onder het grof karakter dat ik soms ben, verbergt misschien een ... dichter ??? Of een gansgans?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 10/01/19, 18:53

Did67 schreef: Niet in een dikke laag. Anders: overdosis en overlijden op 27-jarige leeftijd !!!
:schok: niet freelance ... ??? :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten